fbpx

Bugatti Centodieci – 110 se vratio

Bugatti se vratio na Pebble Beach i vratio oznaku 110, kao omaž EB 110

Foto: Bugatti

Pebble Beach, kao i neka druga okupljališta bogatog svetskog krema, s vremena na vreme postaje lokacija na kojoj se prikazuju novi i egzotični modeli. Bugatti se vratio na Pebble Beach modelom za koji je malo reći da je egzotičan, jedinstven i skup.

Foto: Bugatti

Centodieci, u prevodu znači 110. Kada je Romano Artioli pokušao da oživi marku Bugatti početkom devedesetih godina prošlog veka (1991.), 110 je označavalo 110 godina od rođenja Ettorea Bugattija osnivača kompanije. Danas 110 ne označava samo 110 godina od osnivanja kompanije, nego broj 10 označava i da će biti proizvedeno samo 10 komada, i prodato po vrtoglavo visokoj ceni od 8 miliona evra po komadu, bez PDV-a, naravno.

Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci definitivno jeste Bugatti današnjih dana, ali i sa očiglednim vezama sa originalnim EB110. Od mnogo manje “potkovice” na prednjem delu, preko uglastih uvodnika vazduha, eliminisanog zaobljenog B stuba, pa sve do providnog poklopca motora.
Motor je poznat i preuzet je od prethodna dva modela Veyron i Chiron. Ima 16 cilindara u W rasporedu, četiri turbo punjača i 8 litara radne zapremine, dovoljno da dostigne 1.600 KS na svom kolenastom vratilu.

Foto: Bugatti

A 1.600 KS (1.176 kW), dovoljno je i da Centodieci ima performanse hiperautomobila. Do 100 km/h ubrzava za 2.4 sekunde, do 200 km/h stiže za 6.1 sekundu, a do 300 km/h za 13.1 sekundu. Maksimalna brzina je pomalo razočaravajuća za jedan Bugatti. “Samo” 380 km/h koliko dozvoljava limiter brzine. Fabrika ne saopštava zbog čega je toliko spustila maksimalnu brzinu u odnosu na Chiron, koja je preko 400 km/h, i da li su u pitanju pneumatici ili aerodinamika karoserije.
Iako je prikazan u beloj boji, prvi čovek Bugattija Stephan Winkelmann kaže da kupac samo može da odabere boju koju želi, a mi dodajemo, pa naravno kad već mora da izbroji tolike milione za svoj automobil…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Čelik umesto karbona za BMW M

Od novembra 2017. pa nadalje, BMW će u svoje M modele ugrađivati čelična kardanska ...

BMW i8 Roadster definitivno 2018.

Nije tajna da BMW već neko vreme priprema otvorenu verziju i8, ali sada je ...

Nissan Concept 20-23 je samo za pistu

Nissan Concept 20-23 je samo za pistu, nastao je u Evropi i slavljenički je ...

Citroen Ami nije Formula 1

Citroen Ami nije Formula 1 i može mu se dogoditi neslavan i opasan prolazak ...

Honda HR-V – suština ispred forme

Kada je model dve godine na tržištu, a na ulicama redak do nivoa egzotike, ...

Ferrari je konačno predstavio svoj F1 bolid SF21

Ferrari je konačno predstavio svoj SF21 bolid Formule 1 uz nadu da je bolji ...