fbpx

Yamaha penzionisala R6 i predstavila sportski R7

Kada nešto prestane da se traži napraviš ono što se traži – Yamaha penzionisala R6 i predstavila potpuno novi R7

Potražnja za motovilima od 600 cm³ već nekoliko godina unazad opada, i su skladu sa dobrom poslovnom logikom, Yamaha je prošle godine odlučila da ugasi jednu od svojih ikona YZF R6 iz ponude motocikala za drum. Potentni četovrocilindarski “screamer” ostaće na raspolaganju samo trkačkim verzijama isključivo za pistu, ali novonastalu prazninu trebalo je nečim popuniti. Ptičalo se, spekulisalo se, a sada je potvrđano da su spekulacije bile tačne – nešto ozbiljno se “kuvalo” u Iwati, a sada je servirano na sto kupcima. Zove se R7 i to po legendarnom i egzotičnom YZF-R7 iz 1999. proizvedenom u samo 500 primeraka stvorenom za WSBK i čuvenu trku izdržljivosti 8 časova Suzuke, na kojoj su vozači bili Noriyuki Haga Wataru Yoshikawa.
Ne treba mnogo mašte da bi se zaključilo poreklo novog sportiste. Potpuno novi R7 je derivat super uspešnog MT-07, koristi modifikovani CP2 dvocilindarski DOHC agregat od MT-07, ali ima i sve neophodne atribute da bi zaslužio oznaku R.
Šta više, neki od atributa su ne samo od R1, nego od R1M verzije. R7 ima centralno postavljeni uvodnik vazduha u prednjom oklopu, rezervoar za gorivo pa i sedište koji neodoljivo podsećaju na ikonu R1M.
R7 ima prednju “up side down” KYB 41 mm viljušku, koja je značajno unapređenja u odnosu na MT-07. Podesiva je i to sa odvojenim funkcijama – levi teleskop je podesiva na sabijanje, a desni na odbijanje. Zadnje ogibljenje je takođe podesivi horizontalno postavljeni amortizer
Agregat je manje-više isti kakva se ugrađuje u MT-07. Zadovoljava Euro 5 normu, a iz svojih 689 cm³ isporučuje 73.4 KS pri 8.750 o/min, i 67 Nm pri 6.500 o/min. Za 2021. godinu CP2 agregat dobio je novu motorsku elektronsku kontrolnu jedinicu, a za primenu na R7 skraćen je drugi stepen prenosa za bolje i linearnije ubrzanje. Yamaha R7 dobila i Assist & Slipper (A&S) kvačilo, koje pored mekanijih promena stepena prenosa sprečava poskakivanje zadnjeg točka pri oštrim promena stepena prenosa naniže, kao i “over-rev” agregata. Pored toga, uz A&S kvačilo, ručica je mekša za 33% u odonsu na ručicu standardnog kvačila na MT-07. Quick Shift System (QSS) biće na spisku dodatne opreme za Yamahu R7.
U odnosu na svoju “naked” osnovu MT-07, R7 ima izmenjenu geometriju – prednja viljuška je pod uglom od 23.7°, što je donelo i malo skraćenje međuosovinskog razmaka na 1.395mm. Yamaha tvrdi da je postigla raspored mase među osovinama u odnosu 51:49 napred-pozadi.
Liveni točkovi sa 10 paoka su 17”, prednji pneumatik je 120/70ZR17, dok je pozadi 180/55ZR17.
Yamaha R7 u prodajne salone stiže na jesen ove godine, a cena za sada jo nje objavljena.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

U susret Sajmu DDOR Eco Bg Car Show 07

Automobili, motocikli i auto-moto industrija u celini vraćaju se na Beogradski sajam u punom ...

Honda spala na dva slova pred Mizano

Fabrički tim Honda našao se u velikim problemima pre drugu MotoGP trku koja se ...

Jorge Lorenzo se povlači iz MotoGP-a!

Petostruki šampion sveta i trostruki Moto GP šampion Jorge Lorenzo objavio je da se ...

MotoGP – Yamaha i Quartararo produžili ugovor

MotoGP – Yamaha i Quartararo produžili ugovor za naredne dve godine, pa je Francuz ...

MotoGP finale u novembru u Portugalu

Dorna je zvanično potvrdila da će finalna trka MotoGP šampionata biti vožena na Algarve ...

Marquez prebrz za konkurenciju u Le Mansu

Marc Marquez ponovo pokazao svoju klasu u Moto GP-u, iako po svemu sudeći nije ...