fbpx

Yamaha penzionisala R6 i predstavila sportski R7

Kada nešto prestane da se traži napraviš ono što se traži – Yamaha penzionisala R6 i predstavila potpuno novi R7

Potražnja za motovilima od 600 cm³ već nekoliko godina unazad opada, i su skladu sa dobrom poslovnom logikom, Yamaha je prošle godine odlučila da ugasi jednu od svojih ikona YZF R6 iz ponude motocikala za drum. Potentni četovrocilindarski “screamer” ostaće na raspolaganju samo trkačkim verzijama isključivo za pistu, ali novonastalu prazninu trebalo je nečim popuniti. Ptičalo se, spekulisalo se, a sada je potvrđano da su spekulacije bile tačne – nešto ozbiljno se “kuvalo” u Iwati, a sada je servirano na sto kupcima. Zove se R7 i to po legendarnom i egzotičnom YZF-R7 iz 1999. proizvedenom u samo 500 primeraka stvorenom za WSBK i čuvenu trku izdržljivosti 8 časova Suzuke, na kojoj su vozači bili Noriyuki Haga Wataru Yoshikawa.
Ne treba mnogo mašte da bi se zaključilo poreklo novog sportiste. Potpuno novi R7 je derivat super uspešnog MT-07, koristi modifikovani CP2 dvocilindarski DOHC agregat od MT-07, ali ima i sve neophodne atribute da bi zaslužio oznaku R.
Šta više, neki od atributa su ne samo od R1, nego od R1M verzije. R7 ima centralno postavljeni uvodnik vazduha u prednjom oklopu, rezervoar za gorivo pa i sedište koji neodoljivo podsećaju na ikonu R1M.
R7 ima prednju “up side down” KYB 41 mm viljušku, koja je značajno unapređenja u odnosu na MT-07. Podesiva je i to sa odvojenim funkcijama – levi teleskop je podesiva na sabijanje, a desni na odbijanje. Zadnje ogibljenje je takođe podesivi horizontalno postavljeni amortizer
Agregat je manje-više isti kakva se ugrađuje u MT-07. Zadovoljava Euro 5 normu, a iz svojih 689 cm³ isporučuje 73.4 KS pri 8.750 o/min, i 67 Nm pri 6.500 o/min. Za 2021. godinu CP2 agregat dobio je novu motorsku elektronsku kontrolnu jedinicu, a za primenu na R7 skraćen je drugi stepen prenosa za bolje i linearnije ubrzanje. Yamaha R7 dobila i Assist & Slipper (A&S) kvačilo, koje pored mekanijih promena stepena prenosa sprečava poskakivanje zadnjeg točka pri oštrim promena stepena prenosa naniže, kao i “over-rev” agregata. Pored toga, uz A&S kvačilo, ručica je mekša za 33% u odonsu na ručicu standardnog kvačila na MT-07. Quick Shift System (QSS) biće na spisku dodatne opreme za Yamahu R7.
U odnosu na svoju “naked” osnovu MT-07, R7 ima izmenjenu geometriju – prednja viljuška je pod uglom od 23.7°, što je donelo i malo skraćenje međuosovinskog razmaka na 1.395mm. Yamaha tvrdi da je postigla raspored mase među osovinama u odnosu 51:49 napred-pozadi.
Liveni točkovi sa 10 paoka su 17”, prednji pneumatik je 120/70ZR17, dok je pozadi 180/55ZR17.
Yamaha R7 u prodajne salone stiže na jesen ove godine, a cena za sada jo nje objavljena.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Biciklizam – Rajović vodi na “Vuelta al Tahira” u Venecueli

Srpski reprezentativac Dušan Rajović, biciklista tima “Koratek” pobedio je u drugoj etapi i sada ...

8 najzanimljivijih moto ruta u SAD

Ako ste trenutno student, verovatno razmišljate kako da odete u obećanu Ameriku i zaradite ...

MotoGP spreman za početak sezone 2021

MotoGP timovi su završili predsezonske testove na stazi Losail u Kataru a prema pokazanom ...

Martin na Ducatiju nastavio gde je stao na Red Bull Ringu

Jorge Martin je u kvalifikacijama za Veliku nagradu Austrije nastavio tamo gde je stao ...

MotoGP – VN Portugala za Quartarara

MotoGP trka za Veliku nagradu Portugala na stazi Algarve pripala je branocu titule Fabiu ...

Marquezovo stanje posle operacije zadovoljavajuće, ali…

HRC je izdao zvanično saopštenje nakon operacije Marc Marqueza, koje deluje kao diplomatsko saopštenje ...