Cupra je predstavila električni sportski hatchback Born, koji snagom nadmašuje ID.3 svog pandana iz Volkswagena
Marka Cupra nastavlja krupni koracima unapred. Nakon što je prošle godine prikazala koncept svog prvog potpuno električnog hatchbacka, danas je zvanično otkrila model Born. Nije preveliko iznenađenje niti vest da je Cupra Born u dubokim „rođačkim“ vezama sa Volkswagenom ID.3, ali, barem prema zvaničnim fotografijama i tehničkim podacima, deluje da su se unutar Volkswagen Grupe dobro potrudili da razdvoje ova dva modela i učine ih atraktivnim za različite populacije kupaca. Kao što se moglo i očekivati za Cupru koja je predstavnik španske sportske marke, Born je dobio znatno agresivniji i dinamičniji dizajn karoserije od VW ID.3.
I u enterijeru se mogu naći brojne sličnosti, ali i značajne razlike. Cupra Born ima veliki višenamenski ekran od 12“, u naglašeno sportska sedišta sa integrisanim naslonom za glavu. Među razlike koje svakako vredi primetiti je u upravljač na kojem se nalaze komande za funkcije koje su dodeljene amo ovom električnom sportisti.
Pogon Cupre Born je isključivo na zadnjoj osovini. Elektromotor koji se nalazi iznad zadnje osovine i u osnovnoj verziji ima 150 KS i 310 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Napaja se iz litijum jonske batrije od 45 kWh i prema WLTP standardu merenja najslabiji Born bi trebao da ima autonomiju od 340 kilometara, uz sasvim solidno ubrzanje do 100 km/h za 8.9 sekundi.
Snažniji Cupra Born ima elektromotor od 200 KS, isti maksimalni obrtni moment od 310 Nm, ali i bateriju većeg kapaciteta od 58 kWh. Ovakav paket nudi ubrzanje do 100 km/h za 7.3 sekunde, al i autonomiju od 420 kilometara.
Odatle pa nadalje, Cupra je za Born pripremila nešto što se ne može dobiti u VW ID.3 – Cupra E-Boost paket visokih performansi, koji donosi elektromotor od 230 KS, dovoljan za sprint do 100 km/h za samo 6.6 sekundi. Ovaj snažniji motor moćiće se kupiti uz bateriju od 58 kWh koja obezbeđuje autonomiju od 420 kilometara, ali i veću bateriju od 77 kWh, koja autonomiju povećava na 540 kilometara. Jedino što uz veću bateriju znatno veće mase malo trpi ubrzanje, pa je do 100 km/h potrebno 7.0 sekundi.
Cupra Born sa proizvodnjom kreće u septembru ove godine i to u Nemačkoj, u pogonu VW Grupe Zwickau, a zanimljiv je izbor promotera za Cupru Born. To je nemački glumac Daniel Brühl, koji je tumačio lik Nikija Laude u filmskom hitu Rush o vozačima Formule 1, a koji je 1978. godine rođen u Barseloni.
Show Comments