Honda je objavila prve službene fotografije novog Civica koji će do evropskih kupaca stići, ali tek sledeće godine
Honda je objavila službene fotografije nove generacije modela Civic, koji po ustaljenoj praksi japanskog proizvođača kasni u odnosu na kupce u Americi. Novi Civic stiže u Evropu i to ne tako brzo – tek od jeseni sledeće 2022. godine, a pored toga što moraju da ga čekaju, neće sv kupci biti oduševljeni pogonskim opcijama.
Na svom putu do potpune karbonske neutralnosti zacrtanom do 2050. Honda će novi Civic isporučivati isključivo sa hibridnim pogonskim e:HEV grupama, koje već ugrađuje u modele Jazz i HR-V. Hondin pogonski sistem je specifičan po tome što kombinuje 1.5 litarski benzinski motor koji radi po Atkinson ciklusu i dva elektromotora, a u hibridnom modu vožnje, benzinac je samo pokretač generatora struje, a samo kada se traži maksimalna snaga ili je veliko opterećenje pogona, benzinac uskače u pomoć pogonu preko jednostepenog menjača, tačnije reduktora. Za sada e:HEV ima 110 il 130 KS koliko ima u Jazzu i HR-V-u, dok u većem modelu CR-V hibridni e:HEV pogon ima 2.0 benzinac i 147 KS. Za sada, Honda nije navela koje od tri opcije snage e imati Civic kada (konačno) bude stigao u Evropu.
Na radost mnogih sportski orijentisanih, ali retkih koji spremnih i da ga kupe Civic Type R će zadržati unapređeni K20C1 2.0 turbo motor koji je i u još uvek aktuelnoj verziji sa 320 KS, što ga čini još uvek jednim od najsnažnijih modela sa pogonom samo na prednjoj osovini.
Za 11. generaciju Civica, Honda je odabrala evolutivni pristup, pa se u osnovi prepoznaje odlazeća verzija koja će se ipak prodavati još više od godinu dana. A stubovi u osnovi fastback karoserije su pomaknuti unazad, a međuosovinski razmak je povećan za 35 mm. Navodno, vrata prtljažnika su lakša i postavljena na manje lakše šarke. Šta više, već predstavljena verzija za američko tržište manje-više je ono što će stići i do Evropljana, i ponajveća razlika je u narandžastim pokazivačima pravca, obaveznim u SAD.
Enterijer ima snažnu analogiju sa minimalističkim stilom kakav već imaju HR-V i Jazz. Armatura u stilu saća sa integrisanim otvorima ventilacije je prominentna. Standardni će biti tablet infotejment dijagonale 7”, a za više pakete opreme porašće na 10.2”. Za američke kupce, viši paketi opreme podrazumevaju digitalnu instrument tablu od 10.2”, infotejment od 9.0” i Bose audio sistem, ali konfiguracije paketa opreme za Evropu tek će biti obavljeni.
Iako će se aktuelna 10. generacija prodavati još vše od godinu dana, Honda lagano zaustavlja svoj pogon u Swindonu u Engleskoj, i pretpostavlja se da će aktuelni modeli, a i novi model kada bude krenuo u prodaju biti proizvedeni u pogonima Honde u severnoj Americi.
Show Comments