fbpx

Mazda (ipak) vredno radi na novim modelima

Iako se Mazda poprilično ućutala sa novinama, to ne znači da se ne priprema ništa novo, šta više, najavljuju i se uzbuđenja

Iako se Mazda poprilično ućutala sa zvaničnim saopštenjima o novinama i planovima, to ne znači da se od ove marke ne mogu očekivati novine, pa i iznenađenja. Malo „izokola“ i preko Australije, do nas stižu zanimljive i dovoljno kredibilne informamacije. Prva je da uveliko radi na testiranjima nove generacije trenutno najprodavanije Mazde, crossovera CX5. To samo po sebi nije iznenađenje, ali maštu budi informacija da će nova generacija CX5 biti postavljena na potpuno novu platformu, kao i da će dobiti redni šestocilindarski motor, čiji razvoj smo poodavno najavili. Mazda uveliko radi na razvoju soje nove platforme za velike automobile, uz koji će sledovati i pomenuti agregat i pogon na zadnjim točkovima. Realno je za očekivati da će se ta platforma pojaviti ispod nove Mazde 6, Zanimljivo je da iako uporedo radi na svojim SkyActiv-X benzincma i na hibridnim pogonima, Mazda neće odustati od dizela, koje će nastaviti da do daljnjeg ugrađuje u svoje modele.
Tema u kojoj je trenutno malo „zapelo“ je wankelov motor kao „range extender“ za model MX30, a koji je bio najavljen za prvu polovinu 2022. Za sada, fabrika je zvanično odložila uvođenje električnog pogona sa sa ovakvim egzotičnim produživačem autonomije, mada zvanične vesti kažu da kompanija nije odustala od razvoja koncepta.
Problem je, kako objavljuju japanski mediji, nastao u činjenici da je električni CX30 sa rotacionim motorom zahtevao i veću bateriju, što je na kraju vozilo učinilo preskupim. Prema onome što Mazda zvanično otkriva, od ideje nije odustala, ali da će agregat koji radi po Wankel rotacionom principu biti korišćen u plug-in hibridnim modelima sa manjom baterijom, koji će se u seriji pojaviti između 2022. i 2025. godine. Plug – in modelna porodica koja se najavljuje koristiće Wankel koncept, ali i sistem pogona kakav koristi Nissan svojoj e-Power pogonskoj jedinici – motor sa unutrašnjim sagorevanjem neće pokretati direktno točkove i samo je pokretač generatora struje.

Foto: Mazda

Na kraju, iako se dosta pričalo da Mazda razvija novu generaciju rotacionih motora, za sada su vesti utihnule, iako japanska marka navodno nije potpuno odustala od ideje.
Sve skupa, u Mazdi se radi na dosta toga novog, ali se ni za jedan od pomenutih projekata ne navode rokovi ili barem okvirne godine ili meseci kada bi trebali stići do kupaca.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bloodhound LSR se priprema za novi rekord

Nakon brojnih problema, bankrota i odustajanja, tim oko Bloodhound LSR projekta je na punom ...

Audi e-tron dobija veliko unapređenje već 2022.

Jasno je da će se napredak u električnoj mobilnosti dešavati krupnim koracima, a Audi ...

Dacia Sandero Stepway – jednostavno do multimedije

Dacia Sandero Stepway je dokazala da se lako može doći do efikasnog multimedijalnog sistema ...

Tanaku Finski Reli, i solidno vođstvo u generalnom plasmanu

Drugu godinu za redom Ott Tanak pobeđuje na Finskom reliju, i to ubedljivo tokom ...

Alpine će samostalno razvijati EV platformu

Alpine će samostalno razvijati EV platformu nakon razlaza sa Lotusom sa kojim je sarađivao ...