fbpx

Mazda (ipak) vredno radi na novim modelima

Iako se Mazda poprilično ućutala sa novinama, to ne znači da se ne priprema ništa novo, šta više, najavljuju i se uzbuđenja

Iako se Mazda poprilično ućutala sa zvaničnim saopštenjima o novinama i planovima, to ne znači da se od ove marke ne mogu očekivati novine, pa i iznenađenja. Malo „izokola“ i preko Australije, do nas stižu zanimljive i dovoljno kredibilne informamacije. Prva je da uveliko radi na testiranjima nove generacije trenutno najprodavanije Mazde, crossovera CX5. To samo po sebi nije iznenađenje, ali maštu budi informacija da će nova generacija CX5 biti postavljena na potpuno novu platformu, kao i da će dobiti redni šestocilindarski motor, čiji razvoj smo poodavno najavili. Mazda uveliko radi na razvoju soje nove platforme za velike automobile, uz koji će sledovati i pomenuti agregat i pogon na zadnjim točkovima. Realno je za očekivati da će se ta platforma pojaviti ispod nove Mazde 6, Zanimljivo je da iako uporedo radi na svojim SkyActiv-X benzincma i na hibridnim pogonima, Mazda neće odustati od dizela, koje će nastaviti da do daljnjeg ugrađuje u svoje modele.
Tema u kojoj je trenutno malo „zapelo“ je wankelov motor kao „range extender“ za model MX30, a koji je bio najavljen za prvu polovinu 2022. Za sada, fabrika je zvanično odložila uvođenje električnog pogona sa sa ovakvim egzotičnim produživačem autonomije, mada zvanične vesti kažu da kompanija nije odustala od razvoja koncepta.
Problem je, kako objavljuju japanski mediji, nastao u činjenici da je električni CX30 sa rotacionim motorom zahtevao i veću bateriju, što je na kraju vozilo učinilo preskupim. Prema onome što Mazda zvanično otkriva, od ideje nije odustala, ali da će agregat koji radi po Wankel rotacionom principu biti korišćen u plug-in hibridnim modelima sa manjom baterijom, koji će se u seriji pojaviti između 2022. i 2025. godine. Plug – in modelna porodica koja se najavljuje koristiće Wankel koncept, ali i sistem pogona kakav koristi Nissan svojoj e-Power pogonskoj jedinici – motor sa unutrašnjim sagorevanjem neće pokretati direktno točkove i samo je pokretač generatora struje.

Foto: Mazda

Na kraju, iako se dosta pričalo da Mazda razvija novu generaciju rotacionih motora, za sada su vesti utihnule, iako japanska marka navodno nije potpuno odustala od ideje.
Sve skupa, u Mazdi se radi na dosta toga novog, ali se ni za jedan od pomenutih projekata ne navode rokovi ili barem okvirne godine ili meseci kada bi trebali stići do kupaca.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stigao i zvanično – BMW M2 Competition

Kao što smo i najavili, BMW je u Pekingu predstavio novi M2 Competition, naslednika ...

Honda uz novog šefa menja strategiju

Honda je u aprilu dobila novog šefa koji menja poslovnu strategiju japanskog automobilskog giganta ...

Renaultov SUV coupe stiže i kod nas kao Megane Conquest

Renaultov SUV coupé atletskih linija i dinamičnog karaktera stiže na evropsko tržište opremljen naprednom ...

Volkswagen se potpuno povlači iz auto sporta

Samo što je objavljeno da se Audi vraća na Dakar i Leman, Volkswagen Grupa ...

Seat Ibiza – nezasluženo zanemarena

B segment je možda jedan od najkonkurentnijih, barem kada je Evropa u pitanju. Ponuda ...

Formula 1 – Jessica Hawkins testirala AMR21

Formula 1 – Jessica Hawkins testirala AMR21 čime je postala prva žena u bolidu ...