fbpx

Da li Marchionne kupuje Formulu 1?

Da li Marchionne kupuje Formulu 1? Dok sa jedne strane preti povlačenjem iz F1, vraća Alfa Romeo na staze, a sada se pojavio i nagoveštaj da bi se, kao marka, mogao vratiti i Maserati

Ilustracija: Dmotion

Šta smera Sergio Marchionne u vezi Formule 1? Dok se jedne strane preti povlačenjem Ferrarija iz najbržeg cirkusa zbog novih pravila o motorima za 2021. sa druge strane vratio je Alfa Romeo na staze, a sada su se pojavili nagoveštaji i da bi se marka Maserati mogla iduće godine naći na startu prve trke. Prilično kamuflirani nagoveštaji ove mogućnosti stižu iz italije, a Haas bi mogao biti tim na čijim bolidima bi se mogao naći “Trozubac” zaštitni zak Maseratija. Već se spekuliše i da bi sponzorski ugovor mogao biti težak 20 miliona evra godišnje, koji bi Haasu svakako dobro došli nakon dve godine samofinansiranja.
Pored činjenice da Ferrari već snabdeva Haas pogonskim grupama, još jedna zgodna okolnost se nameće kao dodatni argument za potencijalni Haas Masserati dogovor. Naime, Haas koristi šasije koje proizvodi Dalara, a koja je u komšiluku Maseratija, sa kojim je i ranije sarađivala na raznim projektima.
Novac bi Geenu Haasu sigurno dobro došao, ali ovako velik ugovor ima i svoju drugu stranu medalje. Ferrari će, ako do dogovora dođe, imati mnogo veći uticaj na događanja u timu uključujući i izbor vozača, obzirom da bi na ovaj način Ferrari mogao imati čak dva juniorska tima.
Sa treće strane, prvi čovek FCA sa tri tima pod svojom kontrolom dobija i tri “sigurna glasa” u Formuli 1 kada je u pitanju odlučivanje i nadglasavanje Renaulta i Mercedesa. Postaje očigledno da Marchione balansira negde između, malo verovatnog, izlaska iz Formule 1 i potpune kontrole ovog takmičenja. Uticaj Ferrarija u F1 je evidentan, a pogotovo poslednjih dvadesetak godina tokom kojih se crveni tim pažljivo i ozbiljno pitao za svaku bitniju odluku. Da li povratak Maseratija, marke koja je pre 60 godina uz Juana Manuela Fangia i njegove dve šampionske titule gradila istoriju ovog takmičenja znači samo sponzorski ugovor ili nešto više. Po svemu sudeći, prvo čovek FCA nije sklon bacanju para, pa je izvesnije objašnjenje u većem uticaju na celo takmičenje. Naravno, govorkanja o vezi Haas – Maserati nisu konkretno ni potvrđena ni negirana, i ostavljena su kao “moguća”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kako radi SF90, najjači Ferrari ikada?

Ferrari SF 90 Stradale je prvi ikada hibrid iz Maranella, ali i najjači serijski ...

Kia Futuron liči na NLO sa četiri točka

Kia Motors je pokazala konceptno vozilo Futuron, kupe SUV sa pogonom na svim točkovima, ...

Jeep Wrangler se nije dobro proveo na Crash testu

Jeep Wrangler se nije dobro proveo na Crash testu koji je izveo američki IIHS, ...

Ram 1500 TRX – Ford Raptor eliminator

Ram 1500 TRX je dugo očekivani Ford 150 Raptor eliminator, koji pored izbora za ...

BMW Serije 3 – nove dimenzije starih izazova

Svaki peti prodati BMW je Serije 3, model koji je među ikonama automobilizma. Samo, ...

Lakši automobil je bolji automobil – kaže Gordon Murray

Lakši automobil je bolji automobil kaže Gordon Murray i svoj T.50 pravi najlakšim u ...