fbpx

Mir u MotoGP šampionatu je samo prividan

Letnja pauza koja još uvek traje stvara samo privid mira u MotoGP šampionatu, u kojem nikada nema spavanja

Foto: SRT Petronas Racing Team

Letnja pauza u MotoGP šampionatu sveta još uvek traje, i potrajaće do 8. avgusta kada će sezona biti nastavljana trkom za Veliku nagradu Štajerske na Red Bull Ringu, a odmah narednog vikenda na istoj stazi i trkom za Veliku nagradu Austrije. Dok vozači odmaraju, a inženjeri i test vozači rade svoj posao, šefovi timova imaju pune ruke posla, i grozničavo vrte telefone menadžera vozača, obzirom da u MotoGP padoku vlada situacija koja se odavno ne pamti – ima više slobodnih MotoGP motocikala od vozača.

Foto: SRT Petronas Racing Team

Raskid ugovora između fabričkog tima Yamaha i Maverica Vinales dodatno je uzburkao vodu, tim pre što marka iz Iwate sada ostaje i bez vozača u kojega se godinama zaklinjala – Valentina Rossija. Odlazak sa staze Rossija još nije ni potvrđen ni negiran, ali njegov odlazak sa sedišta Yamahe M1 u timu SRT Petronas je gotova stvar. Ako Rossi bude vozio sledeće godine to će sigurno biti na Ducatiju.
Ukoliko bi Lin Jarvis dobio zeleno svetlo što od Yamahe a što od tima SRT Petronas, najlogičnija zamena Vinalesa je očigledna – Franco Morbidelli. A to nije jednostavno, obzirom na Morbidellijeve lične sponzore koji ne bi prelazili na fabričku Yamahu. Ali, ako se to dogodi, SRT ima dva prazna sedišta na dva M1 motocikla, uz timsku strategiju da poverenje ukazuje mladim vozačima. Ova taktika pokazala uspešna sa Morbidellijem i Quartararom, trenutno vodećim u šampionatu. Na vidiku nema slobodnih mladih i vrlo talentovanih vozača, koji već nisu pod skupim ugovorom sa, recimo, KTM-om.

Foto: Honda Racing Corporation

Iz tog razloga, počele su spekulacije o mogućim vozačima Yamahe M1 među svakako talentovanim, ali ne mladim vozačima. Kao kandidati pominju se Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso i Jonathan Rea, sa po 36, 35 i 34 godine. Koliko je njihov angažman stvarno realan? Vlo malo. Pedrosa deluje jao zadovoljan na mestu test vozača KTM-a, Dovizioso želi dugoročniji projekat koji bi eventualno vodo ka tituli šampiona sveta, a Rea je do sada odbijao prelazak u MotoGP argumentom da ne želi da se trka u sredini tabele, obzirom da mu najjači timovi sa najboljim motociklima nisu nudili angažman. Prema tome, teško da će iko sa ovog spiska veterana biti zainteresovan za satelitski tim. Eventualno Dovizioso, ali i on teško, obzirom da bi ispred sebe na Yamahama imao dva gladna lava, Quartarara i Morbidellija.
Pominjala se mogućnost da bi Yamaha zamenu na svojim sedištima mogla da potraži u spostvenom Superbajk pogonu iz WSBK šampionata, ali i od toga nema ništa – ni Gerloff ni Razgatlıoğlu neće preći u MotoGP 2022. godine.
Slobodnih MotoGP sedišta ima još – vozače traže Aprilija i novi tim Aramco VR46. Kao mogući vozač jednog od Ducatija spominje se Marco Bezzecchi, a tu su i Joe Roberts, ali i Jake Dixon, koji bi mogao da nasledi Cala Chrutchlowa po osnovi pasoša Velike Britanije.

Foto: Suzuki Racing

Ukratko, šefovima timova nije jednostavno. Za očekivat je da će jedno od četiri sedišta zauzeti Vinales, ukoliko se ne dogodi zanimljiva razmena. Navodno, interes za Vinalesa pokazao je Suzuki, koji nije zadovoljan Alexom Rinskom, a koji bi mogao da sleti na Vinalesov M1. U svakom slučaju, Aprilia i dalje ima slobodno sedište. Ako ne Dovizioso, možda Toni Arbolino.
Obzirom da vreme brzo prolazi, avgust će pored tri trke koje nas očekuju, biti vreo i po pitanju angažmana, raskidanja i potpisivanja ugovora. U MotoGP padoku uvek ima neko ko ne spava.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Morbidelli pauzira do prve trke

MotoGP – Morbidelli pauzira do prve trke na preporuku lekara, a kao posledica pada ...

Honda se vratila u igru sa novim CBR1000RR-R Firebladeom

Honda je na EICMA Salonu motocikala u Milanu predstavila potpuno novi CBR1000RR-R Fireblade Hondu ...

MotoGP – Velika nagrada Japana Milleru

MotoGP trka za Veliku nagradu Japana vožena je na stazi Motegi Twin ring a ...

Davide Brivio prelazi iz Suzuki MotoGP u Alpine F1

Samo što je sa Joanom Mirom osvojio MotoGP titulu Davide Brivio je napustio Suzuku ...

Leopard Racing ulazi u MotoGP?

Uporedo sa krajem MotoGP sezone 2021. ističu ugovori velikoj većini timova, što otvara mogućnost ...

BMW razvio adaptivni tempomat za motocikle

Do sada rezervisan za automobile, BMW je razvio adaptivni tempomat i za motocikle koji ...