Da li će ikada videti svetost dana ne zna se, ali Mazda radi na zanimljivim projektima i patentira zanimljiva rešenja
Poznato je da proizvođači patentiraju i time zaštićuju kao svoju intelektualnu svoji razna tehnička i druga rešenja. Na žalost, isto tako, poznato je da mnogo toga i ostane na nivou crteža zaštićenog autorskim, patentnim ostalim pravima. Šta više, možda je i razočaravajuća vest da veći procenat toga upravo tako prođe, u nekoj arhivi rešenja, nego što stigne do serijske proizvodnje.
Ipak, pogled na podnesene patentne prijave je zanimljiv. Nije malo onih koji bi od Mazde voleli da vide naslednika kupea RX8, koji bi se po logici i sledu stvari mogao zvati RX9. Da li će i kada će Mazda eventualno stvarno ponuditi RX9, a pogotovo da li bi u tom slučaju bio pogonjen rotacionim motorom koji koristi Wankel princip rada veliko je pitanje, a ponajviše zavisi od finansijske kalkulacije. Dobro je poznato da je razvoj ovakvog automobila skup, a tržište za njega previše ograničeno.
Ali, Mazda ne nedavno podnela patentne prijave za vrlo zanimljiva tehnička i konstruktivna rešenja koja svoju primenu imaju upravo na modelu kakav bi bo RX9 – sportskom kupeu. Patentne prijave koje su obelodanjene odnose se na konstrukciju zadnjeg dela karoserije, sa specifičnim rešenjem za razlaganje uzdužnih i poprečnih sila koje se javljaju na zadnjem delu vozila.
Radi se o „prostornom ramu“ izrađenom od legiranog aluminjuma, koji preuzima ulogu svojevrsne šasije. Ono što je evidentno, na tehničkim crtežima je sportski kupe, sa karoserijom koja nema centralne B stubove.
Na žalost svih koji su pomislili da je ovo već poluzavršeno vozilo, prema ovim crtežima ne može se otkriti kakav bi uopšte pogon mogao biti – od motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili od elektromotora. Zapravo, Mazda je početkom 2020. godine podnela zahtev za ove patente, ali su tek sada publikovani, kada je to postalo bezbedno od neovlašćenog preuzimanja od strane drugih.
Ostaje pitanje da li se radi na Mazdi RX9, obzirom da crteži imaju velike analogije sa RX Vision konceptom iz 2015., kupeom sa motorom napred i pogonom na zadnjim točkovima. Ukoliko i govorimo o RX9, malo je verovatno da će se oslanjati samo na benzinski motor, a mnogo verovatnije je da bi pogon bio hibridni, koji zbog mase baterije, ali i velikih obrtnih momenata pogonske grupe zahteva i strukturalno pojačanu karoseriju.
Da li će crteži koje vidimo ostati mrtvo slovo na papiru ili će se izroditi u sportsku kupe, tek ćemo videti, i to ne tako brzo. Ali, evidentno je da Mazdi ne manjka inovativnosti i ideja, samo je poznata priča da ekstravaganciju treba i finansijska podrška, a kod maloserijskih kupea teško je postići upravo taj deo.
Show Comments