fbpx

Četvrti uzastopni Leman za Toyotu

Toyota Gazoo Racing je po četvrti put zaredom osvojila pobedu na 24 časa Lemana, a prvi za posadu sa brojem 7

Foto: TOYOTA GAZOO Racing

Toyota Gazoo Racing Team je po četvrti put došao do pobede na legendarnoj trci 24 časa Lemana, koja se tradiconalno vozila i po kiši i po suvom. Tačnije, startovala je po ozivljnoj kiši, koja je još nekoliko puta pravila problema vozačima, ali je ipak suva staza bila većim delom trke.
Na kon tri trijumfa posade Toyote sa brojem 8, na najviši stepenik pobedničkog podijuma popela se posada sa brojem 7, koju su činili Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez, često najbrža, a ali najčešće i najmaleroznija. Doduše, ostaje pitanje da li bi se ovogodišnji Leman ovako završio da već u prvom krugu trke, Oliver Pla, preambiciozni vozač tima Scuderia Glickenhause nije udario u Buemija i okrenuo ga na stazi.

Foto: TOYOTA GAZOO Racing

Kako bilo, Toyota je iskoristila još jednu odličnu priliku da sebi pribavi salvu i medijsku pažnju, obzirom da u novoj LMH kasi nije imala ozbiljniju konkurenciju. Drugo mesto pripalo je takođe posadi Toyote, a treće timu Alpine, koji ipak nije imao „oružje“ da se suprotstavi japanskom fabričkom timu. Vozeći Alpine A480-Gibson, zapravo prošlogodišnji Rebellion R-13 iz LMP1 klase, pokazali su se dovoljno brzi i pouzdani za „bronzanu medalju“. Od ukupno pet automobila u novoj LMH klasi, Scuderia Glickenhouse, maleni tim u moćnoj klasi je uradio i više nego što se od njega očekivalo. Oba automobila su završili maraton u Francuskoj, u pokazali da na njih u budućnosti treba ozbiljno računati. A da ozbiljna budućnost 24 časa Lemana tek dolazi sledeće, a pogotovo 2023. godine, znamo po bronim najavljeni fabričkim timovima i to u najprestižnijoj LMH klasi hiperautomobila, kojima će se pi svemu sudeći pridružiti i bolidi iz američkog šampionata izdržljivosti definisani LMDh klasom.

Foto: W Racing Team

U tradicionalno vrlo konkurentnoj i brzoj LMP2 bilo je velike borbe, ali i grešaka i odustajanja pa je pobeda otišla timu koji nije važio za favorita, i to to uz dramu u poslednjem krugu trke. Delovalo je da će belgijski tim WRT senzacionalnu osvojiti dvostruku pobedu u svom prvom nastupu na 24 časa Lemana, ali je njihov automobil sa brojem 41 koji je vozila posada Robert Kubica, Yifei Ye i Louis Deletraz, stao na stazi pola kruga pre cilja, čime su prepustili pobedu kolegama iz tima, posadi Robin Frijns, Charles Milesi i Ferdinand Habsburg, koja je zapravo i bila brža većim delom trke, ali je dva sata pre kraja vođstvo u klasi prepustila kolegama, među kojima je debitovao Robert Kubica.
U GTE Pro klasi, pobeda je ponovo pripala posadi Alessandro Pier Guidi, James Calado i Come Ledogar vozačima Ferrarija 458 , ali se odlično držao tim Corvette Racing, koji je na Leman 2021. stigao sa novom C8 generacijom Corvette, a koja je iza sebe uspela da ostavi iskusniji tim Porsche sa mnogo proverenijim automobilom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Održana obuka za medije za novi Mercedes-Benz EQS

Kompanija Star Import organizovala je obuku za medije za novi, potpuno električni Mercedes-Benz EQS ...

Mercedes ipak povlači 774.000 dizela, ali izbegava kaznu

Mercedesu je naređeno da povuče 774.000 vozila sa dizel motorima, ali će verovatno izbeći ...

Volkswagen predstavlja Golf GTI TCR

Na godišnjem GTI okupljanju na Wörthersee Volkswagen će predstaviti drumski verziju Golfa TCR Na ...

Ferrari od igre stigao do “pravog” Vision Gran Turismo

Ferrari je od Gran Turismo video igre stigao do “pravog” automobila koji ipak neće ...

Elektrifikacija će zaobići naslednika Volkswagen Amaroka

Nova generacija Volkswagen Amaroka stiže 2022. godine, ali bez hibridne ili potpuno električne varijante ...

Ferrari F8 Tributo stigao kao zamena za 488 GTB

Ferrari je podigao zavesu sa svog najnovijeg modela, pod imenom F8 Tributo, naslednika modela ...