fbpx

Dovizioso na MotoGP Yamahi M1 – spekulacija ili nešto više?

Iznenadni odlazak Vinalesa iz Yamahe na pola MotoGP sezone izazvao je domino efekat u čije posledice ćemo tek videti

Foto: Monster Energy Yamaha MotoGP Team

Yamaha MotoGP tim i Maveric Vinales su se oprostili skroz i potpuno, što je španskom vozaču otvorilo mogućnost da već ove godine započne upoznavanje sa svojim novim radnim mestom – Aprilijom RS-GP. Sa druge strane, koliko god bio velik i moćan, fabrički MotoGP tim Yamaha našao se u „nebranom grožđu“, sa manjkom vozača na raspolaganju iako u svojim redovima ima trenutno vodećeg vozača u MotoGP šampionatu sveta Fabia Quartarara. Samo, Yamaha želi više od eventualne vozačke titule, do koje ima još mnogo da se vozi. Iwata baca poglede ka trostrukoj kruni – vozačkoj, konstruktorskoj i timskoj. A za tako nešto neophodan je i solidan drugi vozač, mada je Honda uz Marqueza dokazivala da je moguće i sa jednim, ali vanserijskim vozačem.

Foto: Petronas SRT

Logičan redosled događaja bio bi da se Franco Morbidelli, koji je još uvek na oporavku od operacije kolena, prebaci iz Petronas SRT tima i starije evolucije Yamahe M1, u fabrički tim već koliko za trku u Aragonu 12. septembra. Naravno, da bi se to dogodilo, pitaju je pravnici koji čitaju debele ugovore, što vozača sa timom, što sponzora tima i vozača i tako unakrst. Da bi popularni Frenky seo na Yamahu M1 evolucije 2021. dosta toga treba da se dogodi, nije nemoguće, ali nije ni jednostavno, a pri tom ostavilo bi otvoreno još jedno prazno sedište.

Foto: Petronas SRT MotoGP team

Popularni malezijski Petronas SRT tim koji je zablistao prethodne dve godine upravo uz sjajni tandem vozača koji su činili Qaurtararo i Morbidelli, tone u probleme. Nakon prošlogodišnje vicešampionske titule Morbidellija, ova godina nije ni blizu fantastičnim rezultatima. Morbidelli je daleko od rezultata i forme iz 2020., Valentino Rossi, koliko god mega popularan, ni blizu borbe za podijume, a pri tom odlazi iz tima, a već na pola sezone uveliko priča o petrohemijskom gigantu koji je u osnovi konkurencija isto petrohemijskom gigantu koji je debelo platio da na kombinezonu nosi me Petronas. Rasplet situacije po SRT više počinje da liči na zaplet koji treba da razreše Razlan Razlani Johan Stigefelt i Wilco Zeelenberg. A neć im biti jednostavno, ostali su bez podebelog budžeta Petronasa koji se povukao, moraju da ugase svoj Moto2 i Moto3 tim, od od epizode sa Valentinom Rossijem imali su više štete nego koristi, a sada moraju (brzo) da nađu vozača, privremenu ili trajnu zamenu za Morbidellija, a i Rossija za sledeću sezonu. Na trci u Silverstoneu ovog vikenda, priliku da debituje na MotoGP Yamahi M1 će dobiti Jake Dixon, od kojega se malo toga očekuje.

Foto: Petronas SRT

Cal Crutchlow će se za Veliku nagradu Velike Britanije preseliti na fabrički M1, kao (privremena) zamena za Vinalesa. Iako će voziti pred svojom publikom, na stazi koju voli, deluje da se Crutchlow oprostio od takmičarskih ambicija (a i brzine), i posvetio novoj ulozi test vozača, pa Yamaha ni od njega ne može, ili teško može očekivati čuda u vidu podijuma. Nismo zaboravili ni evidentnu mogućnost sporazumnog raskida sa Morbidellijem, koji bi već u Aragonu mogao na fabrički M1 – ko bi u tom slučaju popunio njegovo sedište? Kao mogući kandidat u igru se vraća Andrea Dovizioso. Za početak, bio bi zadovoljan jedan veliki sponzor, koji želi da ima italijanskog vozača kao nosioca svoje promocije, a koji je prepreka Morbidellijevom odlasku iz tima SRT.

Foto: Ducati Racing

Ali, koliko god da bi mnogi voleli da vide Dovija ponovo na stazi, veliko je pitanje u kakvoj je formi obzirom na pauzu, a jednako veliko pitanje je i kako bi se prilagodio i koliko bi mogao na Yamahi M1 evolucije za 2019. Poznat je čvrst stav Doviziosa da želi duži projekat sa ciljem, a ne samo jednu sezonu. Kao mogućnost SRT-a otvara se tandem za sledeću sezonu koji bi činili Dixon i Dovizioso koji bi popunio mesto odlazećeg Rossija. Pusta želja ili realna mogućnost? Pa, u MotoGP-u ništa nije nemoguće. Nije nemoguće čak ni da u timu VR46 nastane problem. Iako je prvih 18 miliona sponzorskih dolara trebalo da legne na račun ovog tima, to se (još) nije dogodilo, kao što se nije dogodila ni zvanična press konferencija najavljena od strane Princa Al Sauda. Šta više, tim VR46 već najavljuje kao mogućnost plan „B“, a to je da u MotoGP klasi nastupi od sledeće sezone, ali bez miliona od Aramca, ali o ovoj temi više u narednih nekoliko dana.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Marquez sutra na Hondi u Jerezu

Neverovatno ali istinito – Marc Marquez će biti na svojoj Hondi na drugoj trci ...

Seat ulazi među električne dvotočkaše uz svoj eScooter

Seat će u Barseloni 19. novembra predstaviti svoj skuter, i time i zvanično ući ...

Oliveria za Tec3 KTM do senzacionalne pobede

MotoGP nam je opet doneo vrhunsko uživanje sa prekidom trke i senzacionalnim pobednikom na ...

Neočekivan startni poredak u Herezu

Kladioničari su danas dobro zaradili na neočekivanim rezultatima kvalifikacija za Veliku nagradu Španije u ...

FIM Enel MotoE šampionat i zvanično od naredne godine

Od naredne godine u okviru FIM Moto GP šampionata voziće se i Enel MotoE ...