fbpx

Nasnažniji Mercedes ikada – AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ima četvora vrata ali i najsnažniji pogon koji je ikada ugrađen u jedan Mercedes

Celo ime mu je podugačko Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, ima četvora vrata, ali ima i najsnažniji pogon ikada ugrađen u jedan Mercedes, ako izumemo Project One, koji je još uvek u nekoj fazi razvoja. A Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ne samo da je najsnažniji ikada, nego je i prvi plug-in hibrid pod oznakom AMG, doduše, sasvim sigurno ne i poslednji koji će doći.
Šta zapravo MAG PHEV zapravo skriva u svom pogonu? Navodno, tehnologiju koju HPP odeljenje razvija za Formulu 1. Da l je baš tako i da li je stvarno direktan transfer tehnologije? Pa sigurno ne direktan, ali neka saznanja i iskustva su sigurno iskorišćena.
U delu motora sa unutrašnjim sagorevanjem Mercedes-AMG GT 63 S E Performance koristi V8, zapremine 4.0, sa dva turbo kompresora, koji je već sam za sebe dovoljan za 639 KS i 900 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Međutim, u pomoć mu stiže definitivno specifičan hibridni sistem, koji je razvio HPP u Engleskoj, a koji priprema pogonske grupe za Mercedes-AMG tim Formule 1, i ostale korisnike. Prvi zadatak je bio stvaranje lagane baterije, koja baš i nije tako lagana – teži 89 kilograma, što u odnosu na kapacitet od samo 6.1 kWh. Automobil ima AC punjač od 3.7 kW, a u Mercedesu naglašavaju kako je tu električni dio isključivo zbog performansi. Ono što je mnogo zanimljivije je da bateriju hladi 14 litara rashladne tečnosti koja konstantno cirkuliše oko 560 ćelija, održavajući idealnu temperaturu baterije od 45 stepeni.
Ipak, to je sasvim dovoljno da povremeno nahrani elektromotor na zadnjoj osovini koji pogonu donosi dodatnih 204 KS. Sve skupa, do točkova stiže 843 KS i zastrašujućih 1.470 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Vožnjom na struju vlasnik se neće baš usrećiti, obzirom da u teroriji može da pređe samo 12 kilometara, ali će se svakako usrećiti nekim drugim stvarima, kao što su performanse, na primer. Najsnažniji Mercedes ikada do 100 km/h stiže za 2.9 sekundi, do 200 km/h za 10 sekundi, a čak nema ni elektronski ograničenu brzinu, pa dohvata 314 km/h. To znači da je brži od GT Black Series Coupea, barem od 100 km/h.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ima čak sedam režima vožnje, koji uključuje i čisto električnu, kada je sposoban da dohvati 130 km/h, doduše na kratko, mada se može produžiti korišćenjem jednog od čak četiri nivoa regenerativnog kočenja.
Kao i svo ostali AMG GT 4-Door modeli, i GT 63 S E Performance ima AMG Ride Control plus adaptivno vazdušno ogibljenje. Najsnažniji AMG GT 4-Door vizuelno se ne razlikuje previše od ostalih članova ove ekskluzivne porodice, osim u detaljima prednjeg odbojnika i svakako zadnjeg, u kojem se nalazi priključak za punjenje strujom.

Kupci će birati između standardnih točkova od 20” i opcionih 21”. MBUX infotejment sistem najnovije generacije takođe je preuzet od ostalih GT modela, kao i upravljač sa dva paoka.
Cena za Mercedes AMG GT 63 S E Performance još nije saopštena, a verovatno će se kretati blizu granice od 200.000 evra. Premijera će zvanično biti na IAA u Minhenu, a prodaja će početi tokom jeseni.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dakar Reli 2022 – pobede za Lategana i Petruccija

Peta etapa Dakar Relija duga ukupno 560 kilometara donela je nove pobednike, i prekid ...

Specijalne pogodnosti za kupce Fiata

Nova prodajna akcija FCA pod nazivom “The Big Deal” počinje u ponedeljak 16.oktobra. Akcija ...

Opoziv za hiljade Nissan Ariya

Opoziv za hiljade Nissan Ariya usledio je nakon što je otrkivena softverska greška koja ...

Ima li vozača u automobilu?

Pre trideset godina, eksperimentalni kombi je bio u stanju da sam upravlja, ubrzava i ...

KIA Sportage – od autsajdera do trendsetera

Jedan od prvih automobila koji sam snimao za emisiju koju sam godinama kasnije uređivao ...