fbpx

Mercedes predstavio EQE – EV za poslovne ljude

Samo nekoliko meseci nakon lansiranja EQS modela, Mercedes-EQ već predstavlja sledeći model, poslovnu limuzinu EQE

Samo nekoliko meseci nakon lansiranja EQS modela, Mercedes-EQ već predstavlja sledeći model zasnovan na električnoj arhitekturi razvijenoj posebno za električna vozila – novi EQE. Sportska, poslovna limuzina nudi sve bitne funkcije EQS-a u malo kompaktnijem formatu. Prilikom lansiranja na tržište, asortiman modela inicijalno sadrži dve varijante: EQE 350 sa 215 kW, kao i drugi model, čije specifikacije tek očekujemo. U planu su snažnije verzije sa snagom i preko 500 kW. Proizvodnja EQE modela odvija se na dve lokacije globalne proizvodne mreže Mercedes-Benz Cars: u nemačkoj fabrici Mercedes-Benz u Bremenu za globalno tržište i u nemačko-kineskom zajedničkom ulaganju BBAC u Pekingu za lokalno tržište.
U poređenju sa luksuznim EQS-om, EQE je još moderniji, sa nešto kraćim međuosovinskim rastojanjem, kraćim prepustima i sa više uvučenim bokovima. Filozofija Sensual Purity ogleda se u izdašno modeliranim površinama, smanjenim spojevima i bešavnim prelazima (seamless dizajn). Prepusti i prednji deo su kratki, zadnji deo daje dinamičan naglasak oštrim zadnjim spojlerom. U ravni sa spoljnom ivicom karoserije, točkovi od 19 do 21 inča, zajedno sa izraženo snažnim bokovima, daju modelu EQE atletski karakter.
U spoljnim dimenzijama (dužina/širina/visina: 4946/1961/1512 milimetara), EQE je uporediv sa modelom CLS. Kao i ovaj drugi, ima fiksno zadnje staklo i poklopac prtljažnika. Unutrašnje dimenzije čak i očigledno premašuju dimenzije današnje E-Klase serije 213.
Sa opciono dostupnim MBUX Hyperscreen-om, cela instrument tabla je jedan, vrhunski široki ekran. Ovo određuje estetiku čitavog kokpita i unutrašnjosti. Ekrani visoke rezolucije naizgled se besprekorno spajaju pod zajedničkim staklenim poklopcem. Grafički izgled njihovog MBUX sadržaja savršeno je usklađen. MBUX Hyperscreen je integrisan u instrument tablu na minimalistički način.
OLED ekran za suvozača od 12,3-inči daje im sopstveni ekran i kontrolnu oblast. U Evropi je putniku dozvoljeno da gleda dinamičan sadržaj, poput video zapisa, televizije ili interneta, čak i dok je u pokretu. To je zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, ona se automatski zatamnjuje za određeni sadržaj.
Otvor za ventilaciju se prostire po celoj širini na vrhu i istovremeno je vrlo tanak. Ove ekstremne proporcije, zajedno sa staklenim talasom MBUX Hyperscreen-a, stvaraju avangardnu arhitekturu kokpita. Bočni otvori za ventilaciju imaju dizajn turbine.

Najnovija generacija MBUX sistema, nedavno predstavljena u EQS modelu, takođe se nalazi i u EQE modelu. S prilagodljivim softverom, koncept kontrole i prikaza u potpunosti se prilagođava korisniku i daje personalizirane predloge za brojne infotejnment, funkcije komfora i funkcije vozila. Sa dizajnom nultog sloja, korisnik ne mora da se kreće kroz podmenije ili daje glasovne komande. Najvažnije aplikacije se situaciono i kontekstualno nude na najvišem nivou u vidnom polju. Na ovaj način, vozač EQE-a je oslobođen određenih radnih koraka.
Efikasan pogonski sistem

Prvi će na tržištu biti predstavljen EQE 350 sa 215 kW. Druge verzije će uslediti. Svi EQE modeli imaju električni pogonski sklop (eATS) na zadnjoj osovini. Kasnije verzije sa 4MATIC-om takođe su opremljene eATS-om na prednjoj osovini. Elektromotori su sinhroni sa permanentnom pobudom (PSM). Sa PSM-om, rotor motora naizmenične struje opremljen je stalnim magnetima i stoga ne mora da se dodatno napaja. Prednosti ovog dizajna uključuju veliku gustinu snage, visoku efikasnost i visoku postojanost snage. Motor na zadnjoj osovini je posebno snažan zbog svog šestofaznog dizajna: ima dva namotaja sa po tri faze.
U EQE modleu, litijum-jonska baterija se sastoji od deset modula i ima korisni sadržaj energije od 90 kVh. Inovativni softver za upravljanje baterijom, razvijen interno, omogućava ažuriranje bežičnim putem (OTA). Na ovaj način, upravljanje energijom EQE-a ostaje ažurirano tokom čitavog životnog ciklusa.
Po pitanju baterije, veliki korak je postignut u smislu održivosti ćelijske hemije: optimizovani aktivni materijal sastoji se od nikla, kobalta i mangana u odnosu 8: 1: 1. Time se smanjuje sadržaj kobalta na manje od deset posto. Kontinuirana optimizacija mogućnosti recikliranja deo je Mercedes-Benz holističke strategije po pitanju baterija.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stigao i zvanično – BMW M2 Competition

Kao što smo i najavili, BMW je u Pekingu predstavio novi M2 Competition, naslednika ...

Tržište polovnih automobila u Srbiji netransparentno

Tržište polovnih automobila u Srbiji ima nizak nivo transparentnosti, pokazalo je istraživanje istraživanje Tržište ...

Xiaomi SU7 konkuriše Porscheu i Tesli

Xiaomi SU7 konkuriše Porscheu i Tesli performansama a pogotovo ogromnom autonimijom sa jednim punjenjem ...

Geely kupio udeo u kompaniji Aston Martin Lagonda

Geely nastavlja akvizicije u autoindustriji i kao najnoviju pribavio je 7.6% vlasništva u kompaniji ...

VW T-Cross se uveliko priprema

Volkswagen uveliko testira kompaktni crossover T-Cross, koji treba da konkuriše Nissanu Juke, Peugeotu 2008 ...

Delta Motors saloni i servisi rade po prilagođenom režimu

U skladu sa društvenom odgovornošću, kao i propisanim merama, kompanija Delta Motors, generalni zastupnik ...