Porsche Mission R concept predstavljen an IAA u Minhenu je više od električnog trkačkog automobila
Porsche Mission R concept je predstavljen na IAA u Minhenu, i svakako je koncept atraktivan i snažnog električnog trkačkog automobila, ali ga treba posmatrati u širem kontekstu. Čak ni fabrika ne krije da se u njemu već mogu videti linije budućeg modela 718 Cayman, koji će na razočarenje mnogih biti električni sportista. Dužinom od 4.326 Mission R nešto je kraći od aktuelnog Caymana, ali je nešto širi i niži.
Porsche Mission R concept je opisan kao model čistokrvnog trkačkog automobila koji bi mogao debitovati 2025. i biti ponuđen privatnim ekipama za kup takmičenja. Razvijen je u saradnji Porsche Motorsporta i Porsche Style dizajn studija, a razvijen je tako da performansama donosi nešto između onoga što nude 911 GT3 Cup i 911 GT3 R.
Mehanikom i pogonom se oslanja na Porsche Taycan. Ima dva elektromotora, koji se mogu koristiti sa dve postavke snage. Standardna i trajna postavka je 680 KS, dok u kvalifikacionom modu automobil dobija fantastičnih 1088 KS, od čega je prednji motor zadužen za 435 KS, a zadnji za ostali deo snage.
Za razliku od Taycana, Porsche Mission R ima jednostepeni prenos, obzirom da se start amaterskih trka najčešće izvodi iz pokreta a ne iz mesta, pa vozilu nije potrebno maksimalno ubrzanje iz mirovanja. Međutim, pored preko 1.000 KS logično je da i dalje ubrzanje do 100 km/h apsolvira za munjeviti 2.5 sekundi.
Po pitanju aerodinamike karoserija je maksimalno efikasna u pogledu malog otpora,a li i generisanja “downforcea”, ali su ipak tu veliko zadnje krilo sa pomičnim elementom koji funkcioniše po principu DRS sistema iz Formule 1, ali i pomični elementi na prednjem odbojniku, koji vozač može sam određivati količinu “downforcea” i time sebi prilagoditi nivo podupravljanja i kontrole nad vozilom.
Za svoj pogon Porsche Mission R koristi visokonaponsku bateriju od 85kW i sistem koji radi na 900 volti. Proizvođač tvrdi da u bateriji ima dovoljno struje za 40 minuta trkanja, uz činjenici da je masa vozila ostala na razumnih 1.500 kilograma. Baterija se nalazi na mestu gde se inače nalazi motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pa je po pitanju balansa Porsche Mission R najbliže balansu kakav ima automobil sa centralno postavljenim motorom, pozadi ispred zadnje osovine. Elektrosistem je izuzetno napredan, i sposoban je da primi punjenje na brzom punjaču od čak 340 kW, koji do 80% bateriju dopunjava za samo 15 minuta.
Iako FIA pravila nalažu čelični zaštitni kavez, Porsche Mission R ima kavez izrađen od karbonskih kompozita, a fabrika veruje da će se FIA pravila verovatno promeniti do trenutka kada bi Porsche Mission R trebao da bude ponuđen trkačima. Razumljivo, kabina je u trkačkom stilu, sa jednim sedištem i većinom komandi smeštenih na upravljaču i samo jednom komandnom panelu. Dodatni prekidači i selektori su na konzoli koja se nalazi na mestu suvozačevog sedišta, ali se lako može ukloniti.
Šta ćemo od pokazanog na Porsche Mission R videti kada bude izašao na stazu tek ćemo saznati, ali dosta sigurno znamo da novi 718 Cayman i Boxster stižu sledeće godine, i da će pored benzinskih imati i svoje potpuno električne verzije. Obzirom da su svi Porsche trkački modeli bazirani na serijskim modelima, sasvim logično je izvući zaključak da se iza Porsche Mission R-a krije serijski drumski model.
Show Comments