fbpx

Audi i Porsche sve bliži ulasku u Formulu 1

Audi i Porsche su sve bliži ulasku u Formulu 1 nakon što je praktično dogovoreno ukidanje MGU-H sistema od 2026. godine

Foto: Rudy Carezzevoli/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202109110455 // Usage for editorial use only //

Audi i Porsche sve su bliži ulasku u Formulu 1. Dobro obavešteni nemački specijalizovani magazim Auto Moto und Sport tvrdi da će već na trci Formule 1 u Turskoj biti zvanično potpisan nova dugoročna pravila za pogonske grupe u bolidima, po kojem će biti ukinut skupi i komplikovani MGU-H uređaj koji prikuplja ili skladišti enregiju turbo kompresora. Ukoliko se to dogodi, Audi i Porsche ulaze u Formulu 1, tvdi Auto Moto und Sport. Spekulacije da nemačke marke imaju interesa i aspiracija ka Formuli 1 pojačale su se još od letošnjih trka na Red Bull Ringu, kada su sastanku na kojem je raspravljano o budućim pogonskim grupama prisustvovali predstavnici Audija i Porschea. Šta više, svoj ulazak u najbrži cirkus uslovili su upravo ukidanjem MGU-H, koji je poptuno nerelevantan sa putničkim automobilima, sa kojima se ipak očekuje kakva takva povezanost.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Šef tima Mercedes-AMG Toto Wolff je rekao da će on i njegov tim podržati predlog za ukidanje MGU-H, i dodao sa se sa tim moraju saglasiti sv timovi, ali da je njegov tim spreman na određeni kompromis kako bi ušle nove marke, članice Volkswagen Grupe. Auto Motor und Sport dodaje i da će MGU-H biti napušten samo ako dolaze Audi i Porsche, i tvrdi da obe marke dolaze.
Nezvanične informacije govore da će od 2026. izvor pogona u Formuli 1 i dalje biti V6 turbo motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali da će elektromotori biti snažniji i isporučivati do 480 KS (350 kW). I šef Formule 1 Stefano Domenicali kaže da trenutno stvari izgledaju dobro, i da je cilj doći do jeftinijih i efikasnih pogonskih jedinica, uz odbacivanje aktuelnog MHU-H.

Foto: GEPA pictures/ Christian Walgram // SI202106260506 // Usage for editorial use only //

Trenutno, 10 timova Formule 1 snabdevaju četiri proizvođača motora – Mercedes, Ferrari, Honda i Renault, ali se na kraju sezone 2021 Honda povlači iz sporta, a njihove motore proizvodiće Red Bull Powertrains, i snabdevati svoja dva tima Red Bull i Toro Rosso. Sasvim logično, kao najidealniji kandidat za saradnju sa Audijem i Porscheom nameće se Red Bull Formula 1 tim, koji bi praktično istim pogonskim jedinicama ali pod imenima Porsche i Audi, snabdevao svoje timove, pa bi mogli dobiti Red Bull Porsche i Toro Roso Audi timove, ali to je samo nagađanje. Nagađanje je u da bu se Porsche, koji značajno ulaže u proizvodnju sintetičkih goriva, mogao nametnuti kao ekskluzivni dobavljač goriva u Formuli 1, o čemu se za sada malo govori, ali postoje indicije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Aston Martin bi mogao u F1 – ako Honda odustane

Aston Martinu su se “osladili” rezultati koje je Red Bull počeo da postiže uz ...

Formula 1 – Aston Martin neće biti spreman za Barcelonu?

Formula 1 je u velikom finalu za početak sezone 2022. sa potpuno novim bolidima, ...

Amazon predstavio svoje električno dostavno vozilo

Amazon je otkrio svoje električno dostavno vozilo koje će proizvoditi firma Rivian Amazon, tehnološka ...

Opel pre roka ispunio Euro 6d-TEMP normu

Gotovo 14 meseci pre nego što Euro 6d-TEMP postane obavezan za sve novoregistrovane automobile ...

Prvi Aurusi stižu do kupaca na jesen

Nije malo bilo onih koji su zlurado komentarisali Aurus, ruski pandan Rolls Royceu. Samo, ...

Czinger 21C debitovao sa V8 agregatom i tri elektromotora

Potera za Rimac Neverom je počela – Američki startup Czinger Vehicles je predstavio svoj ...