fbpx

Novi Audi R8 stiže 2025. na platformi Porschea?

Novi Audi R8 koji će definitivno biti električni trebao bi stići 2025. godine na platformi marke iz Volkswagen Grupe

Novi Audi R8 biće poptuno električni i stići će 2025. Iako nije zvanična, ova informacija je prilično proverena, pomalo i začuđuje. Obzirom da je prodao samo stotinak R8 e-trona, već nakon godinu dana Audi je odlučio da ugasi ovaj model. Uprkos neuspehu prvog električnog sportskog kupea u Ingolštadu veruju da će naslednik mnogo bolje proći, iako će stići na mesto današnjeg R8 sa raskošnim V10 motorom. Prema navodima koje je objavio britanski Autocar, novi, električni Audi R8 već je u razvoju i za kupce če biti spreman do 2025. godine. Pored toga, britanski medij navodi i da se R8 više neće tako zvati, iako će karoserija zadržati formu kupea sa dvoja vrata, i sportski segment kojem je i do sada pripadao. Navodno, biće najsnažniji Audi ikada, a među opcionalima nalaziće se mnogo ručno rađenih elemenata. Proizvodnja će biti poverena Böllinger Höfe pogonu koji proizvodi i Audi R8 sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Glasine kažu da će se aktuelni Audi R8 od proizvodnje oprostiti naredne 2023. godine, i to uz specijalnu završnu “hard core” verziju sa zadnjim pogonom.
Postoje dva moguća scenarija za novi Audi R8 po pitanju platforme. Prvi je da će svoju SSP platformu deliti sa sledećom generacijom modela Porsche Taycan i Audi e-tron GT. Drugi je da će osnova budućem R8 sa novim imenom biti potpuno nova (električna) platforma koja se razvija za nove modele Porsche, 716 Boxster i Cayman.
Koju god platformu koristio budući Audi R8 mora će biti snažniji brži od današnjeg e-tron GT, koji ima 637 KS i do 100 km/h stiže za 3.3 sekunde. Iako budući Audi R8 izaziva interes atraktivnošću, jasno je da se on nikada neće prodavati u velikim brojevima, pa ne iznenađuje izjava koju je dao šef Audi Sporta Sebastian Grams, koji kaže da marka ne sme zaboraviti na dostupniji model TT, i da se na njemu radi. Dobra vest je da će još jednu generaciju zadržati motor sa unutrašnjim sagorevanjem, obzirom da od 2026. više nijedan novi model iz Audija neće imati SUS motor. Ovo je sličan scenario kojim ide i Lamborghini. Kako je najavljeno, sledeći Huracan će imati SUS motor sa …“više od šest cilindara”, koji će biti deo plug-in hibridne pogonske grupe. Mali Lambo bi se trebao pojaviti 2024. obzirom da se sa nestrpljenjem očekuje sledeća godina rezervisana za novi Lamborghini Aventador.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lotus je u potrazi za Colin Chapmanovim prvim automobilom

Lotus traži pomoć svih entuzijasta, kolekcionara, i lovaca na automobile koji su spremni da ...

Borgward predstavio novi kupe SUV – BX6

Borgward je otkrio treći model od svog oživljavanja 2015. godine, crossover pod oznakom BX6 ...

Mercedesima prvi red i bez Hamiltona

Mercedesovi vozači osvojili su prvi startni red za sutrašnju Veliku nagradu Bahreina Formule 1, ...

Sjajna predstava Formule 1 u Monzi

Taman kada pomislimo da nam Formula 1 postaje sve samo ne zanimljiva, dogodi se ...

Ott Tanak u Toyoti Yaris pobednik Portugala

Portugalski reli su obeležili vozači Toyote ali i brojni kvarovi automobila i timske naredbe ...

Još jedan sportista za duboki džep – SCG 004S

Scuderia Cameron Glickenhaus je predstavio novi trosed sa centralno postavljenim sedištem i motorom u ...