fbpx

Novi Porsche Taycan Turbo S ima 952 KS

Novi Porsche Taycan Turbo S ima 952 KS, do 100 km/h stiže za 2.3 sekunde ali je i poprilično skuplji od prethodnika

Porsche Taycan

Novi Porsche Taycan Turbo S ima 952 KS, do 100 km/h stiže za 2.3 sekunde ali je i poprilično skuplji od prethodnika. Dakle, novi, ne potpuno novi Porsche Taycan, što znači da se tadi o evoluciji aktulenog modela, odnosno njegovom osvežavanju. Osveženi Porsche Taycan, restilizovani odnosno model koji je prošao kroz “facelift” nije dobio samo nove farove i lajsne, nego se na električnom sportisti porilično radilo i dosta toga unapredilo, naročito ispod oplata karoserije. Šta više, spolja izgleda gotovo identično kao do sada, ali ipak ima mnogo toga novoga.

Porsche Taycan

Ako krenemo “sa vrha”, Porsche Taycan ima to zadovoljstvo da je nasnažniji putnički Porsche ikada napravljen, snažniji čak i od modela 918 Spyder. Nasnažnija Porsche Taycan Turbo S verzija, kada se koristi lounch control ili “push to pass” sada ima 952 KS, što je ozbiljno pojačanje u odnosu na dosadašnjih 750 KS. Drugim rečima, Porsche se vratrio tamo gde mu je mesto, stavljajući Teslu i Lucid iza sebe, kada je reč o supersnažnim električnim modelima. A rezultat ozboljnog pojačanja snage se vidi i u performansama – Porsche Taycan Turbo S do 100 km/h ubrzava ua munjevite 2.3 sekunde.

Porsche Taycan

Zapravo, povećanje snage nije veštačko. Porsche Taycan Turbo S je dobio potpuno nove elektromotore koji uz iste gabarite donose znatno više snage. U zavisnoti od verizije Porsche Taycana, zadnji motor ima i do 110 KS više, a lakši je za desetak kilograma nego do sada. Iako će Porsche tek objaviti tačne snage pogona za kompletnu Taycan porodicu, najslabija verzija sa zadnjim pogonom trebala bi imati oko 495 KS.

Porsche Taycan

Međutim, Porche nije radio samo na povećanju snage, nego je još više radio na povećanju efikasnosti. Prva generacija Taycana je pored opšteg oduševljenja dobijala kritike na račun ipak relativno ograničene autonomije. Iako tek dolazi vreme da se Porsche Taycan evolucija za 2025. godinu pokaže i dokaže, prema EPA normi (koja je znatno oštrija i realnija od WLTP norme) Porsche Taycan i to u Porsche Taycan 4S verziji bi mogao da ima stvarnu autonomiju i preko 500 kilometara.

Porsche Taycan

Novi baterijski sklop ima imenjenu hemiju u svojim ćelijama, a najveća baterija u ponudi sada umesto 93.4 kWh ima kapacitet od 105 kWh, odnosno neto kapacitet od 98.6 kWh. Za bazni model kapacitet baterije sada je povećan na 83.6 kWh, a obe baterije su manje mase nego do sada. A po pitanju energije, Porsche je unapredio i sistem rekuperacije.
Do sada su modeli Porsche Taycan sa pogonom na svim točkovima mogi da rekuperiraju do 290 kW, a u novom modelu mogu do čak 400 kW. Prag između regenerativnog i mehaničkog kočenja povećan je sa 0.3 na 0.497 G. Drugim rečima Porsche Tayca ima zastrašujuću kočionu silu koju ostvaruje već samo kočenjem motorima. A novi Poresche Tayca ima još toga nevidljivog okom, ali bitnog. Od unapređenih aerodinamičkih detalja, preko nove toplotne pumpe i novog pulsnog invertera.

Porsche Taycan

Na kraju Porsche Taycan za 2025. godinu se može i brže puniti. Do sada je, pod idealnim uslovima, mogao da se puni na DC punjačima od 270 kW (ako ga nađete), a sada je granica podignuta na 320 kW, pa se od 10 do 80% baterija može dopuniti za samo 18 minuta, pa čak i brže.

Porsche Taycan

U enterijeru i nema toliko novina koliko u tehnološkom smislu. Novi su digitalna instrument tabla (tačnije grafika), kao i infotejment, a sve verzije Porsche Taycana i Sport Chrono paketu opreme dobijaju “push to pass” opciju za dodatnu kratkotrajnu isporuku snage. Cene za novi Porsche Taycan tek će biti objavljene, ali nezvanično, osetno su više nego do sada.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – promene veće nego ikada u istoriji sporta

Formula 1 prolazi kroz najveće promene ikada u više od 70 godina svoje istorije, ...

Hyundai predstavio koncept hodajućeg automobila

Hyundai je na Sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu pokazao koncept hodajućeg automobila, pod ...

Test – Mercedes E 220d

Test – Mercedes E220d – nova E-Klasa bez mnogo dileme malo smanjena S-Klasa, prepuna ...

Da li je ispario veliki talenat Daniela Ricciarda?

Daniel Ricciardo, vozač Formule 1 koji je svojevremeno deklasirao Vettela u Red Bullu, nikako ...

Honda predstavila prototip novog Civica

Civic je model koji Honda proizvodi već skoro pola veka, a upravo je predstavljen ...

Jaguar I-Pace svetski automobil godine

Potpuno električni Jaguar I-PACE osvojio je istorijsku trostruku nagradu za Svetski automobil godine Potpuno ...