Ko je Fabio Kvartararo, novi MotoGP šampion sveta i prvi Francuz kojem je to ikada pošlo za rukom?
Fabio Kvartararo je u Moto GP klasu ušao 20219. na mala vrata pozivom u satelitski Yamaha SRT tim. Od mladog Francuza i potpuno novog tima u Moto GP šampionatu niko nije očekivao ništa, ali najbrži šampionat planete na dva točka doneo je još jedno veliko iznenađenje. Prva sezona za tim i Kvartarara nije se ni završila, a malo je reći da su postigli brilijantne rezultate, a Kvartarara, najmlađeg osvajača pol pozicije u istoriji Moto GP-a, brže bolje su počeli da proglašavaju nasledinkom Valentina Rosija. Koje je Fabio Kvartararo?
Rođen je 1999. godine u Nici, a moto trke je počeo da vozi sa četiri godine, kada se sa porodicom preselio u Španiju da bi gradio moto karijeru, i gde je osvojio šampionske titule u klasama od 70, 80 i 125 cm³. Osvojio je FIM CEV Moto3 šampionat dva puta, a u Moto 3 klasu stigao je sa 15. godina. Malo prerano, obzirom da je Dorna, promoter Moto GP-a, upravo zbog njega promenila pravila, i dotadašnju granicu od 16 godina spustila na 15.
Samo, put mladog Francuza nije bio baš posut ružama uprkos talentu koji su svi prepoznali. Već u svojoj drugoj Moto 3 trci ikada stigao je na podijum, ponovio isti rezultat u Asenu uz pol pozicije u Herezu i Lemanu, ali i, kako sam kaže, napravio veliku i skupu grešku. „Umesto da učim staze, ja sam pokušavao da nalazim i pratim tragove Marka Markeza. To me je dovelo do pada i teške povrede“, kaže Fabio. Sezona 2016. u timu Leopard nije donela previše, i već 2017. talentovani ali ne i dokazani vozač obreo se u Moto 2 klasi vozeći za „Paginas Amarillas HP40“, da bi u drugoj Moto 2 sezoni došao do Speed Up motocikla i prve pobede.
Zapravo, u Kvartararovoj karijeri ovde postaje zanimljivo. Tim SRT je odlučio da se uključi u najjaču klasu kao satelitski tim Yamahe, a jedan telefonski poziv je promenio sve. Yamaha ga je pozvala da se pridruži potpuno novom timu u najjačoj klasi.
Tokom trkačkih vikenda Fabio prvi dolazi u svoju garažu i poslednji iz nje odlazi, upijajući svaku informaciju kao sunđer, učeći sve tajne Moto GP vozača.
Momka koji u svojoj prvoj MotoGP sezoni, na satelitskoj Yamahi YZR-M1 koja čak ima i ograničen broj obrtaja, već redovno čini sam vrh, kako u startnom poretku tako i trkama svi počinju sa pažnjom da gledaju. Sa nepunom sezonom iza sebe, doživeo je da jedan Markez mora da ga obilazi u poslednjoj krivini poslednjeg kruga da bi pobedio u trci. „Kada me pitaju kome bi želeo da budem bliži, Markezu ili Lorenzu, ja kažem samom sebi. Učim stičem iskustva i gradim svoj stil vožnje“ govorio je Francuz, kojeg je praktično čekalo mesto u fabričkom timu Yamaha, ali tek kada Rossi odluči da se povuče.
Kaže da nema trenera i da trenira sam, da mu se često dešava da sanja kako vozi trku, ali i pada i poredi treninge i trku: „Tokom treninga uđete u boks i komunicirate sa timom, a na trci kada spustite vizir potpuno ste sami sa svojim motociklom“. Kaže da mu je porodica na prvom mestu – otac, majka i brat i priseća se stalnih putovanja između rodne Nice i Španije koja nisu baš uvek bila laka – „Mi nismo bili bogati“… dodaje Fabio. Fabio Kvartararo je morao da odraste preko noći i nauči da se bori sa pritiskom favorita, zvezde, naslednika legendi.
I onda su počeli da stižu “Pozivi” i timsko menadžerske igre. Druga sezona u satelitskom Yamaha SRT timu zapravo je bila lošija od prve. Postigao je tri pobede, ali njegov timski kolega Franco Morbidelli je bio bolji i na kraju Covid pandemijom skrojene sezone osvojio vicešampionsku titulu. Međutim, fabrički tim Yamaha je ipak odlučio da povuče potez i ubedi Rossija da odluči šta će sa svojom karijerom. Epilog je poznat. Rossi se prekomandovao u SRT, a Kvartararo je dobio njegovo sedište u fabričkom timu.
Svoju prvu sezonu u fabričkom timu Fabio ElDiablo Kvartarao je krunisao titulom šampiona sveta, što je bilans nakon pet pol pozicija, pet pobeda, i još pet podijuma. U preostale dve trke sezone 2021. ima priliku da svoj skor dodatno popravi, ali kako sam kaže zna i gde mora da se unapredi, a to je pre svega u vožnji po kiši.
Sledeća sezona biće nešto sasvim drugo, od vrlo brzog timskog kolege Morbidellija, preko evidentno brzog Bagnaije na Ducatiju koji mu je ove godine bio najveći konkurent, a koji je proveo više krugova u vođstvu, oporavljenog Marka Markeza, a i novih “momaka”, ambicioznih, brzih i željnih slave. Ali, o tom po tom, Fabio Kvartararo je sa svoje (samo) 22 godine za MotoGP sezonu 2021. učinio dovoljno i zasluženo se ovenčao titulom.
Show Comments