fbpx

Ko je Fabio Kvartararo novi Moto GP šampion?

Ko je Fabio Kvartararo, novi MotoGP šampion sveta i prvi Francuz kojem je to ikada pošlo za rukom?

Yamaha MotoGP Factory Racing

Fabio Kvartararo je u Moto GP klasu ušao 20219. na mala vrata pozivom u satelitski Yamaha SRT tim. Od mladog Francuza i potpuno novog tima u Moto GP šampionatu niko nije očekivao ništa, ali najbrži šampionat planete na dva točka doneo je još jedno veliko iznenađenje. Prva sezona za tim i  Kvartarara nije se ni završila, a malo je reći da su postigli brilijantne rezultate, a Kvartarara, najmlađeg osvajača pol pozicije u istoriji Moto GP-a, brže bolje su počeli da proglašavaju nasledinkom Valentina Rosija. Koje je Fabio Kvartararo?

Foto: Monster Yamaha MotoGP Factory Racing

Rođen je 1999. godine u Nici, a moto trke je počeo da vozi sa četiri godine, kada se sa porodicom preselio u Španiju da bi gradio moto karijeru, i gde je osvojio šampionske titule u klasama od 70, 80 i 125 cm³. Osvojio je FIM CEV Moto3 šampionat dva puta, a u Moto 3 klasu stigao je sa 15. godina. Malo prerano, obzirom da je Dorna, promoter Moto GP-a, upravo zbog njega promenila pravila, i dotadašnju granicu od 16 godina spustila na 15.

Foto: Petronas SRT Yamaha

Samo, put mladog Francuza nije bio baš posut ružama uprkos talentu koji su svi prepoznali. Već u svojoj drugoj Moto 3 trci ikada stigao je na podijum, ponovio isti rezultat u Asenu uz pol pozicije u Herezu i Lemanu, ali i, kako sam kaže, napravio veliku i skupu grešku. „Umesto da učim staze, ja sam pokušavao da nalazim i pratim tragove Marka Markeza. To me je dovelo do pada i teške povrede“, kaže Fabio. Sezona 2016. u timu Leopard nije donela previše, i već 2017. talentovani ali ne i dokazani vozač obreo se u Moto 2 klasi vozeći za „Paginas Amarillas HP40“, da bi u drugoj Moto 2 sezoni došao do Speed Up motocikla i prve pobede.

Foto: Petronas SRT Yamaha

Zapravo, u Kvartararovoj karijeri ovde postaje zanimljivo. Tim SRT je odlučio da se uključi u najjaču klasu kao satelitski tim Yamahe, a jedan telefonski poziv je promenio sve. Yamaha ga je pozvala da se pridruži potpuno novom timu u najjačoj klasi.
Tokom trkačkih vikenda Fabio prvi dolazi u svoju garažu i poslednji iz nje odlazi, upijajući svaku informaciju kao sunđer, učeći sve tajne Moto GP vozača.

Foto: Yamaha Racing

Momka koji u svojoj prvoj MotoGP sezoni, na satelitskoj Yamahi YZR-M1 koja čak ima i ograničen broj obrtaja, već redovno čini sam vrh, kako u startnom poretku tako i trkama svi počinju sa pažnjom da gledaju. Sa nepunom sezonom iza sebe, doživeo je da jedan Markez mora da ga obilazi u poslednjoj krivini poslednjeg kruga da bi pobedio u trci. „Kada me pitaju kome bi želeo da budem bliži, Markezu ili Lorenzu, ja kažem samom sebi. Učim stičem iskustva i gradim svoj stil vožnje“ govorio je Francuz, kojeg je praktično čekalo mesto u fabričkom timu Yamaha, ali tek kada Rossi odluči da se povuče.

Yamaha MotoGP Factory Racing

Kaže da nema trenera i da trenira sam, da mu se često dešava da sanja kako vozi trku, ali i pada i poredi treninge i trku: „Tokom treninga uđete u boks i komunicirate sa timom, a na trci kada spustite vizir potpuno ste sami sa svojim motociklom“. Kaže da mu je porodica na prvom mestu – otac, majka i brat i priseća se stalnih putovanja između rodne Nice i Španije koja nisu baš uvek bila laka – „Mi nismo bili bogati“… dodaje Fabio. Fabio Kvartararo je morao da odraste preko noći i nauči da se bori sa pritiskom favorita, zvezde, naslednika legendi.

Foto: Yamaha MotoGP Racing

I onda su počeli da stižu “Pozivi” i timsko menadžerske igre. Druga sezona u satelitskom Yamaha SRT timu zapravo je bila lošija od prve. Postigao je tri pobede, ali njegov timski kolega Franco Morbidelli je bio bolji i na kraju Covid pandemijom skrojene sezone osvojio vicešampionsku titulu. Međutim, fabrički tim Yamaha je ipak odlučio da povuče potez i ubedi Rossija da odluči šta će sa svojom karijerom. Epilog je poznat. Rossi se prekomandovao u SRT, a Kvartararo je dobio njegovo sedište u fabričkom timu.

Yamaha MotoGP Factory Racing

Svoju prvu sezonu u fabričkom timu Fabio ElDiablo Kvartarao je krunisao titulom šampiona sveta, što je bilans nakon pet pol pozicija, pet pobeda, i još pet podijuma. U preostale dve trke sezone 2021. ima priliku da svoj skor dodatno popravi, ali kako sam kaže zna i gde mora da se unapredi, a to je pre svega u vožnji po kiši.

Yamaha MotoGP Factory Racing

Sledeća sezona biće nešto sasvim drugo, od vrlo brzog timskog kolege Morbidellija, preko evidentno brzog Bagnaije na Ducatiju koji mu je ove godine bio najveći konkurent, a koji je proveo više krugova u vođstvu, oporavljenog Marka Markeza, a i novih “momaka”, ambicioznih, brzih i željnih slave. Ali, o tom po tom, Fabio Kvartararo je sa svoje (samo) 22 godine za MotoGP sezonu 2021. učinio dovoljno i zasluženo se ovenčao titulom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Ducati i Bagnaia zajedno do 2024.

MotoGP tim Ducati se obezbedio na duže staze novim ugovorom sa Francescom Bagnaijom MotoGP ...

Prvom saradnjom do Ducati Diavel 1260 Lamborghini

Ducati i Lamborghini su po prvi put uradili nešto zajednički iako obe čuvene marke ...

Stigao osveženi Polaris Slingshot za 2020.

Polaris je predstavio svoj unapređeni Slingshot trotočkaš sa osveženim izgledom, novim tehnologijama, kao i ...

100 godina BMW Motorrad obeleženo u Beogradu

100 godina BMW Motorrad obeleženo uz dve beogradske premijere – BMW R 1300 GS ...

MotoGP – Bastianini ponovo do pobede

MotoGP trka u Americi je bila prvoklasno nadmetanje koje je na kraju ponovo pripalo ...

Novi Ducati Panigale V4 R je drumski monstrum

Novi Ducati Panigale V4 je pravi drumski monstrum koji u sebi ima dosta toga ...