Nakon dugih 11 godina otkriven je potpuno novi Ford Ranger, jedan od najpopularnijih modela u Pick up segmentu
Nakon 11 godina, Ford je predstavio novi Ranger. Čak 50 mm širi od prethodnika nedvosmisleno se stilom naslanja na američke bestsellere, modele Ford F150 i Bronco, pre svega uglastim grilom hladnjaka i LED svetlima za dnevnu vožnju u obliku slova “C”. Upadljivi su i izraženiji lukovi oko točkova, a ime modela sada je utisnuto u sam lim vrata prtljažnog prostora. Svetlosne grupe u LED tehnologiji sada se mogu naći i napred i pozadi, uključujući i opciju sa matrix LED farovima.
Enterijer novog Ford Rangera nema nikakve veze sa odlazećim modelom, obzirom da je kabinski prostor potpuno novi. Instrument tabla je sada digitalna, a uz SYNC 4 infotejment sa “over the air” ažuriranjem stižu višenamenski ekrani u čak tri dimenzije – 10.1” i 12”, kao i ogromni od 15.5” namenjen za najviše pakete opreme kao i buduću Raptor verziju. Pored uobičajenih funkcija infotejmenta, ekrani će biti zaduženi i za prikaz brojnih informacija vezanih za vozilo i modove vožnje, pa će između ostalo imati prikaze nagiba vozila, ugla zakrenutosti točkova itd.
Velika ručica menjača sada je nestala iz kabine, a uselila se mnogo manja. Selektor pogona je izmenjen a uz novi Ford Ranger stiže i elektronska parkirna kočnica. Unapređen je kvalitet materijala u kabini, a Ford tvrdi da će u novom Rangeru osećaj za vozača i putnike biti kao u putničkom automobilu.
Do kupaca će stići verzije sa dve verzije 4×4 pogona, u vožnji uključivim 4×4 ili sofisticiranim elektronski kontrolisanim 4×4 pogonom koji se uključuje po potrebi, dok će prenos biti petostepeni i šestostepeni manuelni, automatski šestostepeni, ili desetostepeni automatik. Po pitanju pogona najveća novina je odlazak 2.5 litarskog petocilindraskog rednog dizela u penziju, na čije mesto dolazi novi 3.0 V6.
Za sada Ford nije objavio snagu ovog motora, ali za orijentaciju navodimo da isti dizel u modelu Ford F150 ima 250 KS i 600 Nm. Moguće je da će se ove brojke menjati obzirom da je motor posebno adaptiran za ugradnju u novi Ranger. Pored pomenutog velikog dizela, novi Ford Ranger će pokretati i dva četvorocilindraša, dizela sa jednim ili dva turbo kompresora kakav je sa 210 KS bio u Ranger Raptoru. U zavisnosti od tržišta, u ponudi će biti i verzija sa 2.3 litarskim EcoBoos benzincem, a Ford već najavljuje i elektrifikovani, najverovatnije plug-in hibridni pogon.
Proizvodnja novog Ford Rangera počeće početkom 2022. godine u pognima u Južnoj Africi i na Tajlandu, a ne treba zaboraviti da smo upravo upoznali i novi Volkswagen Amarok. Iako VW tvrdi da će vizualno bit potpuno u stilu nemačke marke, mehanički i pogonski će biti potpuno oslonjen na Ranger, a i proizvodnja Amaroka će biti u istim pogonima.
Show Comments