fbpx

Maserati se vraća trkanju nakon 12 godina

Nakon pauze od 12 godina, Maserati italijanska sportska marka vraća se trkanju, ali ne baš u obliku koji će svakoga obradovati

Foto: Maserati

Nakon 12 godina pauze, Maserati se vraća na trkačku stazu. Ovo je dobra vest za sve ljubitelje marke koja ima bedž trozupca, obzirom da pre svega znači da se marka definitivno vraća u život. Međutim, svi oni koji auto trke vide i vole uz gromoglasan zvuk motora, biće malo razočarani. Od sledeće, 2023. godine, Maserati će imati svoj tim u Formuli E, šampionatu električnih jednoseda.
Ipak, vest o povratku 110 godina stare marke automobila na trkačke staze je dobra vest, a CEO kompanije Davide Grasso kaže da će to biti svojevrstan povratak u budućnost, koji će marki Maserati vratiti sportske akreditive kakvi dolikuju. Tek da se ne zaboravi, Maserati u svom portfoliju ima i titulu šampiona Sveta Formule 1, koju je ’50-ih godina prošlog veka osvojio Juan Manuel Fangio, ali vremena su se od tada umnogome promenila. Maserati danas posluje u okviru Stellantis Grupe, a već do 2025. godine planira da sve svoje modele u ponudi ima sa električnim pogonom.
Šef kompanije Grasso kaže da Maserati već godinu dana radi na povratku na trkačku stazu kroz šampionat Formule E, i to će biti 12 godina nakon što se 2010. godine povukao iz GT1 šampionata sportskih automobila. Sa svoje strane osnivač i šef Formule E Alejandro Agag ne krije zadovoljstvo zbog ulaska Maseratija u Formulu E, pre svega zbog povlačenja velikih imena kao što su BMW, Mercedes i Audi.

Photo by Carl Bingham / LAT Images

Pored Maseratija Formulu E 2023. godine činiće Nissan, Jaguar, Porsche, Mahindra, DS i Nio iz McLaren koji razmatra ulazak, a takmičiće se sa novom Gen 3 generacijom bolida, za koju se najavljuje da će biti rekordno efikasna, ali i brza obzirom da će dohvatati maksimale brzine i do 320 km/h. Sve trke Formule E održavaju se u gradovima na uličnim stazama, a proizvođačima je atraktivna pre svega zbog relativno skromnih ulaganja. Na snazi je godišnje ograničenje budžeta od 11.5 miliona evra po timu, koje će važiti i u devetoj sezoni takmičenja.
Šef Maseratija Grasso dao je zanimljive informacije koje se tiču budućnosti, pa čak i Formule 1. Trenutno, Stellantis je prisutan u Formuli 1 kroz Alfa Romeo i sponzorstvo tima Sauber, a povratak imena Maserati u Formulu 1 nije isključen.
Jean-Marc Finot, šef Stellantis motorsporta kaže da će Formula E pre svega biti laboratorija za razvoj i istraživanje mogućnosti koje se mogu preneti u serijska vozila, a na polju elektro pogona i baterija, a pre svega inteligentnih kontrolnih softvera za drumska sportska vozila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault F1 sa manje snage zbog slabih klipnjači!?

Šef Renault F1 tima otkrio je koji problemi su mučili agregate i zbog čega ...

Mašta može svašta: ovaj Barbie karting je pomalo zastrašujuć

„Brzo. Opasno. Zastrašujuće. I glupavo.“ Ovo su opisi dva čoveka koji su stvorili Barbie ...

Audi Skysphere vraća veru u budućnost automobila

Audi Skyphere će služiti za pokazivanje i demonstraciju, ali i za vraćanje vere u ...

Japanci su i za gorive ćelije, ne samo struju

Japanske vlasti podržavaju inicijativu o sve većoj proizvodnji automobila koji koriste hidrogen kao pogonsko ...

Stroge regulative emisija gasova prete sportskim markama

Sve strože regulative emisija štetnih gasova u Evropi bi mogle izazovu potpuno gašenje ili ...

Korisna servisna akcija FCA

FCA poziva vlasnike vozila svih brendova, Fiat/Fiat Professional/Alfa/Lancia/Chrysler/Jeep,  u ovlašćene servise na besplatnu letnju ...