fbpx

Formula 1 – Haas je preuzeo Ferrarijeve viškove

Formula 1 tim Haas je otvorio svoj dizajn centar u Maranellu, praktično u dvorištu tima  Ferrari F1, sada je jasnije zbog čega

Foto: Uralkali Haas F1 media

Pomalo čudna informacija pojavila se u krugovima Formule 1, da je američki tim Haas otvorio svoje odeljenje za dizajn i aerodnamiku u Maranellu, gotovo u dvorištu F1 tima Ferrari. Iako Haas već dugo sarađuje sa Ferrarijem, koristeći italijanske motore, menjače, i sve što je prema pravilima dozvoljeno deliti sa drugim timom. Šta više, još od 2016. Haas koristi i aerotunel u Maranellu, a za vozača ima Micka Schumachera, koji je Ferrarijev vozač. Ipak projektovanje bolida u „komšiluku“ konkurencija baš nije uobičajeno.
Šef tima Haas, Guenther Steiner, objasnio je kako je došlo do nove i proširene saradnje sa Ferrarijem. Kako bi se pojačao tim Haas doveden je iskusni inženjer Simone Resta, dugogodišnji visoko pozicioniran menadžer u dizajn timu Ferrari, a uvođenje ograničenih budžeta, stvorili su višak prostora i personala u Ferrariju, koje je praktično preuzeo F1 tim Haas.
Steiner je ipak jasan da nije došlo ni do kakvog tehničkog ili bilo kakvog drugog dodatnog „zbližavanja“ dva tima. „Naš odnos (Haas – Ferrari) se nije mnogo promenio, oduvek je bio dobar, a odnose regulišu i pravila FIA“, kaže Steiner, i dodaje da više ništa po tom pitanju ne mogu napraviti iako sede u Maranellu. „Bilo je zgodno, pojavile su se zgrade kancelarije za Ferrari zbog ograničenja budžeta. Preuzeli smo radni prostor i 30-35 ljudi, koji su prešli kod nas“ – kaže šef tima Haas. Šta više, Steiner kaže da je Haas i do sada imao kancelariju u sklopu Ferrarijevog aerotunela, u kojem su inženjeri radili, i nisu morali da stoje unaokolo. Sada, Haas pored te, ima još jednu kancelariju sa dizajnerima i aerodinamičarima. Resta dodaje da je i dosada dozvoljena saradnja dva tima Formule 1 bila maksimalno eksploatisana, kao i da se sada maksimalno koriste mogućnosti. „Mi smo najmanji tm na gridu i za nas je važno da iskoristimo sve prilike i mogućnosti. Pravila se se za ovu sezonu promenila po pitanju deljenja komponenti, i Hass sada zapravo može manje toga kupiti od Ferrarija, i to sa drugačijim parametrima“, dodaje Smone Resta, mada ne skriva ni činjecu da će Haas preuzeti od Ferrarija što je tehničkim propisima dozvoljeno.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – show must go on makar i bombe padale

Formula 1 šou se mora održati čak i kada se 20 kilometara dalje dešavaju ...

Renault otvoren za Red Bull, ali…

Nakon objave da se Honda povlači iz Formule 1 na kraju sezone 2021. počele ...

Hamiltonu pobeda na bolju strategiju

Lewis Hamilton je pobedio na trci za Veliku nagradu Mađarske na bolju i hrabriju ...

Formula 1 – kuda ide Honda?

Formula 1 – kuda ide Honda obzirom da je saradnja sa Red Bullom ograničena ...

Hot Wheels počeo da prodaje Cybertruck pre samog Tesle

Proizvodnja Tesla Cybertrucka počinje tek 2021. godine, ali će međuvremenu Hot Wheels prodavati smanjene ...

Koji tipovi vozila su popularni u Srbiji?

Koji tipovi vozila su popularni u Srbiji kada je u pitanju tržište polovnih automobila ...