fbpx

Mercedes-AMG EQE 53 otkriven sa 687 KS

Mercedes-AMG EQE je otkriven sa moćnim pogonom koji stiže do čitavih 687 KS, ali bez uobičajenog AMG V8 zvuka

Mercedes-AMG EQE 53 4Matic je predstavljen sa spektakularnom snagom. Standarni pogon od dva elektromotora koji ova limuzina dobija od dva elektro motora je 626KS, ali u kratkotrajnom i opcionom uz Dynamic Plus boost modu, vozač može računati da će njegovi točkovi dobiti čitavih 687KS. A dobiće ih sva četiri točka, obzirom da se Mercedes-AMG EQE isporučuje isključivo sa 4Matic+ pogonom, što je u neku ruku i sasvim očekivano, obzirom za svaka osovina ima svoj pogonski elektromotor. Neće nedostajati ni obrtnog momenta u skladu sa snagom – u standarnoj postavci (626 KS) Mercedes-AMG EQE ima 950 Nm dok i opcionom Dynamic Plus paketu snage dostiže 1001Nm. Šta ovde nedostaje? Pa spektakularni zvuk AMG V8 biturbo motora, na koji će morati polako da se zaboravlja, a koji će iz Affalterbacha sve manje stizati.
Sa druge strane, voleli elektro pogon ili ne, performanse će biti na raspolaganju i to sve bolje. Mercedes-AMG deklariše da EQE 53 do 100 km/h za 3.5 sekundi. Da li će razočarati da je maskimalna brzina ograničena na 220 km/h, odnosno 240 km/h uz Dynamic Plus paket? Nekoga možda i hoće, tim pre što direktni konkurent Porsce Taycan Turbo sme do 260 km/h uz čak nešto bolje ubrzanje do 100 km/h za 3.2 sekunde.
Razumljivo, osnova pomenutog AMG EQE 53 je standardni Mercedes-Benz EQE 350 sa pogonom na zadnjim točkovima, ali unapređena po brojnim osnovama. Kao što je ranije najavljeno, uporedo sa EQE 53, predstavljen je i nešto slabiji EQE 43 4Matic, takođe sa po jednim motorom na svakoj osovini, koji ukupno ovoj limuzini donose 476 KS, 858 Nm i ubrzanje do 100 km/h za 4.2 sekunde. Maksimalna brzina EQE 43 je 210 km/h.

AMG je poradio i na donjem postroju EQE, pa uz više snage dolazi i AMG Ride Control+ system, uz koji je, najjednostavnije rečeno, sve čvršće i tvrđe, od samih oscilujućih ramena i poprečnih stabilizatora i njihovih međusobnih veza, pa do amortizera. Adaptivno i podesivo vazdušno ogibljenje sa dva ventila koji limitiraju pritisak, prema navodima proizvođača, značajno je preciznije nego na standardnom EQE 350. Uz AMG Dynamic Select modove vožnje AMG EQE može biti niži za nešto manje od dva centimetra, čime se poboljšavaju upravljanje i aerodinamika. Standardno upravljanje na zadnjoj osovini doprinosi preciznijoj kontroli i agilnosti. Ipak, kada stvari postanu „klizave“, odnosno uslovi vožnje postanu zahtevni, kroz modove vožnje može se ograničiti raspoloživa snaga i vožnja učiniti bezbednijom. Na primer, u modu za klizavu podlogu, do točkova će biti isporučeno maksimalno 308 KS. AMG verzije EQE dobile su veće kočione diskove i čeljusti, što spada u tradicionalna unapređenja za AMG verzije.
U entrijeru sva unapređenja koja sleduju za modele sa AMG bedžom. Novi upravljač sa „zaravnjenim“ donjm delom, tamne površine i generalno kontrastniju kolornu šemu. Hyperscreen, gigantski ekran koji se proteže celom širinom armature i dalje je opcija, ali svakako u standardnoj opremi je AMG verzija MBUX sistema, sa dodatnim funkcijama. Za užitak u kabini koji ne donosi elektromotor, tu je zvučna kulisa koja dolazi iz audio sistema, specifična za AMG, čak i posebna verzija zvuka kada se koristi „Race start“ mod za maksimalno ubrzanje iz mesta.
Razumljivo, korišćenje maksimalnih performansi uveliko utiče na autonomiju. Baterija je velika, 90,6 kWh, a proizvođač za sada objavljuje autonomiju po WLTP standardu merenja od 450 do čak 520 kilometara, što je pak značajno manje od 660 kilometara za standardni EQE.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Električni Ford Mustang nije daleko?

Biće mnogo onih koji neće biti oduševljeni, ali Mustang Lithium EV Concept najavljuje da ...

Opel Corsa stiže 2020. na PSA platformi

Nova Opel Corsa će kasniti sa pojavljivanjem na tržištu. Iako je najavljena za 2019. ...

Da li je ponovo oživela Mercedesova dieselgate noćna mora?

Nemačka neprofitna organizacija Deutsche Umwelthilfe u svom izveštaju tvrdi da Mercedes u motorima i ...

Land Rover Defender Hard Top N1 na usluzi GSS-u

Land Rover Defender Hard Top N1, svetski stručnjak za terensku vožnju dizajniran za pustolovine ...

Uhapšen prvi čovek Audija Rupert Stadler

Zbog opasnosnosti od prikrivanja dokaza u vezi istrage sa dizel skandalom, prvi čovek Audija ...

Ford Bronco se vratio nakon 25 godina

Nakon pauze od četvrt veka, Ford je vratio u život legendarno ime Bronco i ...