fbpx

Audi produžava životni vek V6 TDI motorima

Audi se polako odjavljuje iz proizvodnje automobila sa SUS motorima, ali će svojim V6 TDI agregatima produžiti život uz HVO gorivo

Oslobodimo se emisije ugljen-doksida je “poklič” koji se čuje kod svih proizvođača motora, koji brže ili sporije gase razvoje svojih SUS motora i prebacuju se potpuno ili skoro potpuno na elektro pogon i baterije. Audi je svoje planove odavno saopštio, 2025. godine će predstaviti svoj poslednji novi model (najverovatnije A4), koji će za pogon koristiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Već od naredne 2026. godine, sve novo što bude nosilo znak sa četiri prstena imaće elektromotor ili elektro motore. Do 2033. godine biće potuno prekinuta proizvodnja automobila sa SUS motorima.
Ipak, Audi će za nekoliko godina produžiti produžiti proizvodnju modela sa SUS motorima spram potražnje na određenim tržištima, pri čemu ponajviše misli na Kinu. U međuvremenu, Audi je unapredio neke od svojih, svojevremeno oštro kritikovanih, dizel motora, kako bi mogli koristiti goriva iz obnovljivih izvora umesto klasičnog dizela.
O čemu se radi? Dobro poznati 3.0 TDI V6 prilagođen je da radi sa HVO gorivom uz koje obezbeđuje vrlo pristojnih 282 KS. HVO je oznaka hidrotretiranog biljnog ulja, a konverzija motora da bi mogli koristiti je prelazno rešenje kojem se Audi okreće sve do potpunog gašenja proizvodnje dizelaša. Pri tom, Audijev popularni TDI, barem kako tvrdi fabrika, ima emisiju CO2 manju od 70 do čak 95%, a dodatna prednost u sagorevanju HVO je i činjenica da ima 30% veći cetanski broj od dizel goriva.

Static photo,
Colour: Navarra blue

Sa proizvodnih traka već silaze modeli Audi sa ovako modifikovanim motorom od A4 do A8, zajedno sa Q7 i Q8, a uskoro, početkom marta će im se pridružiti Q5 a na leto i A6 Allroad. Isti modifikovani V6 će se ugrađivati i u Volkswagen Touareg. Međutim, loša vest je da se HVO može kupiti na samo oko 600 pumpi u Evropi, od čega je velika većina u zemljama Skandinavije, i samo nekoliko u Nemačkoj.
Po pitanju manjih TDI agregata, ista konverzija je izvedena prolog leta, kada su modeli Q2, A3 i Q3 dobili motore koji mogu da koriste HVO. Na duže staze, Audi i cela Volkswagen grupa će u određenom trenutku ponuditi motore sa unutrašnjim sagorevanjem kompatibilne sa sintetičkim gorivom, u čiju proizvodnju se uveliko investira i priprema prvi pogon za masovnu proizvodnju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Seat pokazuje efikasno pakovanje KonMari metodom

Pakovanje kofera i stvari u prtljažnik automobila pred putovanje se često pretvori u jednu ...

Nova Hyundai Elantra predstavljena svetu

Nova Hyundai Elantra predstavljena svetu u vreme kada u glavne vesti zatvaranja pogona i ...

Jaguar radi na drugom životu baterija iz modela I-Pace

Jaguar je u saradnji sa Pramac-om razvio sistem koji će sa nultom emisijom koristiti ...

Zbog čega je važno raditi centriranje trapa?

Vlasnicima automobila se govori da urade zamenu ulja, rotiraju pneumatike, i dopunjavaju tečnosti, ali ...

Prvi hibridni Porsche 911 debituje uskoro

Prvi hibridni Porsche 911 debituje uskoro, tačnije, već 28. maja, a proizvođač najavljuje da ...

Renault 5 predstavljen na salonu u Ženevi

Renault 5 predstavljen na salonu u Ženevi, salonu koji je daleko od svog nekadašnjeg ...