fbpx

Audi produžava životni vek V6 TDI motorima

Audi se polako odjavljuje iz proizvodnje automobila sa SUS motorima, ali će svojim V6 TDI agregatima produžiti život uz HVO gorivo

Oslobodimo se emisije ugljen-doksida je “poklič” koji se čuje kod svih proizvođača motora, koji brže ili sporije gase razvoje svojih SUS motora i prebacuju se potpuno ili skoro potpuno na elektro pogon i baterije. Audi je svoje planove odavno saopštio, 2025. godine će predstaviti svoj poslednji novi model (najverovatnije A4), koji će za pogon koristiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Već od naredne 2026. godine, sve novo što bude nosilo znak sa četiri prstena imaće elektromotor ili elektro motore. Do 2033. godine biće potuno prekinuta proizvodnja automobila sa SUS motorima.
Ipak, Audi će za nekoliko godina produžiti produžiti proizvodnju modela sa SUS motorima spram potražnje na određenim tržištima, pri čemu ponajviše misli na Kinu. U međuvremenu, Audi je unapredio neke od svojih, svojevremeno oštro kritikovanih, dizel motora, kako bi mogli koristiti goriva iz obnovljivih izvora umesto klasičnog dizela.
O čemu se radi? Dobro poznati 3.0 TDI V6 prilagođen je da radi sa HVO gorivom uz koje obezbeđuje vrlo pristojnih 282 KS. HVO je oznaka hidrotretiranog biljnog ulja, a konverzija motora da bi mogli koristiti je prelazno rešenje kojem se Audi okreće sve do potpunog gašenja proizvodnje dizelaša. Pri tom, Audijev popularni TDI, barem kako tvrdi fabrika, ima emisiju CO2 manju od 70 do čak 95%, a dodatna prednost u sagorevanju HVO je i činjenica da ima 30% veći cetanski broj od dizel goriva.

Static photo,
Colour: Navarra blue

Sa proizvodnih traka već silaze modeli Audi sa ovako modifikovanim motorom od A4 do A8, zajedno sa Q7 i Q8, a uskoro, početkom marta će im se pridružiti Q5 a na leto i A6 Allroad. Isti modifikovani V6 će se ugrađivati i u Volkswagen Touareg. Međutim, loša vest je da se HVO može kupiti na samo oko 600 pumpi u Evropi, od čega je velika većina u zemljama Skandinavije, i samo nekoliko u Nemačkoj.
Po pitanju manjih TDI agregata, ista konverzija je izvedena prolog leta, kada su modeli Q2, A3 i Q3 dobili motore koji mogu da koriste HVO. Na duže staze, Audi i cela Volkswagen grupa će u određenom trenutku ponuditi motore sa unutrašnjim sagorevanjem kompatibilne sa sintetičkim gorivom, u čiju proizvodnju se uveliko investira i priprema prvi pogon za masovnu proizvodnju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Od 2021. obavezne sigurnosne asistencije

Evropska komisija objavila je nova pravila po kojima će od 2021. sva vozila iz ...

Da li će Tavares spasiti Alfa Romeo?

Da li će Tavaresova ljubav prema auto sportu spasiti Alfu, i učiniti ono što ...

Formula 1 – Alpha Tauri promenio ime

Formula 1 – Alpha Tauri promenio je ime ime u nešto što je verovatno ...

Opel Rocks-e – minijaturno rešenje urbane mobilnosti?

Opel Rocks-e svojim minijaturnim dimenzijama, malim motorom i funkcionalnošću mogao bi biti zgodno rešenje ...

Amaroku Internacionalna nagradu za najbolji pick-up u 2018.

Amaroku Internacionalna nagradu za najbolji pick-up u 2018. Volkswagen privredna vozila osvojila su prestižnu ...

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i X-Trend Canvas – Test

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i X-Trend Canvas potvrđuje da još uvek ima života za ...