Formula 1 je uvek bila sport u kojem se pravila i propisi tumače do najsitnijih detalja, a istraživanja “sive zone” su uobičajena
Formula 1 od 18. do 20. marta će u Bahreinu imate zvanične trodnevne predsezonske testove, a gotovo svi timovi poručuju da bolidi u Bahreinu neće biti ni nalik onome što smo videli u Španiji na prvim testovima.
Delegati FIA već su pod “uzbunom” da će svi timovi “tumačiti” pravila svako na svoj način, i u sivoj zoni koja nije jasno definisana pravilima, tražiti presudne desetinke. Predstavnici FIA čak su donekle biti iznenađeni da su svi bolidi na prvim testovima u Španiji bili praktično potpuno legalni, ali veruju da će se situacija radikalno promeniti.
Zona u kojoj će se najviše tražiti “rupa u pravila” biće pod vozila, odnosno venturi difuzor koji se provlači dužinom celog poda vozila i koji je svaki tim na spstveni način konstruisao. Delegati FIA zaduženi za tehničku ispravnost bolida smatraju da će se na rugom testu pojaviti kotroverze i čudna tumačenja upravo difuzora u podu vozila. Šta više, nakon prošlogodišnjih kontroverzi sa fleksibilnim zadnjim krilom, koje su uslovile promenu pravila u toku sezone, očekuje se da će se pojaviti vrlo maštovita rešenja fleksibilnih podova vozila.
Iako za sada ni sudije ni timovi ne ukazuju na veće neregularnosti, specifičnost testova u Španiji bila je pojava “pliskavice”, poskakivanja odnosno galopiranja vozila po vertikalnoj osi pri velikim brzinama. Praktično svi timovi, osim jedno su se žalili na ovaj fenomen izazvan aerodinamičkim silama stvorenim ispod vozila. Za sada, ovaj problem je jedni efikasno rešio McLaren,
Prema navodima tiražnog nemačkog magazina Auto Motor und Sport, timovi na testovima u Španiji nisu otkrili sve karte i tek će se u Bahreinu pojaviti maštovita rešenja koja će biti rezultat “istraživanja” sivih zona pravilnika.
AMuS se poziva na razgovor sa inženjerom jednog od timova Formule 1 koji kaže sa CAD podaci koji timovi dostavljaju u FIA na proveru legalnosti, već pokazuju rešenja na samoj ivici dozvoljenog, pa i preko te ivice, odnosno da nisu u dugu pravila. O kojim timovima Formule 1 se radi, nije navedeno.
Max Verstappen je već najavio da njegov Red Bull RB18 u Bahreinu neće biti ni nalik bolidu iz Barselone. Prema do sada viđenom, Red Bull ima ubedljivo najradikalnije bokove i male, oštro podrezane usisnike vazduha, dok za isti deo Ferarrija već kruže analogije da su bokovi kao kade.
Veruje se da će zona najvećih kontroverzi ove sezone biti fleksibilni pod vozila, koji će već sam po sebi biti od presudnog značaja, obzirom na povratak bolida koji koriste “ground effect”. Da timovi već “krive” pravila, pojavila se naznaka u Barseloni. Frederic Ferret novinar francuskog L’Equipea je objavio da je McLaren već iznenadio načinom na koji kontroliše protok vazduha ispod vozila, koji možda baš i nije legalan, kao i da se videlo da se na nekim bolidima pod vozila savija pri velikim brzinama.
Show Comments