fbpx

Lotus Eletre jedan je od najduže najavljivanih modela u poslednjih nekoliko godina, a novi SUV je konačno zasijao

Lotus Eletre ime je novog, prvog ikada SUV-a legendarne britanske marke. Uz premjeru, Lotus objašnjava poreklo imena svog “super-suv”-a! Eletre, na nekoliko istočno evropskih jezika znači povratak u život, odnosno rođenje. Pored toga, osim što je treći model sa prvim slovom E, Lotus Eletre je i potpuno električni model.
Iznad svega Eletre je prvi model Lotusa u segmentu koji se najviše prodaje na planeti, i od kojega može da se živi mnogo bolje nego od sve druge sportske egzotike, ma makar se i zaboravila osnovna načela osnivača kompanije Colina Chapamana da je minimalna masa vozila krucijalna za performanse. Doduše, u promotivnom delu Lotus tvrdi da Eletre ima sve tradicionalne odlike jednog Lotusa, ali uz upotrebljivost koju donosi crosover sa četvoro vrata.
U Eletre Lotus je krenuo od nule. Postavljen je na potpuno novu Electric Premium platformu za električna vozila. Ova platforma je dobrim delom modularna na na sebe može da primi i različite nivoe snage pogona i postavku oslanjanja. Lotus saopštava da je početna snaga u Eletre 600 KS u konfiguraciji sa dva motora – po jednim na svakoj osovini. Iako s na hvali malom masom vozila, tačnije, Lotus se uopšte ne hvali masom vozila, dodaje da Eletre sa tolikom snagom do 100 km/h ubrzava za manje od tri sekunde i da je maksimalna brzina 260 km/h. A da je Eletre lagan, to sigurno nije. Baterija je ogromna, kapaciteta je 100 kWh, a fabrički podatak kaže da po WLTP ciklusu merenja Eletre ima autonomiju do 600 kilometara. Podatak o mogućoj snazi punjača je spektakularan – Eletre se može puniti snagom do 350 kW, što znači da za 20 minuta dobija novih 400 kilometara vožnje, barem u teoriji.
Lotus Eletre najavljuje i udobnost obzirom da je postavljen na vazdušno ogibljenje, a pored udobnosti i spram brzine aktivnu promenjivu visinu vozila a i odličnu voznu dinamiku uz aktivne poprečne stabilizatore i upravljanje na svim točkovima.
Iako Lotus tvrdi da koristi stilske elemente modela modela Emira, mi konstatujemo da liči i na Lamborghini Urus i Ferrari. Gril hladnjaka ima aktivnu aerodinamiku i otvara se ili zatvara spram potrebe za hlađenjem pogonskog i baterijskog sklopa i kočnica.
Za tržišta na kojima je dozvoljeno, Lotus će Eletre isporučivati sa kamerama umesto spoljnih ogledala. Lotus Eletre ima i naprednih tehnologija. Za autonomnu vožnju i autoadaptivni tempomat koristi dva lidar uređaja, a proizvođač tvrdi da je model spreman za potpuno autonomnu vožnju uz dodatne lidar senzore na odbojnicima.
Umesto klasične ili klasične-digitalne table, ispred vozača je ekran u formi trake visine samo 30 mm, a sličan se nalazi i ispred suvozača, samo sa drugačijim informacijama na sebi, kao što su muzika ili tačke interesa za navigacioni sistem. Centralni infotejment ima velik 15.1 inčni ekran, a uz sve to HUD sa pojačanom stvarnošću deo je standardne opreme.
Lotus Eletre će se proizvoditi u potpuno novom pogonu u dobro nam poznatom mest Wuhan u Kini, a prve isporuke krenuće početkom 2023. godine, dok cene, ni okvirne još uvek nisu saopštene.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lexus najavljuje visoke performanse uz LF-Z koncept

Lexus je u martu predstavio elektrfikovani LF-Z koncept i najavljuje zaokret – umesto dosadašnjeg ...

Audi predstavio modele S6 i S7 – TDI za Evropu, TFSI za ostale

Audi je konačno predstavio S verzije modela A6 i A7 lansiranih prošle godine, koje ...

I Peugeot se uskoro oprašta od SUS motora

I Peugeot od 2030. godine postaje isključivo električna marka kada je tržište Evrope u ...

Formula 1 – sport, biznis, zabava ili nešto četvrto.

Formula 1, perjanica automobilskog sporta, obrt milijardi dolara, zabava koja, u krizi ili ne, ...

Šta je jače – aluminijumski ili čelični točak?

Sezona zimskih setova točkova je ispred nas, pa je možda korisno videti razliku u ...

Dvostruka pobeda za Toyotu u Šangaju

Na trci 6 Časova Šangaja, fabričke posade Toyote nisu dozvolile nikakva iznenađenja Petu trku ...