fbpx

Toyota Aygo X – prva vožnja

Toyota Aygo X potvrđuje da još uvek ima života za gradske mališane, ali u malo izmenjenom formatu

Toyota Aygo X je model koji je nastao po principu za koji koji u engleskom jeziku postoji vrlo zgodan izraz: „Against all odds“. U prevodu, to bi značilo „Uprkos svemu“, a u koji kontekst smeštamo da je Toyota Aygo X model „iz inata“. Naravno, inat u auto industriji ne postoji, postoji samo kalkulacija, istraživanje tržišta i pronalaženje slobodne teritorije na tržištu.
Toyota Aygo X je nastala u vreme kada mnogi odustaju od A segmenta uz argumentaciju da su premale margine zarade da bi se isplatilo razvjati i imati u ponudi maleni automobil od 3.7 metara. Međutim, Toyota misli drugačije. Otkupila je pogon koji je delila sa PSA Grupom, u kojem je nastajao zajednički „trojac“, koji su uz Aygo činili Citroen C1 i Peugeot 108, a u svom evropskom dizajn studiju osmislila model koji će, ne zameniti, nego doći na mesto dosadašnjeg modela Aygo.
I nije iznenađenje što je Toyota Aygo X stigla tamo gde je provereno – u crossover segment. Provereni recept se ne menja. Pokazalo se da je evolucija vrlo popularnog Yarisa u Yaris Cross bio pun pogodak, pa zašto i gradskog mališana ne staviti među „kobajagi“ terence. To je imidž koji se svugde traži.
Toyota Aygo X nije samo nova karoserija navučena na poznatu i jednostavnu platformu. Novi model svoju GA-B platformu deli sa većim Yarisom, uz nešto manji međuosovinski razmak. Iako je dug samo 3.7 metara, Toyota Aygo X zapravo je dosta veći od dosadašnjeg modela Aygo – čak 24 cm i širi za čak 12.5 cm. To znači da je koncepcijski ipak pomeren u malo „veći“ razred, a samim tim da mu je podarena veća svakodnevna upotrebljivost boljom ponudom prostora.
Subjektivno, nove dimenzije i novi crossover stil izrodili su model koji sa prethodnikom deli samo fabriku u kojoj se proizvodi. Malo veći klirens, veliki točkovi i drugačiji stilski detalji na karoseriji doneli su pravog gradskog šarmera. A Toyota će sigurno igrati na kartu šarma modela Aygo X.
Očigledno je da se pažljivo bavilo estetikom, uvedene su i neke potpuno nove boje, a mogućnosti personalizacije, za ovako mali automobil, biće brojne. Podatak da će osim dvobojnih verzija imati i opcije staklenog i pomičnog platnenog krova zvuče nadrealno, isto kolio i opcioni nosač za bicikle
Kabinski prostor Toyote Aygo X je dobro organizovan i evidentno je akcenat na funkcionalnosti. U samo 3.7 metara dužine karoserije, našlo se mesta za udobna prednja sedišta, vrlo pristojno dimenzionisana, i zadnju klupu na koji mogu da se smeste i odrasle osobe. Naravno, ne baš za duži put, ali za kraću relaciju bez problema. Rešenje je u činjenici da se sedi nešto više (za 55mm) i nešto uspravnije. Time je unapređena preglednost, a našlo se mesta i za prtljažnik zapremine 231 litre.
Toyota Aygo X je dobila digitalnu instrument tablu koju ne deli sa drugim modelima, ali i poprilično velik višenamenski ekran od 9″. Jednostavno za korišćenje i dobro organizovano, a nađe se mesta i za poneku sitnicu, pa i bežični punjač telefona. Ono što je mnogo značajnije je činjenica da je Toyota Aygo X dobila izuzetno bogat paket bezbednosne opreme i vozačkih asistencija. Toyota Safety Sense donosi sistem baziran na kamerama i radaru, a među asistencijama se nalaze “pre collision” sistem, otkrivanje pešaka i biciklista u svim uslovima svetla, a ali i adaptivni tempomat i asistencija održavanja kolovozne trake.
Toyota Aygo X nema hibridni pogon! To zvuči neverovatno za marku koja je bila pionir u hibridizaciji pogona, i koja hibride ima u svim svojim modelima. U pogonskoj ponudi jedini je 1.0 trocilindarski benzinac sa 72 KS i 93 Nm, a moći će da se iskombinuje sa manuelnim ili novim, laganim CVT prenosom. Predstavnici Toyote su nam u Barseloni, na svetskoj premijeri modela dali objašnjenje za ovakav pogonski izbor. Priznaju da bi hibrid samo dodatno potrošio prostor, otežao vozilo, a i osetno poskupeo ovog mališana. Šta više, dodaju i da su u Toyoti svesni da još uvek postoji velik broj tržišta koja prosečnim standardom nisu spremna da plate hibridni pogon. Pored toga, mi dodajemo da Toyota sebi bez problema može da dozvoli sebi luksuz običnog benzinca, obzirom na neverovatno mali CO2 prosek svega što proizvodi. Ovaj mali motor Euro 6 d norme sa 110 g CO2/km sigurno neće pokvariti prosek. U svakom slučaju, odlična vest po kupce.
Prvi utisci iz vožnje okolnom Barselone kažu da je prirodno okruženje Toyote Aygo X definitivno grad. Odlična je preglednost iz vozila, a pri svakom skretanju Aygo X podseća na svoj mali prečnik punog okreta koji je malo preko devet metara. Servo pojačanje upravljača je poprilično snažno i ovaj model se vozi sa lakoćom. CVT menjač, iako nije omiljen od mnogih, odlično se uklapa u koncept lake i opuštene vožnje, čiji cilj je da što manje zamara.
Iako motor nema previše snage, obzirom na masu praznog vozila od 940 kilograma sasvim pristojno se snalazi. Ipak, ne treba očekivati čuda pri ubrzanjima. Svoj maksimalni obrtni moment trocilindraš dohvata tek na 4.400 obrtaja, pa mora dobro da se zavrti da bi točkovima isporučio sve što ima. Za ubrzanje do 100 km/h potrebno je poprilično dugih 14.8 sekundi, ali ovaj model i nije predviđen da bude sprinter. Na kratkoj deonici autoputa Toyota Aygo X pokazuje da se ipak ne stidi ni vožnje van grada, i to ekonomične, obzirom da se potrošnja kreće oko 5 l/100 km. Primetno je i precizno i dinamično upravljanje, što je svakako deo činjenice da Toyota Aygo X ima relativno tvrdo trimovano ogibljenje, koje povišenom klirensu i karoseriji ne dozvoljava naginjanje u krivinama.
Svakako, oslonili smo se na prve utiske, a biće ih mnogo više nakon dužeg testa. A nećemo morati dugo da ga čekamo. Toyota Aygo X uskoro stiže do kupaca u Srbiji i to već na sajmu automobila u Beogradu, koji će se održati od 12. do 15. maja, a na kojem će biti i zvanična premijera ovog modela. Za sada, tačnu informaciju o cenama ovog modela nemamo, ali znamo da će biti dosta ispod modela Yaris sa kojim deli platformu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ambiciozno: Ford GT za pistu i ulicu

Poreklo Ford GT-a se zna, a možda vredi podsetiti. Henri Ford II je stao ...

Nova Fiesta – kako napraviti korak napred?

Šta učiniti pa najprodavaniji automobil u segmentu učiniti još prodavanijim? Evoluirati stari, napraviti potpuno ...

Chevrolet Tahoe sa motorom iz Corvette ZR1 na prodaju

Prva generacija Chevrolet Tahoe SUV-a nikad nije bila preterano zanimljiva, ali je jedan čovek ...

Grupa Renault predstavila strategiju do 2030. godine

Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation najavile nove zajedničke projekte ...

Pobeda za Toyotu na 3. etapi Dakar Relija 2018

Pobeda na trećem specijalnom ispitu 40. Dakar relija pripala je Nasseru Al-Attiyahu u Toyoti ...

Ponovo smena voditelja u Top Gearu

Da li je u opasnosti budućnost emisije Top Gear nakon najnovije promene voditelja, kojom ...