Audi Urbansphere Concept upravo je predstavljen i ima najvćeu kabinu ikada koju je ova nemačka marka predstavila
Audi Urbansphere Concept je predstavljen nakon brojnih dugotrajnih najava. Nastao je udruženim radom dizajnera i inženjera Audi dizajn studija u Pekingu i Ingolštadu i najnovija je vizija autonomne vožnje budućnosti. Šta više, Audi studijom Urbansphere Concept akcenat stavlja upravo na udobnu i bezbednu autonomnu vožnju u sredinama sa gustim saobraćajem.
Audi Urbansphere Concept nastao je obrnutim redosledom uobičajenm za autoindustriju. Prvo je projektovan enterijer pa potom eksterijer vozila. Između stalog, Audi je upravo u Kini, najvećem tržištu na planeti sproveo istraživanja šta kupci od svog vozila žele, a kao rezultat nastao je prostran i udoban salon na četiri točka. Audi Urbansphere Concept ima najveću kabinu koju je ikada imao jedan model sa četiri prstena do sada.
Četiri sedišta raspoređena su u dva reda, i imaju sasvim dovoljno prostora da se mogu rotirati za 60°, ali i da se iz njih izvuče dodatna površina za odmaranje nogu. Nasloni za glavu povijeni su ka glavi putnika kako bi doneli osećaj izdvojenosti, a u svakom naslonu za glavu nalaze se integrisani zvučnici. Infotejment za putnike pozadi nalazi se na providnom ekranu koji se spušta iz plafona vozila, a koji je širok gotovo koliko i vozilo. Putnici mogu gledati isti sadržaj na ekranu ili ga razdeliti i zasebno uživati u odabranom sadržaju. Putnici su sve vreme pod nadzorom kamera koje prate oči, a sistem je u svakom trenutku spreman da prihvati komandu pokretom. Senzori mogu čak da otkriju da li je osoba pod stresom a vozilo može automatski predložiti aktiviranje meditacione aplikacije.
Instrument tabla je projekcija koja se proteže celom širinom armature izrađene od drveta, a senzor otkriva da li je vozač ili suvozač koriste. Kao i duga dva člana trija koncepata koje Audi predstavlja, Urbansphere je predviđen za 4. nivo autonomne vožnje.
To znači da vozilo ima konvencionalne komande ako vozač želi da ih koristi, ali se može i potpuno autonomno kretati u saobraćaju. Audi tvrdi da Urbansphere nije čista studija i da bi se model na bazi ovog koncepta mogao pojaviti već do druge polovine ove decenije.
Audi Urbansphere Concept je za evropske pojmove veliko vozilo. Dužina je 5.51 metar, čto ga čini dužim od, na primer, Cadillaca Escaladea koji je dug 5.38 metara. Stilom karoserije Audi Urbansphere Concept je mešavina MPV-a i SUV-a. Dizajn je minimalistički sa vrlo malo ekstravagantnih detalja. Prepusti preko točkova su minimalni, a vetrobransko staklo je pod ekstremno oštrim uglom i pretapa se u krov vozila.
I prednji i zadnji deo obiluju LED rasvetom, koja pored obavljanja standardnih uloga može biti programirana da pošalje poruku drugim vozačima ili jednostavno biti veliki pokazivač pravca. Vrata se otvaraju nasuprot jedna drugima, čime se stvara neometan pristup kabini.
Audi Urbansphere Concept je postavljen na novu Premium Platform Electric, sa velikom baterijom od čak 120 kWh. Procenjena autonomija vožnje je 750 kilometara. Obzirom da koncept prvenstveno predviđa vozilo za urbani transport, snaga pogona nije toliko presudna i u glavnom fokusu. Ipak, dva elektromotora imaju ukupno 400 KS i 690 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Show Comments