fbpx

Formula 1 – dvostruka pobeda za Red Bull u Imoli

Formula 1 je u trci na stazi Enzo e Dino Ferrari u Imoli donela ubedljivu pobedu Maxa Verstappena u za Red Bull

Foto: Dan Mullan/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202204230363 // Usage for editorial use only //

Start trke na vlažnoj stazi Enzo e Dino Ferrari u Imoli, pred punim tribinama, na pneumaticima za promenjive vremenske uslove pripao Maxu Verstappenu, Sergio Perez obilazi Charlesa Leclerca, kao i Lando Norris. Razočarenje za navijače Ferrarija, pored slabog starta Leclerca je kontakt Carlosa Sainza i Daniela Ricciarda, nakon kojeg je Sainz završio u šljunku van staze i van trke. Još jedan DNF za Sainza. Kolateralna šteta incidenta u četvrtoj krivini je Valtteri Bottas čije prednje krilo je slomljeno i mora u boks. Ricciardo, za razliku od Sainza uspeva da se vrati u trku, ali na začelje, nakon odlaska u boks.
Nakon vozila bezbednosti na čelu su Verstappen, Perez, Norris , Leclerc i sjajni Kevin Magnusen u bolidu Haas. Od dva Mercedesa, ponovo bolji na početku trke i George Russel, koji uspeva da dođe do šeste pozicije i bori se sa Magnussenom, dok se Hamilton muči na 11. poziciji. Iza sebe ga uspešno održava Lance Stroll u Aston Martnu. Alonsu se ponovo „raspada“ oplata Alpine koja je strada u kontaktu sa Mickom Schumacherom i Španac završava u garaži. Leclerc se na treću poziciju vraća u osmom krugu.
Od 10. 12. kruga odlična borba Russela koji pretiče Magnussena, i Bottasa koji napada vozača Haasa i uspeva da se izbori za šestu poziciju. Staza se polako suši, ali uz najavu nove slabe kiše, dok „intermidijumi“ polako popuštaju, a Verstappen vozi svoju trku, sa preko šest sekundi prednosti ispred Pereza već u 16. krugu.
Ricciardo prvi prelazi na slik pneumatike u 17. krugu i postaje mnogo brž, dok Leclerc počinje da smanjuje zaostatak iza Pereza, koji prelazi na slikove u 19. krugu, kada sto čine u Russel, Hamilton, Ocon. U sledećm krugu na slikove prelaze Verstappen i Leclerc čiji mehaničari nešto sporije završavaju posao i Perez zadržava svoju drugu poziciju nakon preticanja Leclerca. Nakon zamene pneumatika, Hamilton pada na 14. poziciju u 21. krugu. Dok Verstappen ubedljivo vodi, Leclerc se ne zadovoljava trećm mestom, dok Perez igra svoju ulogu i čuva leđa Verstappenu. Direkcija trke ne dozvoljava DRS, a Perez se dobro brani, nakon čega pokazuje da je samo čuvao timskog kolegu, obzirom da počinje da vozi najbrže krugove trke.
U 32. krugu, Ricciardo i tim McLaren prvi povlače potez i prelaze na najtvrđu komponentu pneumatika, a svedoci smo da je bez pomoći DRS-a preticanje u Formuli 1 i dalje vrlo teško, ali je od 34. kruga dozvoljeno korišćenje. Na polovini trke Formula 1 podseća na vremena koja ljubitelji ne obožavaju. Vožnja u „voziću“ u kojem niko nikoga ne može da napadne, osim što se Verstappen leti stazom i približava se Hamiltonu koji je 14. Za ceo krug ga obilazi u 41. krugu, i stavlja so na ranu Mercedesu. Za to vreme, Russel, drugi vozač Mercedesa je na, mnogo primerenijem po šampionski tim, petom mestu, dok Hamilton ne može da obiđe Gasleya, a ni Alexa Albona koji je poziciju ispred.

U 50. od 63 kruga, Ferrari Leclercu, koji je na trećoj poziciji 2.5 sekundi iza Pereza, stavlja nove meke pneumatike. Krug kasnije isto radi i Red Bull na bolidu Pereza, a potom i Verstappena. Počinje borba Leclerca i Pereza, ali neuspešno po vozača Ferrarija, Red Bull je danas brži bolid. Svako zadržava svoju poziciju, ali samo do 54. kruga. Leclerc previše napada ivičnjak koji ga odbacije, izleće sa staze, ima kontakt sa ogradom i oštećuje bolid. Mora u boks na zamenu prednjeg dela, i sa treće, pada na devetu poziciju 8 krugova pre kraja. Od podijuma za Ferrari nema ništa, a treće mesto nasleđuje Lando Norris. Mercedes ne uspeva da zadrži ni četvrtu poziciju. Russela i Valtteri Bottas vode borbu za četvrtu poziciju, a dva kruga pre kraja, kada počinje lagana kiša. Leclerc smanjuje štetu, i uspeva da prestigne Vettela i Tsunodu i dolazi do šestog mesta.
Sve skupa, dobra predstava u Imoli, dvostruka pobeda za Red Bull i podijum za Norrisa u McLarenu. U generalnom plasmanu Leclerc i dalje ima pristojnu prednost.
Sledeća trka vozi se za dve nedelje u Majamiju 8. maja.

Plasman trke:
1 Max Verstappen Red Bull
2 Sergio Perez Red Bull 16.527s
3 Lando Norris McLaren 34.834s
4 George Russell Mercedes 42.506s
5 Valtteri Bottas Alfa Romeo Racing 43.181s
6 Charles Leclerc Ferrari 56.072s
7 Yuki Tsunoda AlphaTauri 61.110s
8 Sebastian Vettel Aston Martin 70.710s
9 Kevin Magnussen Haas 75.026s
10 Lance Stroll Aston Martin 1 LAP
11 Esteban Ocon Alpine 1 LAP
12 Alex Albon Williams 1 LAP
13 Pierre Gasly AlphaTauri 1 LAP
14 Lewis Hamilton Mercedes 1 LAP
15 Guanyu Zhou Alfa Romeo Racing 1 LAP
16 Nicholas Latifi Williams 1 LAP
17 Mick Schumacher Haas 1 LAP
18 Daniel Ricciardo McLaren 1 LAP

 

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kupe automobili umiru zato što nema para za razvoj

Kupe automobili gotovo su izumrli, a kako stoje stvari, neće uskoro ni oživeti zbog ...

Geely kupio udeo u kompaniji Aston Martin Lagonda

Geely nastavlja akvizicije u autoindustriji i kao najnoviju pribavio je 7.6% vlasništva u kompaniji ...

Audi predstavio Q4 svoj četvrti EV model

Audi je predstavio i svoj četvrti EV model Q4 i to u dve karoserijske ...

SUV iz Aston Martina zvaće se Varekai

SUV iz Aston Martina najverovatnije će se zvati Varekai, a na tržište će stići ...

Mazda počela prodaju Skyactive-X motora

Od danas se može poručiti Mazda 3 sa Skyactive-X motorom od 180 KS U ...

Rimac C_Two na stazi Nardo nastavlja testove

Rimac (za sada još uvek) C_Two nastavlja svoj razvoj, trenutno na stazi Nardo, gde ...