Mazda kao relativno mali i relativno nezavisan proizvođač automobila otvoreno priznaje da mora proizvoditi ono što se prodaje
Mazda priznaje ono što u osnovi svi dobro znamo – mora se proizvoditi ono što se prodaje a ne ono što nam se sviđa. Još krajem 2017. godine, Mazda je predstavila spekatkularan koncept Vision Coupe sa četvoro vrata, koji je najavljivao elegantnu kupe-limuzinu. Više od četiri godine kasnije, od ovakog ili sličnog modela u ponudi Mazde nema ni traga ni glasa, a neće ga ni biti. Zbog čega? Joachim Kunz, tehnički direktor Mazda Europe slikovito odgovara – zbog tri slova S, U i V. “Važno je prodavati SUV i crossover modele”, kaže Kunz u intervjuu za Autocar, i dodaje da bi bilo lepo imati nešto sa šestocilindarskim motorom napred i pogonom pozadi, kao naslednika modela Mazda 6, ali… Kunz time praktično potvrđuje da u Evropi neće biti modela sa zadnjom vučom koji bi konkurisao BMW-u i Mercedesu.
Sa SUV modelima na prioritetu, teško da možemo očekivati limuzinu u stilu atraktivnih koncepata Mazde koje smo gledali. Da, Mazda vraća rotacioni motor po Wankel principu, ali njegovu mini verziju , koja će biti produživač autonomije za MX-30, hibridni crossover. Za sada, ljubitelje klasike ostaje vest da će Mazda MX5 ostati sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i zadnji pogonom i u sledećoj generaciji.
Kunz ponavlja ono što svi dobro znamo. SUV trend se nastavlja i ne smanjuje se, a to važi i za Mazdu – najbolje se prodaju SUV modeli, do te mere da je opstanak limuzine Mazda 6 u ponudi pod velikim pitanjem. Zoom-Zoom marka uveliko priča o modelu CX60, a i ostalim članovima SUV porodice, CX70, CX80 i CX90, bez reči pomena naslednika Mazde 6, koja je u trećoj generaciji prisutna već 10 godina.
A Mazdu, kao relativno malog i relativno nezavisnog proizvođača treba razumeti. Mora proizvoditi ono što se prodaje i od čega se živi, a ne maštariti o lepim automobilima kojima će se diviti, ali neće imati (dovoljno) kupaca.
Show Comments