fbpx

Formula 1 – CEO Volkswagena Diess potvrdio ulazak

Za sada ponovo uz “navodno”, Herbert Diess prvi čovek Volkswagena lično je potvrdio je ulazak VW Grupe u Formulu 1

Herbert Diess, CEO of the Volkswagen Group.

CEO Volkswagen Grupe Herbert Diess potvrdio je ulazak Grupe u Formulu 1. Gotovo da bi mogli pomisliti da je konačno došao kraj razmatranju i odlučivanju da li će, kako će i gde će marke Audi i Porsche ući u Formulu 1. Međutim, iako iza ove objave stoji Reuters, i dalje stoji i reč “navodno”, što znači da ni jedan zvanični kanal Volkswagen Grupe nije objavio ovu vest.
I dalje “navodno” Herbert Diess je lično potvrdio da će Audi i Porsche 2026. ući u Formulu 1. Prema Diessovoj izjavi, situacija je jasnija sa markom Porsche koja će se pridružiti Red Bullu kao dobavljač motora. Po pitanju Audija, i dalje je jasno da marka želi da nastupa kao tim i to kroz kupovinu već postojećeg, a ne kao potpuno novi tim. Među kandidatima za kupovinu od strane Audija odavno se spominje koji je potvrdo razgovore, ali negira mogućnost prodaja, a na listi se nalaze Williams, Sauber, a od nedavno i Aston Martin.

Foto: Clive Mason/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202204220484 // Usage for editorial use only //

Dok je Diess, i dalje navodno, rekao da “Porsche u narednih nekoliko godina želi da uspostavi dugogodišnju saradnju sa Red Bullom”, treba znati nekoliko ključnih stvari koje se ređe pominju, a vezane su za ulazak Audija. Naime, tokom pravljenja okvira novih pravila konstrukcije motora u Formuli 1, predstavnici VW Grupe insistirali su, između ostalog, na dve stvari – povećavanju uloge i snage električnog dela pogonske grupe, i prelazak na 100% sintetičko gorivo. Što se goriva tiče, poznato je da Porsche ulaže velika sredstva u gradnju prvog pogona za masovnu proizvodnju sintetičkog goriva, što znači da bi, ako predlog bude usvojen, bio i ekskluzivni dobavljač goriva u Formuli 1, barem za neko vreme. Takođe, ređe se spominjalo da su predstavnici VW Grupe među svojim predlozima imali, pored pojačavanja elektro pogona, i predlog da se dozvoljena količina goriva radikalno smanji. Tačnije, prepolovi, sa sadašnjih 150 litara na 75, što je u neku ruku i logično. Ukoliko bi se zaista povećala snaga i mogućnosti električnog dela pogona, bila bi neophodna veća i teža baterija, a smanjivanje količine goriva, omogućilo bi ugradnju veće baterije, ali bez dramatičnog povećanja mase bolida.
Vest o Diessovoj izjavi stigla je manje od nedelju dana nakon što je Komisija Formule 1 raspravljala o novim pravilima za pogonske grupe, kojom prilikom je šest preliminarnih ciljeva bilo dobro primljeno od strane prisutnih na sastanku. Pedlog novih pravila trebao bi biti stavljen na glasanje u junu mesecu, a odluka marki VW Grupe biće presudna u procesu usvajanja novih pravila.
U međuvremenu, šefovi timova načelno pozdravljaju i podržavaju dolazak Porsceha i Audja, ali i pozivaju na opreznost, odnosno što preciznije definisanje statusa novog tima ili učesnika. Razumljivo, iza svega stoji velik novac i beneficije. Potpuno novi tim mora da uplati 200 miliona dolara kao ulaznicu. Sa druge strane, novi tim će imati izvesne olakšice, odnosno dozvoljen određeni iznos preko trenutnih limita budžeta.
U svakom slučaju, dok od VW Grupe ne dobijemo zvanično saopštenje, ostaje nam da verujemo “navodno” izjavama i istim takvim nezvaničnim informacijama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tesla sada proizvodi automobile pod šatorom

Nakon što je najavio otpuštanje devet procenata radne snage prošle nedelje, CEO Tesle, Elon ...

Renault Trezor najlepši na Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Renaultov koncept električnog vozila pod imenom Trezor je od strane žirija Concorso d’Eleganza Villa ...

Deljenje platformi se ne isplati baš uvek, kaže Infiniti

Infiniti je priznao da se nije usrećio modelom QX30, odnosno Mercedesom GLA, pod Infiniti ...

SsangYong Tivoli – na putu povratka i razbijanja predrasuda

SsangYong je južnokorejski proizvođač koji ima burnu prošlost, ali se u vlasništvu Mahindre vraća ...

Za sada, pobeda za Verstappenu i Red Bull Hondi

Max Verstappen je danas definitivno bio vozač dana. Nakon velike greške na startu, stigao ...

Formula 1 – Alpine je napravio veliku grešku!

Formula 1 – Alpine je napravio veliku grešku oteravši dva glavna čoveka tima uz ...