Za sada ponovo uz “navodno”, Herbert Diess prvi čovek Volkswagena lično je potvrdio je ulazak VW Grupe u Formulu 1
CEO Volkswagen Grupe Herbert Diess potvrdio je ulazak Grupe u Formulu 1. Gotovo da bi mogli pomisliti da je konačno došao kraj razmatranju i odlučivanju da li će, kako će i gde će marke Audi i Porsche ući u Formulu 1. Međutim, iako iza ove objave stoji Reuters, i dalje stoji i reč “navodno”, što znači da ni jedan zvanični kanal Volkswagen Grupe nije objavio ovu vest.
I dalje “navodno” Herbert Diess je lično potvrdio da će Audi i Porsche 2026. ući u Formulu 1. Prema Diessovoj izjavi, situacija je jasnija sa markom Porsche koja će se pridružiti Red Bullu kao dobavljač motora. Po pitanju Audija, i dalje je jasno da marka želi da nastupa kao tim i to kroz kupovinu već postojećeg, a ne kao potpuno novi tim. Među kandidatima za kupovinu od strane Audija odavno se spominje koji je potvrdo razgovore, ali negira mogućnost prodaja, a na listi se nalaze Williams, Sauber, a od nedavno i Aston Martin.
Dok je Diess, i dalje navodno, rekao da “Porsche u narednih nekoliko godina želi da uspostavi dugogodišnju saradnju sa Red Bullom”, treba znati nekoliko ključnih stvari koje se ređe pominju, a vezane su za ulazak Audija. Naime, tokom pravljenja okvira novih pravila konstrukcije motora u Formuli 1, predstavnici VW Grupe insistirali su, između ostalog, na dve stvari – povećavanju uloge i snage električnog dela pogonske grupe, i prelazak na 100% sintetičko gorivo. Što se goriva tiče, poznato je da Porsche ulaže velika sredstva u gradnju prvog pogona za masovnu proizvodnju sintetičkog goriva, što znači da bi, ako predlog bude usvojen, bio i ekskluzivni dobavljač goriva u Formuli 1, barem za neko vreme. Takođe, ređe se spominjalo da su predstavnici VW Grupe među svojim predlozima imali, pored pojačavanja elektro pogona, i predlog da se dozvoljena količina goriva radikalno smanji. Tačnije, prepolovi, sa sadašnjih 150 litara na 75, što je u neku ruku i logično. Ukoliko bi se zaista povećala snaga i mogućnosti električnog dela pogona, bila bi neophodna veća i teža baterija, a smanjivanje količine goriva, omogućilo bi ugradnju veće baterije, ali bez dramatičnog povećanja mase bolida.
Vest o Diessovoj izjavi stigla je manje od nedelju dana nakon što je Komisija Formule 1 raspravljala o novim pravilima za pogonske grupe, kojom prilikom je šest preliminarnih ciljeva bilo dobro primljeno od strane prisutnih na sastanku. Pedlog novih pravila trebao bi biti stavljen na glasanje u junu mesecu, a odluka marki VW Grupe biće presudna u procesu usvajanja novih pravila.
U međuvremenu, šefovi timova načelno pozdravljaju i podržavaju dolazak Porsceha i Audja, ali i pozivaju na opreznost, odnosno što preciznije definisanje statusa novog tima ili učesnika. Razumljivo, iza svega stoji velik novac i beneficije. Potpuno novi tim mora da uplati 200 miliona dolara kao ulaznicu. Sa druge strane, novi tim će imati izvesne olakšice, odnosno dozvoljen određeni iznos preko trenutnih limita budžeta.
U svakom slučaju, dok od VW Grupe ne dobijemo zvanično saopštenje, ostaje nam da verujemo “navodno” izjavama i istim takvim nezvaničnim informacijama.
Show Comments