fbpx

Test: Land Rover Defender SE 110 D250 – tranzicija uspela

Land Rover je određenu populaciju „hardcore“ ljubitelja offroada ostavio u suzama novim Defenderom 110 ali je mnoge i oduševio

Land Rover Defender SE 110 D250 / Foto: Dmotion.rs

Land Rover je novim Defenderom tvrdokorne ljubitelje offroada ostavo u suzama, ali je sebi otvorio vrata mnogobrojnijoj populaciji kupaca od kojih živi. Imati u svojoj ponudi legendu i održavati je u životu nije posao koji obezbeđuje egzistenciju. Samo, Land Rover Defender, legenda bespuća i terena kojima samo retki mogu da prođu imao je sve više ljubitelja članova fan kubova, ali sve manje kupaca.

Land Rover Defender SE 110 D250 / Foto: Dmotion.rs

Zbog čega? Pre svega zbog činjenice da osim ekstremnih terenskih sposobnosti nije nudio ništa više.
Citiraćemo našeg kolegu novinara, ali i iskusnog offroad vozača, vrlo aktivnog u organizaciji offroad tura Acu Veljkovića, koji je komentarišući naše fotografije ovako opisao stari Land Rover Defender: “Nisam fan tog tradicionalnog defenderskog mazohizma gde sediš na stolici za kažnjenike priljubljenoj za vrata i držiš noge iskosa, dok non-stop drndaš ručku menjača i od količine treskanja, zveketanja i škripanja ne možeš da pričaš sa suvozačem”. Potpuno podržavamo ovaj komentar koji savršeno opisuje stari Defender, a koji su često obožavali po čuvenju, a ne po stvarnom iskustvu. Isto kao što i Lada Niva ima mnogobrojne obožavaoce koji nikada nisu seli u Nivu, a pogotovo pošli na iole duži put.

Land Rover Defender SE 110 D250 / Foto: Dmotion.rs

Land Rover, sasvim logično i opravdano, više nije mogao da zaliva biljku koja ne cveta, i samo troši energiju, resurse, a ponajviše novac, odlučio se na hrabar potez – penzionisao hardcore Defendera i napravio modernog Defendera, od prvog do poslednjeg zavrtnja novog. E sad, manji je problem što je sve novo, a veći što je nova konstrukcija, donji postroj, stil i činjenica da je otišao u drugi segment, koji se voli i prodaje, a ne samo voli.

Land Rover Defender SE 110 D250 / Foto: Dmotion.rs

Land Rover Defender više nema svoje osnovno obeležje – šasiju, nego samonoseću karoseriju. Za razliku od prethodnika, sva četiri točka imaju nezavisno oslanjanje. Ostali su minijaturni prepusti preko točkova koji obezbeđuju velike prilazne (30.1°) i izlazne (37.7°) uglove, mada svojim velikim međuosovinskim razmakom od 3.022 metra ne može bolje od (22°), što je i dalje više nego dobro za one koji planiraju na ozbiljne terenske izazove. Ostala je i sposobnost da “zapliva” kroz vodenu prepreku dubine 90 cm.

Land Rover Defender SE 110 D250 / Foto: Dmotion.rs

Dizajnom je novi Land Rover Defender super uspešna interpretacija starog modela, a originalni LED potpis farova sa matrix LED tehnologijom čini ga vrlo prepoznatljivim. I dalje je kutijast, što obezbeđuje maksimalno iskorišćenje prostora u kabini, ali je veštim zaobljavanjem ivica modernizovan, ali i aerodinamički optimizovan. Zadržani su i poneki prepoznatljivi detalji kao što su narebrene površine na poklopcu motora, ali koje su ipak plastične, umesto pocinkovanog lima.

Land Rover Defender SE 110 D250 / Foto: Dmotion.rs

Land Rover Defender 110 deluje monumentalno već i sa potpuno spuštenom karoserijom na vazdušnom oslanjanju, a pogotovo maksimalno, za 9 cm podignut, kada klirens od tla sa 218 mm raste na 291 mm. Mada, iako sa spoljnim ogledalima širok čak 2.105 mm i visok 1.967 mm, novi Land Rover Defender 110 zapravo nije preterano dugačak.
Da, 5.018 mm, ali sa rezervnim točkom na zadnjim vratima. Karoserija je zapravo duga “samo” 4.758 mm. Kako god i čime god, a verovatno uz pomoć gigantskih točkova od 20 cola sa visokoprofilnim pneumaticima, Land Rover Defender ima više nego impresivan nastup.
Ponuda prostora u kabini je fascinantna, pre svega zahvaljujući širini vozila ili i činjenici da vazduh u kabini nije potrošen debelim tapacirunzima. Novi Land Rover Defender od starog Defendera preuzima detalje kao što su rukohvati, upravljač velikog prečnika i ravne linije armature instrument table. Međutim, sada je sve pomenuto preciznije, finije i od plemenitijeg materijala iako ništa manje funkcionalno.
Prostora za odlaganje ima više nego dovoljno. I dalje tu ima detalja koji podsećaju na nekadašnju neuglađenost, kao što su vidljive glave zavrtnjeva, ali sada je to stvar stila, a ne samo jednostavne tehnologije sklapanja. Da, neko će reći da sve pomenuto u ekstremnoj eksploataciji nema trajnost koju je nudio nekadašnji Defender, i biti u pravu. Ali, već rekosmo, novi Land Rover Defender je promenio segment, i robusnog grubog terenca prešao je u segment finijeg, ali i dalje terenski vrlo sposobnog SUV-a.
Nekadašnja sedišta koja su bila “nužni smeštaj” skoro na nivou drvene “hoklice” su otišla u zaborav. Današnja deluju mala, ali to je optička varka. U ogromnom prostoru kabine vizuelno gotovo da se izgube odlično dimenzionisana elektropomična prednja sedišta ekstremno dugih hodova. Šta više, na spiskovima dodatne opreme je i srednje, dečije sedište u prednjem redu. Nema više opasnosti od udarca glavom u B stub, što je bila stalna pretnja u starom Defenderu. Suvozač je sada odvojen od vozača centralnom konzolom širine dobrih 30-ak centimetara.
I zadnja klupa deluje mala, ali samo deluje. Vrlo je udobna, a ponudu prostora za kolena i glave najbolje ilustruje podatak da iza vozača ili suvozača od preko 180 cm, sasvim udobno sedi osoba visne preko 200 cm, što je retko gde moguće! To je benefit “kutijatog” oblika karoserije.
Rezervni točkak u punoj veličini (20″) je izmešten iz prtljažnika, što je obzirom na njegove dimenzije mudar potez – nije potrošio prostor neophodan za robusnu zadnju multilink osovinu, zadnji diferencijal, ali i prtljažnik koji je ogroman – 916 litara, skoro pa narodski rečeno “kubik”. A jednostavnim preklapanjem naslona zadnje klupe 40:20:40 raste na preko 2 “kubika”. Pri tom, prtljažnik je materijalima i oplatama očigledno predviđen ta trpi i grublju eksploataciju, a dobro je poznata Land Roverova oprema za transport kućnih ljubimaca.
Digitalna instrument tabla je jednostavne ali efikasne grafike sa izborima mogućeg prikaza i sadržaja. Testirani model u srednjem SE paketu opreme ima višenamenski ekran osetljiv na dodir dijagonale 10.0” na JLR PiviPro platformi, a veći 11.4 inčni ekran pripada najvišim paketima opreme. U praksi, korišćenje infotejmenta nije najjednostavnije na svetu, ali iskustvo i praksa koji se stiču vremenom otklanjaju sve poteškoće u okruženju.
Zanimljivo je rešenje smeštanje (osvetljene!) ručice automatskog menjača na konzolu, u okruženju mehaničkih prekidača najbitnijh funkcija, kao što su visina vozila, uključivanje reduktora pogona, hill decent control. Originalno je rešenje komandi temperature vazduha u kabini, koje su ujedno i komande grejača sedišta. Sve komande su uredno i pregledno raspoređene jednostavne za upotrebu.
Ono što je malo komplikovanije su modovi vožnje, koji se selektuju na višenamenskom ekranu, nakon ulaska u odgovarajući meni. I po ovim osnovama novi Land Rover Defender ne samo da je tehnološki unapređen, nego je otišao kilometrima unapred u odnosu na bazično, koje je nekada bilo na raspolaganju u Defenderu – tri ručice i tri prekidača.
Land Rover Defender nekada jeste bio jedan od najsposobnijih terenaca na planeti, ali isto tako jedan od najbučnijih, najneudobnijih, sa najskromnijim kvalitetom vozne dinamike. Novi Land Rover Defender 110 po terenskim sposobnostima (možda) zaostaje za svojim pretkom, ali to je jedino po čemu zaostaje. Testirani Land Rover Defender SE 110 250 D za svoj pogon ima kutivisani redni šestocilindarski Ingenium turbodizel radne zapremine 3.0 litara, koji u ovom modelu ima 200, 250 ili 300KS i u svakom slučaju ima pomoć od blagog hibrida. Maksimalni obrtni moment od 570 Nm dohvata već od 1.250 o/min. Iako ove brojke zvuče već sasvim obećavajuće, podatak da prazan Land Rover Defender ima masu od 2.415 kilograma, gasi entuzijazam. Međutim, samo na kratko.
Prenos je osmostepeni, vrlo uglađeni, automatik, a prenosni odnosi su odlično proračunati. Defender nema fascinantno veliku maksimalnu brzinu, “samo” 188 km/h, a jasno je da bi pri većim brzinama ovako uglasta karoserija stvarala ogromne otpore i potrošnju goriva i emisiju slala u nebo. Sa druge strane, očigledno skraćeni prenos za ubrzanje koristi sve što motor nudi. Teški terenac do 100 km/h stiže za samo 8.3 sekunde, uz veoma dobra međuubrzanja potrebna pri preticanju. U celoj ovoj priči i nije čudno je Land Rover Defender 110 sposoban da povuče prikolicu od 3.500 kilograma.
Ipak, ono po čemu Land Rover Defender 110 najviše oduševljava je odlično ukomponovana vozna dinamika i zvučna izolacija. Snazi i ubrzanjima potpuno su adekvatne kočnice i preciznost upravljanja, a kada se na otvorenom putu potpuno spusti, Land Rover Defender 110 se vozi kao malo teži putnički automobil. Ljuljanja i poprečnog naginjanja u krivinama jednostavno nema, a pri upravljanju jedino se treba privići na velik prečnik obruča upravljača.
Defender 110 pri svim režimima vožnje vozaču uliva poverenje i daje samopouzdanje, što nije uobičajeno kod visokih i teških SUV vozila. Iako izrazito uglaste karoserje, buke u kabini i šumova vetra ima vrlo malo. I pri vožnji van asfalta vazdušno ogibljenje pokazuje sve svoje sposobnosti – upijanje neravnina je odlično. Iako smo navikli na poslovično netačne podatke o potrošnji, može se računati sa sasvim prihvatljivu prosečnu potrošnju od 8.5 do 9.0 litara u kombinovanim uslovima vožnje.
Po većini do sada navedenog, Land Rover Defender 110 deluje savršeno. Naravno da se uvek može ponešto dodati ili oduzeti. Iznenadili su nas zvuci “škriputanja” u kabni pri vožnji po neravnom terenu, što je indikacija da samonoseća karoserija nema torzionu rigidnost nekadašnje šasije. Sa potrebnih 13.12 metara za puni okret, svakako nije najzgodniji za snalaženje na parkingu ili u podzemnoj garaži. Već za osnovni Driver Assist paket, koji podrazumeva samo adaptivni tempomat i asistenciju održavanja kolovozne trake, mora se doplatiti, a liveni naplatci od 20” još više. Pangea green metalik boja koja ovom vozilu savršeno pristaje, takođe je poprilično skupa doplata.
U osnovi, stigosmo i do činjenice da Land Rover Defender 110 cenom nije za svakoga. Jasno je da svoje kupce traži među platežno sposobnom populacijom, koja ili stvarno voli silaske sa asfalta, ili želi tako da se predstavi, a možda samo ima veći gliser koji bez razmišljanja želi da povuče sa sobom kad poželi. Šta više, Defender je sada i odlično, vrlo prostrano i udobno porodično vozilo. Testirani Land Rover Defender SE 110 250 D košta 97.832 evra, od čega na sebi i u sebi ima 10.132 evra dodatne opreme. Nije malo, to je sigurno, ali deluje da vredi svake pare, isto kao što smatramo da je zaokret koji je Land Rover napravio sa starog Defendera na novi opravdan i odlično izveden.

Model

Land Rover Defender SE 110 D250

Dužina/ širina/ visina (mm) 5.018/ 2.105/ 1.967
Međuosovinski razmak (mm)

3.022

Masa vozila praznog (kg.)

2.415

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

3.250

Dozvoljena masa prikolice sa kočnciom kg

3.500

Maksimalna ukupna masa sa prikolicom kg

6.750

Zapremina prtljažnog prostora (l)

916/2.277

Motor

Dizel, turbo

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 6/24
Radna zapremina (ccm)

2.996

Snaga pri o/ min. (KS) 249 / 4.000 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 570 od 1.250 do 2.250 o/min
Menjač Automatik 8 brzina
Ubrzanje 0-100 km/h

8.3

Maksimalna brzina km/h

188

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

8.8

Zapremina rezervoara

89

Cena testiranog modela od

97.832 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford Mustang Shelby GT500 potvrđen za 2019.!

Ford je objavio teaser video Mustanga GT500 koji stiže 2019. i to sa preko ...

Auto industrija proizvodi medicinsku opremu

Umesto proizvodnje automobila, auto industrija bi se u borbu sa pandemijom mogla uključiti proizvodnjom ...

Formula 1 – dvostruka pobeda za Ferrari u Australiji

Formula 1 – dvostruka pobeda za Ferrari u Australiji na stazi Albert park u ...

Maserati klub Srbija održao skup

Maserati klub Srbija koji je priznat od matične kuće iz Modene u Beogradu je ...

IAA u Frankfurtu u dubokoj krizi

Salon automobila u Frankurtu je u dubokoj krizi, i teško da će opstati u ...

Valkyrie će ipak morati na „Ring“

Iako su iz Aston Martina tvrdili da im za Valkyrie nije potreban rekord na ...