fbpx

Mercedes-AMG One – potrajalo je ali je stigao

Mercedes-AMG One je najavljen kao hiperautomobil sa pogonom iz Formule 1 još 2017. godine – tek sada je stigao

Mercedes-AMG One, hiperautomobil sa pogonom preuzetim iz Formule 1 najavljen je davno. Još 2017. godine obelodanjen je projekat (hiper)automobila legalnog za ulici, koji će pokretati pogon iz bolida Formule 1. Čitavih pet godina potrajalo je čekanje na Mercedes-AMG One, a u međuvremenu, inženjeri su se zapitali da li su šefovi bili pijani kada su odobrili projekat ugradnje pogona iz bolida Formule 1 u drumski automobil. Naravno, pri tom misleći na svu nekompatibilnost F1 pogona za svakodnevnu upotrebu.Ipak, šefovi Mercedesa su pobedili. Serijski Mercedes-AMG One je zvanično otkriven i donosi sve što je obećano.
Bez dileme, u srcu Mercedes-AMG One je pogonska grupa koja za svoju osnovu ima duboke F1 korene. V6 benzinac ima 1.6 litara zapremine, vrti se do 11.000 o/min i ima jedan turbo kompresor koji ima i električnu pomoć. Motor ima po dva bregasta vratila po redu cilindara i četvoroventilski razvod sa vazdušnim podizačima ventila, uz direktno ubrizgavanje goriva u cilindre.
Iako je dobro prigušen kompleksnim katalizatorom na izduvnom sistemu u stanju je da isporuči 566 KS i zadovolji Euro6 normu. Međutim, benzinac završava tek pola posla do ukupno 1049 KS kolko točkovi Mercedes-AMG One dobijaju. Još dva elektromotora su na prednjoj osovini sa svojih ukupno 322 KS, a treći elektromotor radi uz SUS motor i kolenastom vratilu isporučuje još 161 KS. A tu je i četvrti elektromotor, koji je povezan sa turbokompresorom i doprinosi sa još 121KS, a ujedno je zadužen i za rekuperaciju energije od turba koji pokreću izduvni gasovi. Da, dobro ste pročitali, Mercedes-AMG One ima ukupno pet pogonskih motora.
Mercedes-AMG One ima i bateriju od 8.4 kWh, a to što je za današnje pojmove mala, ne znači da nije izuzetno kompleksna, a pogotovo njen sistem hlađenja koji održava radnu temperaturu baterije na samo 45C°. I da ne zaboravimo, Mercedes-AMG One je plug-in hibridno vozilo, koje na struju može da pređe nekih 15 do 18 kilometara. Uprkos svoj komplesnosti pogona i brojnim motorima, Mercedes-AMG One ima masu od 1.695 kilograma, do 100 km/h stiže za 2.9 sekundi, dok 200 km/h “hvata” za samo 7 sekundi. Maksimalna brzina je 352 km/h.
Mercedes-AMG One ima samonoseću karoseriju od ugljenčnih kompozita, sa oslanjanjem koje koristi potisne poluge. Ipak, ispod vozila može se naći i pomoćna šasija od alumnijuma, sa zadatkom da zameni klasične poprečne stabilizatore i smanji naginjanje u krivinama. Hiperautomobil koji je razvijan u Nemačkoj, ali i u HPP u Engleskoj, ima podesivo ogibljenje, sistem vektorisanja obrtnih momenata i tri osnovna moda vožnje, ali brojne “podmodove”.
Jasno je da karoserija ima i pažljivo definisanu aerodinamiku, ali proizvođač nije saopštio kolike sile nizgona je sposobna da ostvari. Jedino je saopšteno da već od 50 km/h počinje da pritiska vozilo nadole. U neku ruku, moguće da je “prikrivanje sile “downforcea” rezultat činjenice da Mercedes-AMG One ima brojne aktivne aerodinamičke elemente koji značajno menjaju bilans raspoloživog “downforcea”. Pomični su i prednji spliter i zadnji spojler, a vozilo ima i Race DRS mod otvaranja zednjeg krila za postizanje maksimalne brzine.
I enterijer Mercedes-AMG One  je u F1 maniru. Sedišta su duboko profilisana, a pred vozačem je četvorougaoni upravljač u dva ekrana dijagonale od 10”. Ipak, ima i malo luksuza – klima uređaj i elektropomčni prozori na vratima koja se otvaraju nagore.
Za Mercedes-AMG One su napravljeni specijalni naplatci sa deset paoka, a opcioni su sa devet paoka od kovanog magnezijuma, na koje su navučeni takođe specijalno razvijeni Michelin Pilot Sport Cup 2 M01 pneumatici. Prednje karbon keramičke diskove od 15.6” “stežu” šestoklipne a pozadi su na diskovima od 15” četvoroklipne čeljusti.
Mercedes-AMG One će biti proizveden u 275 komada, a svaki će koštati oko 2 miliona evra. A šta je sledeće? Najverovatnije dokazivanje sposobnosti. Odavno se spekuliše da bi Mercedes mogao da napadne rekord Nurburgringa, ali za sada o tome zvaničnih potvrda nema.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

KIA postavlja prodajne rekorde

Kia Motors je po podacima evropske asocijacije proizvođača automobila ACEA u prva četiri meseca ...

WRC – na snegu u Švedskoj najbrži Ott Tanak

WRC – na snegu i ledu u Švedskoj u dramatična četiri dana takmičenja najbrži ...

Aston Martin pravi sopstveni V8 motor?

Aston Martin živi od SUV modela DBX, ali ne želi da se odrekne super-sportskih ...

MX-5 na proleće u specijalnom izdanju

Mazda MX-5 na proleće stiže u specijalnom izdanju i u ograničenom broju primeraka Mazda ...

Tata kupi mi tim, Formule 1…

Po svemu sudeći, pred današnju trku u Mađarskoj, Formula 1 polako ali neizbežno počinje ...

Porsche Boxster 25 – da se ne zaboravi četvrt veka

Porsche Boxster nije nikada bio ni najjači ni najbrži Porsche, ali je uvek bio ...