WRC šampion sveta iz 2019. godine Ott Tanak konačno se na Sardiniji podsetio osećaja pobede, na reliju koji je obilovao odustajanjima
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2022/06/Hyundai-1.jpg)
WRC šampion sveta Ott Tanak od kada je prešao u redove Hyundai Motorsport WRC tima daleko je od dominacije kakvu je pokazivao 2019. kada je u Toyoti došao do tirule šampiona sveta. Poslednji pobedu osvojio j 2021. na Arktičkom reliju u Fnskoj, i morao je da sačeka tačno 462 dana da bi se ponovo popeo na najviši stepenik pobedničkog postolja. Ipak, okrutni WRC reli na Sardiniji vožen većinom na makadamu, pokazao se adekvatan za Tanaka, dok su drugi favoriti imali ili kvarove ili oštećenja vozila u izletanjima i prevrtanjima.
Vozač iz Estonije je od početka relija u četvrtak pokazao odličnu formu, kada je prvu poziciju razmenjivao sa fabričkim vozačem tima Toyota Gazoo Esapekka Lappijem. Na poslenjem brzinskom ispitu imao je kvar na Hyundaiju i20, pa je dan završio sa pogonom na tri točka, a li i dalje sa samo 0.7 sekundi zaostatka iza Lappija.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2022/06/Hyundai-2.jpg)
Za subotu je bio predviđen maratonski dan na mediteranskom ostrvu, bez prava na servis automobila na polovini dana. Po pitanju borbe za prvo mesto, neizvesnost se završila već na prvom Tempio Pausania brzincu, kada je Lappijev Yaris WRC udario u podlogu na jednom udubljenju, odbio se i udario u stenu koja je sa vozila otkinula zadnji levi točak sa kompletnim oslanjanjem.
Odustajanje Lappija olakšalo je put Tanaku ka pobedi, mada je brutalno stenje na Sardiniji slalo upozorenja da je kraj relija daleko. Ipak, Tanak je odlučio da demonstrira svoje sposobnosti i bio je najbrži na čak šest brzinskih ispita od ukupno sedam voženih u subotu, iako je tvrdio da nije forsirao.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2022/06/Ford-1-1.jpg)
Sa velikom prednošću, Tanak zaista u nedelju nije morao da forsira na preostala četiri brzinca i WRC reli na Sardiniji završio je ispred vozača M-Sport Ford Cariga Breena sa prednošću malo većom od jednog minuta. I Breen može biti zadovoljan postignutim na Sardiniji, obzirom da je došao do svog najboljeg rezultata za M-Sport Ford, uz činjenicu da je iza sebe uspeo da zadrži uvek pažljivog Danija Sorda u Hyundaiju, koj je završo na trećem mestu sa 29.8 sekundi zaostatka.
Vodeći u WRC plasmanu Kalle Rovanpera je na petom mestu bio najbolje plasirani vozač Toyote, koja je na Sardiniji imala razočaravajući nastup sa mnogo kvarova i odustajanja. U reli je ušao kao prvo vozilo na stazi čisteći prašinu drugima, i bez previše trakcije pod točkovima.
U kalendaru WRC šampionata sveta na redu je legendarni Safari reli Kenija, koji će se sa bazom u mestu Naivasha voziti od 23. do 26 juna.
Plasman na Sardinija Reliju:
1. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N 3hr 10min 59.1sec
2. C Breen / P Nagle IRL Ford Puma +1min 3.2sec
3. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +1min 33.0sec
4. PL Loubet / V Landais FRA Ford Puma +2min 9.4sec
5. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +3min 2.8sec
6. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +4min 2.6sec
FIA World Rally Championship (posle 5 od 13 takmičenja):
1. K Rovanperä 120pts
2. T Neuville 65pts
3. O Tänak 62pts
Show Comments