fbpx

BMW je već zaboravio kako izgleda pobedničko postolje u bilo kojoj disciplini vrhunskog auto sporta

Foto: BMW

BMW je još od prisustva u Formuli 1, DTM, WEC, Lemanu i ostalim vrhunskim šampionatima auto sporta zaboravio kako izgleda ukus pobede, a pogotovo šampionske titule. Malo po malo, marka sa sportskim genima iz Minhena povukla se iz svig relevantnih takmičenja, a pogotovo kao fabrički tim.
Stvari će se, izgleda, menjati. Nije novina da iz BMW M Sporta upiru poglede ka šampionatu sveta izdržljivosti, odnosno WEC šampionatu, ali Bavarci će očigledno ići opreznim putem. Uz saznanje da će od 2023. godine WEC uz brojne fabričke, vrlo ambiciozne projekte, postati pravo takmičarski i tehnološki pakao, BMW će svoj prototip za LMDh klasu razvijati kroz IMSA WeatherTech šampionat sportskih automobila, konkurentno, ali ipak niže rangirano takmičenje.

Foto: BMW

Pred početak testova na stazi u okviru razvoja prototipa BMW M Hybrid V8 kompanija je otkrila, barem dobrim delom, kako će automobil izgledati. Samonoseću karoseriju, odnosno kako u trkačkom žargonu najčešće nazivaju šasiju, pravi poznati specijalista Dallara, ali jasno je i da su se aerodnamičari i inženjeri u Minhenu potrudili da budući sportski jednosed što više asocira na kuću iz koje dolazi. Upadljivi i jasno vidljivi su “bubrezi” na prednjem spliteru vazduha, a i belo-plavo-crvena kolorna šema je u skladu sa bojama koje su tradicionalno obeležje M Sporta, uz dodatkom obeležja koja podsećaju na 50 godina postojanja BMW M Sporta.

Foto: BMW

Zanimljivo je da BMW uz objavu prvih zvaničnih fotografija novog LMDh jednoseda malo toga pominje iz tehničkog domena, ali ne pominje ni ulazak u WEC šampiionat koji bi podrazumevao i nastup u Lemanu, recimo, 2024. godine. Nije tajna da će se pod okriljem starog partnera RLL od početka 2023. godine takmičiti u severnoj Americi u oviru IMSA WeatherTech, i to sa vozilom koje se potpuno uklapa u homologaciju FIA WEC šampionata, što znači da će iz ugla konstruktivnih pravila BMW imati automobil a i tim koji može da se uključi u zvanični šampionat sveta sportskih automobila. Pri tom, sezona u IMSA WeatherTech šampionatu, koji podrazumeva i maratonske klasike kao što je 24 časa Daytone, može biti savršen probni i test poligon za BMW M Hybrid V8.
Za sada, ostaje nam samo da čekamo i zvaničnu potvrdu da će se BMW vratiti na Leman,

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche se (stvarno) vraća na Leman

Ako je neko i posumnjao, sada je potvrđeno i u slikama – Porsche se ...

Porsche do rekorda na Ringu novom verzijom Cayennea

Porsche je došao do rekorda u klasi na Ringu modelom Cayenne Coupea koji još ...

Hamilton nije najbolji vozač ikada kaže Stewart

Hamilton nije najbolji vozač svih vremena, kaže Ser Jackie Stewart, ali priznaje da je ...

Toyota i Yamaha razvijaju V8 motor na vodonik

Toyota i Yamaha razvijaju 5.0 V8 agregat na vodonik i potvrđuju da ne odustaju ...

Rekord na „Ringu“ za Lynk&Co kada mu se niko nije nadao

Novi rekord na “Ringu” za limuzinu sa prednjim pogonom je stigao pravo niotkuda Aktuelni ...

Rimac radi na novim baterijama

Rimac radi na novoj tehnologiju baterija koje bi trebale biti veće kapacitetom, ali imati ...