Peugeot 408 je novi model koji bi trebao biti porodični fastback na poznatoj Stellantis EMP2 platformi
Peugeot 408 novi je model, koji francuska marka pažljivo pozicionira između hatchbacka i karavana 308 i crossovera 3008. Iako bi se prama oznaci 408 moglo pretpostaviti da se radio o modelu D segmenta, Peugeot nije spreman da ga tako definiše. Naime, proizvođač tvrdi da je poveliki 4.687 mm dugi fastback više vrh C segmenta, nego pripadnik D segmenta.
Peugeot 408 koristi dobro poznatu EMP2 platformu Stellantis Grupe, ali sa 55 mm povećanim međuosovinskim razmakom koji je 2.787 mm. Hrabar kao i uvek, Peugeot je dizajnu karoserije 408 dao jedinstven stil ne samo činjenicom da se radi o kombinaciji crossovera i fastbacka, nego i izrazito dugim zadnjim delom vozila, koji nagoveštava odličnu ponudu prostora na zadnjoj klupi, uz prtljažnik izdašnije zapremine. Prema najavi, zapreminom od 536 litara, koji mogu da porastu do 1.611 litara, Peugeot 408 bi se mogao pokazati kao vrlo funkcionalno vozilo. Svakako, kupci će tek dati svoj sud, ali prema prvim zvaničnim fotografijama, Peugeot 408 je odmaknut od svega konvencionalnog i postojećeg na tržištu.
Iako nismo pristalice preuzimanja komponenti od modela do modela, za činjenicu da Peugeot 408 svoj deli sa modelom 308, nemamo apsolutno ništa protiv, uz dodatak da se prema prvim raspoloživim informacijama u modelu 408 sedi nešto uspravnije nego u modelu 308. Uz već poznati Peugeot I-Cockpit stižu maleni šestougaoni upravljač, dva ekrana od 10”, a na spisku opreme nalazi se i odlični Focal audio sistem sa 10 zvučnika, koji je tokom tri godine posebno razvijan i optimizovan upravo za kabinu 408.
Za start prodaje Peugeota 408 namenjene su dve plug-in hibridne pogonske jedinice. Obe znače pogon samo na prednjim točkovima i podrazumevaju osmostepeni automatski menjač, uz informaciju da se u ovom modelu Peugeot potpuno odriče manuelnih menjača. Pogonska grupa će imati elektromotor od 109 KS, a razliku će praviti koliko snage će točkovi dobijati od 1.6 litarskog turbo benzinca – 150 il 180 KS. Slabija opcija imaće ukupno 180 KS i čak 360 Nm, a snažnija obećavajućih 225 KS uz identčan maksimalni obrtni moment od 360 Nm.
Ipak, Peugeot će u ulaznom modelu imati trocilindarsku 1.2 ltarsku verziju sa 130 KS i 230 Nm maksimalnog obrtnog momenta, takođe uz osmostepeni automatik. Dizela u ponudi neće biti, ali se već sada najavljuje potpuno električna verzija.
Početak prodaje najavljen je za početak sledeće godine, a proizvodnja će biti u pogonu u Miliuzu u Francuskoj
Show Comments