fbpx

Hyundai Ioniq 6 električna limuzina zvanično je predstavljena i trebala bi biti direktna konkurencija Teslinom Modelu 3

Hyundai Ioniq 6 je električna limuzina koja bi trebala nastaviti na talasu uspeha koje je već postigao Ioniq 5, ali i suprotstaviti se Tesli Model 3. Hyundai je prvim skicama modela Ioniq 6 najavio izuzetno aerodinamičnu karoseriju, a ispostavilo se da su skice zaista bile konture serijskog automobila.
Iako će oblik karoserije koja je od prednjeg do zadnjeg dela praktično pravilan luk podeliti mišljenja stavove o estetskim vrednostima, činjenica je da je veoma aerodinamična. Koliko aerodinamična, u ovom trenutku još ne znamo. Iz nekog razloga Hyundai je još uvek tajnovit po pitanju većine tehničkih podataka, i saopštiće iz 14. jula.
Iako je u prednjem delu oblikovan u minimalističkom stilu, pozadi je situacija na modelu Hyundai Ioniq 6 dosta drugačija ii to ne po pitanju umetničkog izraza nego aerodinamičke efikasnosti. Ispod donje ivice zadnjeg stakla nalazi se spojler, a tu je i dodatni mali „pačiji rep“, odnosno još jedan spojler. Evidentno je da su aerodinamičari uradili sve kako bi kontrolisali turbulentno strujanje vazduha koje se javlja iza zadnjeg dela vozila i stvara značajan podpritsak, odnosno otpor vazduha.
Takođe, potpuno novi naplatci su pored estetskih, evidentno morali da zadovolje i ulogu ozbiljnih generatora otpora vazduha. Na kraju, umesto spoljnjih ogledala Hyundai Ioniq 6 ima kamere za pogled unazad, što će možda biti jedna od opcija, obzirom da u nekim državama zakoni ne dozvoljavaju kamere umesto ogledala.
O enterijeru Hyundai nije izdao nijedan zvaničan podatak, ali evidentno je da može biti bukvalno okupan neonskim osvetljenjem u raznim bojama. Ekrani instrument table i infotejmenta smešteni su pod zajednički zakrivljeni ekran, a krajevi armature su specifično oblikovani kako bi na sebe primil ekrane kamera za pogled unazad.
Upravljač ima samo dva paoka i kapacitivne prekidače, a na centralnom delu (srcu) upravljača su četiri LED-a, za koje još uvek ne znamo da li su tu samo estetike radi ili imaju i funkcionalnu ulogu.
Hyundai Ioniq 6 se nalazi E-GMP platformi za električna vozila, na kojoj se nalaze i Ioniq i Kia EV6. Za sada navodno, lmuzina će imati bateriju od 77.4 kWh. Verzija sa dva elektromotora maće oko 300 KS, a mogu se očekivati i verzije sa jednim motorom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test – Mercedes-Benz Citan 110 CDI Tourer S

Mercedes-Benz Citan Tourer je novi predstavnik nemačke marke u MPV segmentu, koja će uskoro ...

Michelin protiv dubljeg dezena pneumatika

Michelin je odbio pozive pojedinih proizvođača pneumatika da se minimalna dozvoljena dubina šare na ...

Jaguar Classic divizija dostojno obeležava jubilej E-Typea

Jaguar Classic divizija će dostojanstveno obeležiti 60. rođendan legendarnog E-Typea parom na fabrički nivo ...

Izgoreo brod sa 1.100 Porschea i Volkswagena

Felicity Ace se zove brod pun automobila koji trenutno pluta Atlantikom, nakon što je ...

Formula 1 – koja su nova pravila za sezonu 2022?

Formula 1 će nam uskoro otkriti kako stvarno izgledaju bolidi po novim pravilima, ali ...

Formula 1 počinje – objavljen kalendar trka sezone 2020

Formula 1 je službeno objavila kalendar trka sezone 2020. sa nadom da će ih ...