Hyundai Ioniq 6 električna limuzina zvanično je predstavljena i trebala bi biti direktna konkurencija Teslinom Modelu 3
Hyundai Ioniq 6 je električna limuzina koja bi trebala nastaviti na talasu uspeha koje je već postigao Ioniq 5, ali i suprotstaviti se Tesli Model 3. Hyundai je prvim skicama modela Ioniq 6 najavio izuzetno aerodinamičnu karoseriju, a ispostavilo se da su skice zaista bile konture serijskog automobila.
Iako će oblik karoserije koja je od prednjeg do zadnjeg dela praktično pravilan luk podeliti mišljenja stavove o estetskim vrednostima, činjenica je da je veoma aerodinamična. Koliko aerodinamična, u ovom trenutku još ne znamo. Iz nekog razloga Hyundai je još uvek tajnovit po pitanju većine tehničkih podataka, i saopštiće iz 14. jula.
Iako je u prednjem delu oblikovan u minimalističkom stilu, pozadi je situacija na modelu Hyundai Ioniq 6 dosta drugačija ii to ne po pitanju umetničkog izraza nego aerodinamičke efikasnosti. Ispod donje ivice zadnjeg stakla nalazi se spojler, a tu je i dodatni mali „pačiji rep“, odnosno još jedan spojler. Evidentno je da su aerodinamičari uradili sve kako bi kontrolisali turbulentno strujanje vazduha koje se javlja iza zadnjeg dela vozila i stvara značajan podpritsak, odnosno otpor vazduha.
Takođe, potpuno novi naplatci su pored estetskih, evidentno morali da zadovolje i ulogu ozbiljnih generatora otpora vazduha. Na kraju, umesto spoljnjih ogledala Hyundai Ioniq 6 ima kamere za pogled unazad, što će možda biti jedna od opcija, obzirom da u nekim državama zakoni ne dozvoljavaju kamere umesto ogledala.
O enterijeru Hyundai nije izdao nijedan zvaničan podatak, ali evidentno je da može biti bukvalno okupan neonskim osvetljenjem u raznim bojama. Ekrani instrument table i infotejmenta smešteni su pod zajednički zakrivljeni ekran, a krajevi armature su specifično oblikovani kako bi na sebe primil ekrane kamera za pogled unazad.
Upravljač ima samo dva paoka i kapacitivne prekidače, a na centralnom delu (srcu) upravljača su četiri LED-a, za koje još uvek ne znamo da li su tu samo estetike radi ili imaju i funkcionalnu ulogu.
Hyundai Ioniq 6 se nalazi E-GMP platformi za električna vozila, na kojoj se nalaze i Ioniq i Kia EV6. Za sada navodno, lmuzina će imati bateriju od 77.4 kWh. Verzija sa dva elektromotora maće oko 300 KS, a mogu se očekivati i verzije sa jednim motorom.
Show Comments