Formula 1 – u timu Ferrari postaje sve napetije nakon još jedne trke koja je Leclercu umesto pobede donela razočarenje
Formula 1 tim Ferrari bi se prošle godine radovao do neba da je na stazi Silverston došao do četvrtog mesta, ali ove sezone je drugačije. Tim iz Maranella je sastavio kockice, ima i pogonsku grupu u bolid i sezonu je počeo kao ozbiljan kandidat za osvajanje titule, pogotovo vozačke. Charls Leclerc je jedinstvenim ocenama delovao koji vozač koji se pita u bolidu koji to može. Međutim, kako sezona odmiče, ova slika počinje da izgleda drugačije i sve manje idilično, naročito nakon trke Formule 1 za Veliku nagradu Velike Britanije. Trke koja je dobnela pobedu, prvu u karijeri, Carlosu Sainzu, a i Ferrariju. Samo, umesto da ovogodišnji glavni konkurent Verstappenu smanji zaotatak nastao nakon dva odustajanja i to iz vođstva u Barseloni i Bakuu, i promašene strategije u Monaku, Leclerc je ostano na trećem mestu generalnog plasmana.
Uz to, Mattia Binotto šef tima Ferrari, koji se baš i gura pred javnost i kamere, stvorio se pored Leclerca (i pred kamerama) odmah čim je u Silverstoneu izašao iz bolida, i sa uzdignutim prstom „objašnjavao“ Leclercu kako je odlično vozio i borio se, i kako ne treba da bude razočaran što je četvrti a ne prvi. Malo ko u to veruje, i uzdignut prst je verovatno značio nešto drugo – tišinu. A Leclerc tone li tone. Kad ga ne izda Ferrari, izda ga tim. Australije je bio samo jednom na podijumu iako je imao četiri pol pozicije.
Na Silverstoneu, Leclerc je ponovo žrtva odluka tima. Iako brži od dva Ferrarija, predugo vozi iza Sainza, zato što je tim neodlučan u davanju naredbi. U 39. od 52 kruga, Leclerca tim ostavlja na stazi, uz obrazloženje da je bio vodeći i da nisu hteli da izgube poziciju i da su računali na bržu degradaciju mekih pneumatika, koja se nije dogodila. Leclerc je bio jedan od samo dva vozača koji u SC periodu nisu prešli na najmekše pneumatike. Na mekim pneumaticima pobedio je njegov timski kolega Carlos Sainz, koji je evidentno bio sporiji od dva Ferrarija, iako je Leclerc imaon oštećeno prednje krilo. Na potrošenim tvrdim gumama Leclerc je bio topovsko mesto i za Sainza i Pereza i Hamiltona, a zamalo i Alonsa.
Leclerc nije izdržao da javno ne kaže šta misli, mada uvijeno. U krugu za hlađenje rekao je: „Koliko smo vremena izgubili u ovoj trci…moj Bože… Jedino dobro u današnjoj trci je što je Carlos pobedio, ali pobogu momci! Nema veze, uživajte u pobedi“. Sve ostalo što je želo da (javno) kaže, predupredio je Binotto uzdignutim prstom (za koji Jenson Button kaže da teško znači podršku za dobar posao) i konstatacijom da mora da sagleda celu sliku, koju nema dok je u automobilu.
U intervjuu za zvanični Ferrari portal, Binotto odlučno tvrdi da je strategija bila ispravna, i da je branjena vodeća pozicija, što je timska praksa. Binotto veruje da bi, u slučaju da je Leclerc pozvan u boks pod vozilom bezbednosti, svi konkurenti ostali na stazi.
Međutim, svima je jasno da tenzije u Ferrariju počinju da rastu i da Leclerc počinje da gubi poverenje u Ferrari.
A da li počinje da nestaje poverenje u Binotta, koji je pre i iznad svega jako dobar inženjer, a ne punokrvni menadžer – ajkula kakvi su, na primer, Wolff i Horner? Mnogi su se pitali da li dobar potez dovođenje Binotta na mesto Maurizia Arrivabenea pre tri godine. Motorsko odeljenje je ostalo bez iskusnog inženjera, a da li je tim dobio dobrog vođu? Binotto je na početku sezone prvi put osetio šta znači biti u konkurenciji za titulu, šta znači voditi tim koji je u takvoj poziciji, a pogotovo Ferrari pod paljbom vatrenih medija i navijača. Za sada ne deluje da je posao Binotta ugožen, ali istorija tima se tako slikovito ponavlja, a pred Binotta i tim stižu još teže odluke, koje će (tek) morati da donosi, a nakon svakog neuspeha Leclerca zahvaljući timu, Binotto će postajati sve „potrošniji“ igrač.
Show Comments