Toyota Camry – može li Amerikanac proći u Evropi?

Toyota Camry u Evropi? Često nismo razumeli poteze Toyote po pitanju modelne ponude, pa  sada moramo da razmislimo zašto je ugasila Avensis, a dovela Camry

Toyota Camry se vratio u Evropu. Više nije vest, ali i dalje ostaje pitanje zbog čega je Toyota ugasila solidno prodavanu limuzinu Avensis, a na njeno mesto dovela još veću limuzinu Camry? Decenijama Toyota ume da iznenadi i začudi svojim odlukama, ali pre nego što konstatujemo da su loše, treba dobro razmisliti.

Da donosi loše odluke Toyota ne bi bila drugi najveći proizvođač automobila na planeti. Vreme će pokazati da li je ova „rokada“ u ponudi limuzine dobar ili nije. Camry je model koji se sjajno prodaje u Americi, i sa tog tržišta nikada nije ni povlačen, međutim u Evropi Camry nije bio prisutan od 2004. i to ponajviše zbog toga što Toyota u njega nije htela da ugradi dovoljno velik i uverljiv dizel motor kakav su tražili kupci.
Sada se Toyota vratila sa modelom istog imena, i dalje bez dizela, ali sa mudro pronađenom „rupom“ na tržištu, da ponudi automobil koji je dimenzija i ponude prostora E segmenta, ali po ceni malo bolje opremljenog modela D segmenta. Lukavo, zar ne? Samo, koliko je lukavo to uraditi sa modelom koji se u Americi prodaje od polovine 2017. pa u Evropu stiže praktično pred osvežavanje, odnosno restilizaciju?
Po američkom receptu
Odgovora ima nekoliko. Kao prvo, Camry VIII generacije je iz osnove nov model, od TNGA platforme pa do dizajna, pa po pitanju tehnike i mehanike svakako ni blizu nije zastareo. Po pitanju dizajna Camry donosi već pomalo zaboravljenu klasičnu limuzinu. Sa svojih velikih 4.88 metara, sa 2.82 metra međuosovinskog razmaka i relativno malom visinom, čak se uklapa u aktuelna gran touring izdanja, koja treba da pomire dinamičnost i funkcionalnost trozapreminskog automobila.

Na Camryju je definitivno najdominantniji prednji deo sa robusnim prednjim odbojnikom koji se pruža daleko ispred prednjih točkova. Sve skupa, Camry ima ozbiljan nastup, ali i neodoljivo podseća da je ipak pravljen sa ukusom američkog kupca u prvom, a svih ostalih kupaca u drugom planu.
Ponuda prostora prevazilazi očekivanja
Ponudom prostora u kabini Camry gotovo da prevazilazi očekivanja, koja su obzirom na veličinu vozila svakako proporcionalna. Nova platforma spustila je poziciju prednjih sedišta, a ispostavlja se da je to dobra vest. Camry u prednjem delu kabine ima bolju ergonomiju nego što je to do sada bilo poslovično u Toyoti.

Prednja sedišta su odlično dimenzionisana, ali ne i glomazna. Bočne podrške nisu preterano izražene pa krupnije osobe neće imati problema sa udobnošću. Međutim, kao i u svim aktuelnim modelima Toyota, vozači visine preko 200 cm imaće problema da nađu udoban položaj, sedište će im biti previsoko, a prostora za glavu nedovoljno.
Na zadnjoj klupi situacija je drugačija. Prostora za noge i glave ima više nego dovoljno, a „pikanterija“ je, doduše opciono, elektro pomeranje naslona i podešavanje nagiba, sa komandama putem tastera osetljivih na dodir elegantno smeštenih u naslon za ruke.

Na istom mestu se nalaze i komande audio sistema i klimatizacije zadnjeg dela vozila. I tu svakako možemo da postavimo sistemsko pitanje: kome je Toyota namenila Camry? Za porodicu ili za poslovni automobil sa vozačem, u kojem se vlasnik vozi pozadi, zaklonjen iza pomičnih štitnika za sunce na zadnjem i bočnim staklima zadnjih vrata?

Što se nas tiče, možda Camry za američke pojmove nije preveliko vozilo, ali iz naše perspektive, ovo je prostrani dugoprugaš za četiri odrasle osobe. Tim pre što i prtljažnika ima dovoljno – zapremine je 524 litre ali nešto manjih 500 l sa podesivim zadnjim sedištima.
Nema digitalnih instrumenata
Još prošle godine na međunarodnoj prezentaciji pitali smo zbog čega Camry nema digitalne instrumente, a odgovor je bio prilično „tanko“ neargumentovan – dovoljno je velik ekran između analognih instrumenta. Pre će biti da digitalna instrument tabla odsustvuje zbog činjenice da je Camry u razvoju završen još 2016. godine, i da za njega nije bila pripremljena digitalna tabla, koju imaju praktično svi naredni modeli.

U redu, nismo se rodili sa digitalnim tablama, i u smislu prikaza sve je potpuno jasno, ali uz ovako ozbiljnu limuzinu 2020. godine itekako očekujemo i taj tehnološki „must have“. Što se tiče infotejmenta, i svih ostalih komandi, Toyota Camry je dobro organizovana i vrlo funkcionalna, bez potrebe da se u priručniku traži gde stoji koja funkcija.
Za sada isključivo hibrid
TNGA platforma, kao što smo konstatovali na testu modela Rav 4, koristi MacPherson opružne noge napred i efikasno rešenje zadnje osovine sa dvostrukim trouglastim ramenima. Pogonska ponuda svodi se samo na jedan – 2.5 Hybrid. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je zapremine 2.5 litara, ima varijabilno razvođenje usisnih i izduvnih ventila, radi po Atkinson ciklusu, a u osnovi se radi o agregatu izuzetno visoke termalne efikasnosti koja je čak 41%.

Nominalna snaga ovog motora je 180 KS, dok se elektromotor u pogonski sistem uključuje sa svojh 88 kW, odnosno 118 KS. Na žalost verovatno mnogih, do prednjih točkova ne stiže svih 298 KS, nego preko planetarnog CVT sistema prenosa Camry na raspolaganju ima maksimalno 218, izuzetno čistih konjskih snaga. Emisija CO2 je samo 98 g/100 km prema WLTP ciklusu.
Nije sportista ali je ekonomičan
Iako je hibrid, sa takozvanim samopunjenjem (drugim ričima nije plug-in), ima i elektromotor, a i bateriju skrivenu u podu vozila, Camry nije preterano težak. Šta više, sa oko 1.600 kilograma ima masu kao i svi ostali u segmentu i to samo sa SUS motorima. To znači da bi barem u teoriji raspoloživih 218 KS trebalo da je sasvim dovoljno za veliku limuzinu. U praksi, i jeste. Camry do 100 km/h ubrzava za 8.3 sekunde, što je sasvim zadovoljavajuće, mada ne i oduševljavajuće. Jedino sa čime treba računati je izražen zvuk motora koji tokom ubrzavanja CVT menjač drži u visokim obrtajima. Međutim, kada se oštro ubrzanje završi, ova limuzina postaje izrazito tiha, bez šumova vetra, kotrljanja točkova ili buke motora.

Za upravljačem može da se zauzme vrlo udoban položaj, pa putovanje i za vozača postaje zadovoljstvo. Toyota Camry nije izrazito tvrd niti je upravljanje izraženo direktno. Precizno je i pre svega udobno, i očigledno predviđeno kao i ceo automobil – za udobno putovanje a ne sportsko jurcanje. Maksimalna brzina mu je ograničena na, zapravo sasvim dovoljnih, 180 km/h. A pored odlične ponude prostora, Camry zaslužuje i odličnu ocenu za ekonomičnost. Njegov hibridni pogon ima dosta „konja“, ali konji nisu žedni uopšte. U gradskim uslovima Camry se u proseku vozi sa 5.0 l/100 km, dok će na otvorenom potrošnja porasti samo do šest litara, pa nema nikakvog razloga da se žali za činjenicom da se ne može kupiti sa dizel motorom, u koju god svrhu bude bio stavljen – privatnu ili poslovnu.
Kome je namenjen Camry?
Ako je za tipičnog američkog kupca Toyota Camry ne previše skup, ali prostran, udoban i ekonomičan automobil, za evropskog kupca velike limuzine lista prioriteta može biti malo drugačija, i pre će se okrenuti premijum segmentu nego modelu koji se čak može deklarisati kao budžetni premijum. Toyota Camry može biti vrlo dobar porodični automobil, mada možda i više i bolje može igrati ulogu poslovnog automobila. Ekonomičnošću i ponudom prostora odlično se uklapa i u potrebe luksuznijeg taksija. U najvišem Premium paketu opreme Camry košta 41.000 evra, a ako se odrekne elektropomičnih naslona zadnjih sedišta i odluči za Executive paket, cena se spušta na razumnih 39.000 evra. Na to treba dodati i razumne troškove održavanja, a kada se tome dodaju olakšice pri registraciji hibridnih vozila, ni zapremina motora od 2.5 litara više ne predstavlja skup problem. Prema tome, Camry je zanimljiv kupcima koji žele prostor, udobnost i malu potrošnju, a svoju veliku limuzinu ne žele da traže i plate kod premijum marki.

Model

Toyota Camry Hybrid

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.885/ 1.840/ 1.445
Međuosovinski razmak (mm) 2.825
Masa vozila (kg.) 1.660
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.100

Zapremina prtljažnog prostora (l)

524

Motor

2.5l VVT-iHSD

Gorivo

Benzin/ struja

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

2.487

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

218/ 160 pri 218

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 221 pri 3.600-5.200
Menjač

CVT

Ubrzanje 0-100 km/h

8.3

Maksimalna brzina km/h

180

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

5.7 – 6,5

Cena testiranog modela 41.000 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Spisak automoto događaja odloženih ili otkazanih zbog korone

Usled širenja koronavirusa, ni trkački događaji i trkačke staze nisu ostali pošteđeni od odlaganja ...

Audi E-Tron Sportback – benzinu je odzvonilo

Audi je na salonu u Šangaju predstvio koncept E-Tron Sportback, koji kreće z serijsku ...

Hyundai Kona(čno) u kompaktnom SUV-u

I Hyundai je konačno ušao u kompaktni SUV. Konačno zbog toga što je Kona ...

Renault Twingo Intens TCe95 – mali i hrabar

Twingo u ponudi Renaulta postoji već 27 godina, a u prvoj, originalnoj evoluciji, proizvodio ...

Fieste RS ipak neće biti, tvrdi Fordov šef dizajna

Pre samo dve nedelje, šef Ford Performance, Leo Roeks, je nagovestio o mogućnosti Fieste ...

Hamilton dolazi u Ferrari na mesto Vettela

Lewis Hamilton će doći u Ferrari na mesto Sebastiana Vettela, predviđa bivši vlasnik F1 ...