fbpx

Online pretplatom do grejača sedišta u BMW-u

Online pretplatom do funkcija u automobilu delovalo je kao naučna fantastika, ali postala je realnost za kupce BMW-a

Da će automobili u proizvodnji imati ugrađenu brojnu opremu, ali koja će se biti „zaključana“ stavljati se u funkciju tek kada se doplati delovalo je kao naučna fantastika, ali zapravo ideja nije nova, a kada se bolje razmisli, ima i svojih opravdanja. Još krajem ’90-ih, Volvo je izračunao da je u proizvodnji jeftinije praviti automobile koji u sebi imaju sve, a spram želja i potreba kupca otključavati opcije, nego praviti bezbrojne konfiguracije.
U vreme digitalizacije i interneta, ovakve opcije postale su još lakše izvodljive. Na par klikova po ekranu telefona ili infotejmenta vaše vozilo dobiće određene funkcionalnosti i to kada su vam potrebne i u periodu kada su vam potrebne.
BMW je, za sada samo u Koreji, vlasnicima vozila ponudio opciju da za oko 18$ mesečno imaju opciju kao što su grejana sedišta. Alternativno, postoji i godišnja pretplata na grejače sedišta koja košta 176$, ili trogodišnja za 283$. Na vlasniku vozila je da sam sračuna šta mu najviše odgovara, obzirom da mu, recimo, leti grejanje sedišta sigurno nije potrebno.
BMW ConnectedDrive Store je prodajni portal sa kojega vlasnici BMW-a već skidaju razne aplikacijie koje fabrički nisu ugrađene u vozilo, ili su softverski zaključane. Sve se radi „online“ bez odlazaka u servis. Na primeru grejanih sedišta, BMW u Južnoj Koreji radi isto ono što rade i brojni drugi „streaming“ servisi koji nude mesec dana besplatnog korišćenja. Postoji i opcija trajnog „otključavanja“ grejača i košta 406$. Slična opcija je i grejač upravljača, koja košta 10$ mesečno, 92$ godišnje ili 161$ na tri godine. Ako u salonu kupac „zaokruži“ isti grejač koštaće ga 222$. Opcija za bežični Apple CarPlay košta 305$, i možete zaboraviti žice u automobilu, a preko BMW ConnectedDrive Store mogu se unaprediti farovi, dokupiti doatne vozačke asistencije ili snomač vožnje baziran na kameri koja i onako već postoji na vozilu. Iz zvučnika u vozilu mogu dopirati i lažni zvukovi motora ako skinete aplikaciju koja košta 138$ i traje zauvek.
A svi oni koji pomisle da je sve ovo veliko igranje sa kupcima u velikoj su zabludi. Pretplate za opcionale u automobilu su potencijalni izvor ogromnih zarada. Stellantisova računica kaže da kroz skidanje opcionala samo do kraja ove decenije godine može da zarađuje 23 milijarde (dobro ste pročitali, milijarde) dolara godišnje. Verovatno je sada jasnije zbog čega je jednostavnije proizvesti automobil sa svim potrebnim mehaničkim i električnim komponentama i sklopovima, ali njihovo otključavanje i korišćenje regulisati „online“ plaćanjem. Logično, u stvarnom svetu odmah se postavlja pitanje nelegalnog „krekovanja“ od strane spretnih programera. Svakako takav čin predstavlja klasičnu krađu zbog koje se može završiti i iza rešetaka, pa „sajber kriminal“ može računati da će dobiti još jednu novu disciplinu. Najverovatnije, „hakovanje“ se nikada neće moći potpuno sprečiti, kao što se zna da se preko OBD portova već godinama funkcijama mogu unaprediti vozila iz VW Grupe…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Land Rover Defender na Međunarodnom sajmu poljoprivrede

Kompanija British Motors je na Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu predstavila Land Rover ...

Citroen Berlingo – za družbu i za službu

Pre malo više od 20 godina Citroen je stvorio Berlingo i utabao sebi i ...

Alfa Romeo Tonale (konačno) predstavljen

Alfa Romeo Tonale je nakon bezbrojnih i višegodišnjih odlaganja i to kao prvi elektrifikovani ...

Hyundai Kona i Kona Electric CUV dobitnici prestižne nagrade

Hyundai Kona i Kona Electric CUV su zajedno ponele nagradu “North American Utility Vehicle ...

Audi Skysphere vraća veru u budućnost automobila

Audi Skyphere će služiti za pokazivanje i demonstraciju, ali i za vraćanje vere u ...