fbpx

Formula 1 – Honda nije zatvorila vrata?

Formula 1 je za Hondu završena priča – tako je to zvučalo prošle godine, ali sada ispada da nije baš tako jednostavno i definitivno

Photo by Bryn Lennon/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202110090504 // Usage for editorial use only //

Formula 1 je završena priča za marku Honda, koja se okreće karbonskoj neutralnosti, a koju želi da postigne do 2050. godine. Tako je, barem zvanično, prošle godine obrazložena odluka japanske marke da se povlači iz Formule 1. Na to je došla i titula Maxa Verstappna osvojena u poslednjim krugova poslednje trke sezone i ispostavilo se da Honda na kraju, posle dosta uspona i padova, može zadovoljna da spakuje kofere i oprosti se od Formule 1.
Na to je došla priča da će Red Bull Powertrains proizvoditi sopstvene pogonske grupe, uz uslov da ne mora da ih razvija, a u u svrhu je počeo da niče i proizvodni pogon u Milton Keynesu, uz priču da će RB otkupiti intelektualnu svojinu od Honde, po kojoj će proizvoditi pogonske grupe. Međutim, u stvarnosti, pogonske grupe za bolide Red Bull i Alpha Tauri se i dalje proizvode u Sakuri u Japanu, i kompletne stižu u kutijama spremne za ugradnju, a na bolidima oba tima i dalje piše Honda, samo mnogo sitnije i definisano sa HRC, oznakom trkačkog odeljenja.

Foto: Peter Fox/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202207090325 // Usage for editorial use only //

Najnovije vesti nagoveštavaju, za Hondu odavno poznato, hoću – neću. Na trci u Austriji bili su “sede glave” Honde, uključujući CEO-a Toshihiroa Mibea, predsednika Seijia Kuraishija i šefa HRC-a Kojija Watanabea i direktora HRC-a Yasuakija Asakija.
U skraćenoj i pojednostavljenoj verziji Watanabe je medijima izjavio da Honda nije potpuno zatvorila vrata Formuli 1 najvišem rangu auto sporta na planeti, a da se stremljenje Formule 1 ka karbonskoj neutralnosti uklapa u strategiju Honde.
„Naravno, mi smo završili naše aktivnosti u Formuli 1 i u kompaniji (Honda) se nšta ne diskutuje na temu sezone 2026. kada će biti uvedene nove pogonske grupe. Ne postiji nikakav plan. Ali, Formula 1 za Hondu nisu zatvorena vrata. Kolko shvatam još uvek se diskutuje na temu novi pravila za pogonske grupe, ali definitivno idu u pravcu karbonske neutralnosti, što je isti pravac u kojem ide Honda. A to je dobra prilika da se prostudiraju mogućnosti karbonski neutralne Formule 1”, rekao je Watanabe. U osnovi, Watanabe govori o onome što je privuklo Audi i Porsche, odnosno Volkswagen Grupu da se uključi u Formulu 1 i indirektno protvrđuje da bi Honda mogla da ima svoj interes uz nova pravila.
„Postoji nekoliko faktora koje moramo da uzmemo u obzir. Povukli smo se iz F1 da bi se posvetili proizvodnji karbonski neutralnih serijskih automobila, kada to postignemo, možemo ponovo razmišljati o Formuli 1”, kaže Watanabe.

Photo by Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202202230324 // Usage for editorial use only //

Obzirom na veze HRC-a sa dva F1 tima koje evidentno postoje, postoji i mogućnost da se prisustvo Honde i HRC-a samo poveća, a Watanabe priznaje da to i želi u sledećoj sezoni u nekoj kombinaciji, mada kaže da detalji još nisu razrađeni.
Šta više Watanabe je otkrio i ono što se dalo naslućivati u relacijama Red Bull – Honda: “Barem do 2025. Honda će biti neka vrsta partnera oba tima (Red Bull i Alpha Tauri)”, ali i dodaje da Red Bull baš i nje do kraja otkupio intelektualnu svojinu Honde za hibridne pogonske grupe. “To je više neka vrsta lizinga, najma – odobrenja da se koristi intelektualna svojina, koja mora da se vrati 2025. godine”, pojasnio je Watanabe i dodao – ako želimo da se vratimo 2026. godine, odluku o tome moramo doneti u narednih godinu, godinu i po dana.
Ove izjave zapravo bacaju novo svetlo na sve glasnije spekulacije da je saradnja između Red Bulla i Porschea gotova stvar. Izgleda da su se Hondi osladili uspesi i da nije tako čvrsto spremna da se odrekne Formula 1 vida promocije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

10 milona Toyota sa Safety Sense sistemom

Toyta je isporučila 10 miliona vozila sa svojim Safeti Sense sitemom, nakon samo tri ...

Mercedes nastavlja sa demonstracijom sile

Sve je manje nade da ćemo gledati neizvesnu sezonu Formule 1. U Španiji srebrne ...

Mercedesi najbrži u kvalifikacima Formule 1 za VN Turske

Vozači tima Mercedes-AMG bili su najbrži u kvalifikacijama Formule 1 za Veliku nagradu Turske, ...

Opel Grandland X uskoro u salonima

Nakon svetske premijere na Međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu, novi Opel Grandland X ...

Policija i istražitelji jutros upali u Porsche

Nemačka policija i državni tužioci upali su jutros u upravu Porschea i sproveli svojevrsnu ...

Formula 1 – Aston Martin je baš spor!

Formula 1 je dobila još jednu zonu gde se odmerava, procenjuje i upoređuje brzina ...