fbpx

Formula 1 – Honda nije zatvorila vrata?

Formula 1 je za Hondu završena priča – tako je to zvučalo prošle godine, ali sada ispada da nije baš tako jednostavno i definitivno

Photo by Bryn Lennon/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202110090504 // Usage for editorial use only //

Formula 1 je završena priča za marku Honda, koja se okreće karbonskoj neutralnosti, a koju želi da postigne do 2050. godine. Tako je, barem zvanično, prošle godine obrazložena odluka japanske marke da se povlači iz Formule 1. Na to je došla i titula Maxa Verstappna osvojena u poslednjim krugova poslednje trke sezone i ispostavilo se da Honda na kraju, posle dosta uspona i padova, može zadovoljna da spakuje kofere i oprosti se od Formule 1.
Na to je došla priča da će Red Bull Powertrains proizvoditi sopstvene pogonske grupe, uz uslov da ne mora da ih razvija, a u u svrhu je počeo da niče i proizvodni pogon u Milton Keynesu, uz priču da će RB otkupiti intelektualnu svojinu od Honde, po kojoj će proizvoditi pogonske grupe. Međutim, u stvarnosti, pogonske grupe za bolide Red Bull i Alpha Tauri se i dalje proizvode u Sakuri u Japanu, i kompletne stižu u kutijama spremne za ugradnju, a na bolidima oba tima i dalje piše Honda, samo mnogo sitnije i definisano sa HRC, oznakom trkačkog odeljenja.

Foto: Peter Fox/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202207090325 // Usage for editorial use only //

Najnovije vesti nagoveštavaju, za Hondu odavno poznato, hoću – neću. Na trci u Austriji bili su “sede glave” Honde, uključujući CEO-a Toshihiroa Mibea, predsednika Seijia Kuraishija i šefa HRC-a Kojija Watanabea i direktora HRC-a Yasuakija Asakija.
U skraćenoj i pojednostavljenoj verziji Watanabe je medijima izjavio da Honda nije potpuno zatvorila vrata Formuli 1 najvišem rangu auto sporta na planeti, a da se stremljenje Formule 1 ka karbonskoj neutralnosti uklapa u strategiju Honde.
„Naravno, mi smo završili naše aktivnosti u Formuli 1 i u kompaniji (Honda) se nšta ne diskutuje na temu sezone 2026. kada će biti uvedene nove pogonske grupe. Ne postiji nikakav plan. Ali, Formula 1 za Hondu nisu zatvorena vrata. Kolko shvatam još uvek se diskutuje na temu novi pravila za pogonske grupe, ali definitivno idu u pravcu karbonske neutralnosti, što je isti pravac u kojem ide Honda. A to je dobra prilika da se prostudiraju mogućnosti karbonski neutralne Formule 1”, rekao je Watanabe. U osnovi, Watanabe govori o onome što je privuklo Audi i Porsche, odnosno Volkswagen Grupu da se uključi u Formulu 1 i indirektno protvrđuje da bi Honda mogla da ima svoj interes uz nova pravila.
„Postoji nekoliko faktora koje moramo da uzmemo u obzir. Povukli smo se iz F1 da bi se posvetili proizvodnji karbonski neutralnih serijskih automobila, kada to postignemo, možemo ponovo razmišljati o Formuli 1”, kaže Watanabe.

Photo by Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202202230324 // Usage for editorial use only //

Obzirom na veze HRC-a sa dva F1 tima koje evidentno postoje, postoji i mogućnost da se prisustvo Honde i HRC-a samo poveća, a Watanabe priznaje da to i želi u sledećoj sezoni u nekoj kombinaciji, mada kaže da detalji još nisu razrađeni.
Šta više Watanabe je otkrio i ono što se dalo naslućivati u relacijama Red Bull – Honda: “Barem do 2025. Honda će biti neka vrsta partnera oba tima (Red Bull i Alpha Tauri)”, ali i dodaje da Red Bull baš i nje do kraja otkupio intelektualnu svojinu Honde za hibridne pogonske grupe. “To je više neka vrsta lizinga, najma – odobrenja da se koristi intelektualna svojina, koja mora da se vrati 2025. godine”, pojasnio je Watanabe i dodao – ako želimo da se vratimo 2026. godine, odluku o tome moramo doneti u narednih godinu, godinu i po dana.
Ove izjave zapravo bacaju novo svetlo na sve glasnije spekulacije da je saradnja između Red Bulla i Porschea gotova stvar. Izgleda da su se Hondi osladili uspesi i da nije tako čvrsto spremna da se odrekne Formula 1 vida promocije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Čime podmazivati turbo motor?

Čime podmazivati turbo motor? Sve ih je više, kapaciteti kartera sve manji, a zahtevi ...

Bugatti Rimac otvara novi centar u Berlinu

Bugatti Rimac se širi i otvara novi centar u Berlinu, a za direktora dizajna ...

Peugeot predstavio 508 PSE svoj najjači model ikada

Uz proslavu 210 godina postojanja imena, Peugeot je predstavio i svoj najsnažniji serijski model ...

Audi predstavio RS Q e-tron za Dakar Reli

Ako neko i nije poverovao da će Audi izaći na Dakar Reli, vreme je ...

Tri Mercedes-EQ premijere na BG Eco Car show manifestaciji

Kompanija Star Import d.o.o. predstavlja gamu potpuno električnih Mercedes-EQ vozila na ovogodišnjoj BG Eco ...

Pod istragom u SAD zbog problema sa kvalitetom

Američke vlasti istražuju da li su južnokorejski proizvođači automobila Hyundai i Kia delovali dovoljno ...