Hyundai je umesto očekivanog Ioniq 5 N otkrio dva konceptna monstruma – RN22e i N Vision 74 Concept
Iako su fanatici električnih automobila očekivali da će Hyunai predstaviti pojačani i utegnuti Ioniq 5 N, fabrika kaže da će stići, ali sledeće godine. Međutim, ne malo, Hyundai je iznenadio sa dva monstruma iz svog N odeljenja. Otkrio je čak dva sportska koncepta – RN22e i N Vision 74 Concept, za koje kaže da su dve potpuno različite laboratorije na točkovima. Hyundai RN22e je baziran na modelu Ioniq 6 koji u serijskoj verziji upravo doživljava svoja otkrivanja u delovima, dok je N Vision 74 Concept model koji nas (malo) podseća na legendarni DeLorean, ima hidrogenske gorive ćelije, zadnji pogon i 671 KS.
Iako Hyundai N Vision 74 Concept pomalo asocira na DeLorean, zapravo se dizajnom karoserije naslanja na koncept Hyundai Pony iz davne 1974. godina. Teoretski, N Vision 74 je hibridno vozilo iako u sebi nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U sportskoj karoseriji su iskombinovane baterije i goriva ćelija sa vodonikom, za koju Hyundai tvrdi da je tehnološki najnaprednija goriva ćelija koju je stvorio jedan proizvođač automobila.
Šta ova pogonsko energetska kombinacija znači u praksi za električno vozilo? Hyundai tvrdi efikasnije hlađenje, kao i kraća zadržavanja na stanicama za punjenje što baterije što vodonika. A sistem je evidentno sposoban da „nahrani“ veliku konjicu. Hyundai N Vision 74 ima dva elektro motora koji pokreću zadnje točkove i to sa ukupno čak 671 KS uz 900 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Iako je pogon samo na zadnjim točkovima, sistem ima precizan sistem raspodele obrtnih momenata za bolji prenos snage i voznu dinamiku u krivinama, a sa punom baterijom i rezervoarom hidrogena, Hyundai N Vision 74 ima autonomiju od 600 kilometara.
Obzirom da koristi karoseriju Ioniqa 6, Hyindai RV22N, evidentno jeste najava električnog N modela, što čak ni proizvođač ne skriva, a super aerodinamična karoserija širom otvara vrata za mnogo mašte i mnogo sportskog. U konceptnoj formi Hyundai RN22e ima 577 KS (isto koliko i Kia EV6 GT), što svakako nije malo, ali fabrika tvrdi da nije fokus na što većoj maksimalnoj snazi nego na dobroj voznoj dinamici.
U osnovi, koncept Hyundai RN22 je test „poligon“ za E-GMP platformu, a ovo konceptno vozilo treba da posluži za doterivanje sistema raspodele snage i obrtnih momenta među točkovima, uz dodatni cilj redukovanja mase vozila. I aerodinamika Ioniq 6 je pod lupom zbog toga što je optimizovana za minimalne otpore, a ne i stvaranje „downforce“-a neophodnih vozilu sa sportskim afinitetima.
Na kraju, akustičko odeljenje bavi se kreiranjem veštačke zvučne kulise kakva se očekuje od sportskog automobila. U svakom slučaju, ono što je evidentno, do kupaca će sledeće godine stići Ioniq 5 N, a sve ostalo tek ćemo videti.
Show Comments