fbpx

Hyundai otkrio dva monstruma – RN22e i N Vision 74 Concept

Hyundai je umesto očekivanog Ioniq 5 N otkrio dva konceptna monstruma – RN22e i N Vision 74 Concept

Iako su fanatici električnih automobila očekivali da će Hyunai predstaviti pojačani i utegnuti Ioniq 5 N, fabrika kaže da će stići, ali sledeće godine. Međutim, ne malo, Hyundai je iznenadio sa dva monstruma iz svog N odeljenja. Otkrio je čak dva sportska koncepta – RN22e i N Vision 74 Concept, za koje kaže da su dve potpuno različite laboratorije na točkovima. Hyundai RN22e je baziran na modelu Ioniq 6 koji u serijskoj verziji upravo doživljava svoja otkrivanja u delovima, dok je N Vision 74 Concept model koji nas (malo) podseća na legendarni DeLorean, ima hidrogenske gorive ćelije, zadnji pogon i 671 KS.
Iako Hyundai N Vision 74 Concept pomalo asocira na DeLorean, zapravo se dizajnom karoserije naslanja na koncept Hyundai Pony iz davne 1974. godina. Teoretski, N Vision 74 je hibridno vozilo iako u sebi nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U sportskoj karoseriji su iskombinovane baterije i goriva ćelija sa vodonikom, za koju Hyundai tvrdi da je tehnološki najnaprednija goriva ćelija koju je stvorio jedan proizvođač automobila.
Šta ova pogonsko energetska kombinacija znači u praksi za električno vozilo? Hyundai tvrdi efikasnije hlađenje, kao i kraća zadržavanja na stanicama za punjenje što baterije što vodonika. A sistem je evidentno sposoban da „nahrani“ veliku konjicu. Hyundai N Vision 74 ima dva elektro motora koji pokreću zadnje točkove i to sa ukupno čak 671 KS uz 900 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Iako je pogon samo na zadnjim točkovima, sistem ima precizan sistem raspodele obrtnih momenata za bolji prenos snage i voznu dinamiku u krivinama, a sa punom baterijom i rezervoarom hidrogena, Hyundai N Vision 74 ima autonomiju od 600 kilometara.
Obzirom da koristi karoseriju Ioniqa 6, Hyindai RV22N, evidentno jeste najava električnog N modela, što čak ni proizvođač ne skriva, a super aerodinamična karoserija širom otvara vrata za mnogo mašte i mnogo sportskog. U konceptnoj formi Hyundai RN22e ima 577 KS (isto koliko i Kia EV6 GT), što svakako nije malo, ali fabrika tvrdi da nije fokus na što većoj maksimalnoj snazi nego na dobroj voznoj dinamici.
U osnovi, koncept Hyundai RN22 je test „poligon“ za E-GMP platformu, a ovo konceptno vozilo treba da posluži za doterivanje sistema raspodele snage i obrtnih momenta među točkovima, uz dodatni cilj redukovanja mase vozila. I aerodinamika Ioniq 6 je pod lupom zbog toga što je optimizovana za minimalne otpore, a ne i stvaranje „downforce“-a neophodnih vozilu sa sportskim afinitetima.
Na kraju, akustičko odeljenje bavi se kreiranjem veštačke zvučne kulise kakva se očekuje od sportskog automobila. U svakom slučaju, ono što je evidentno, do kupaca će sledeće godine stići Ioniq 5 N, a sve ostalo tek ćemo videti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toro Rosso zamorče za razvoj F1 Honde za 2019.

Tim Red Bull spreman je da žrtvuje svoj juniorski tim Toro Rosso kako bi ...

Honda Civic Type R pred očima javnosti

Honda Civic Type R, koji će se u prodaji naći sledeće godine, već sada ...

Sainzu pobeda trećeg dana na Dakaru

Carlos Sainz je pobednik trećeg dana Dakar Relija, čime se popeo na vodeću poziciju ...

Porsche 911 GT3 R rennsport ima 611 KS

Porsche 911 GT3 R rennsport ima 611 KS, nije legalan za ulicu ni za ...

Škoda Enyaq dobija unapređeni softver

Škoda Auto počinje da instalira novu verziju softvera ME3 za već isporučena vozila Škoda ...