fbpx

Dodge se definitivno oprašta od SUS motora

Dodge, jedna od muscle car ikona zauvek se oprašta od motora sa unutrašnjim sagorevanjem – zvanično je potvrđeno

Dodge se oprašta od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Spekulacije da će naredna generacija muscle car ikona Dodge Charger i Callenger biti poslednje utočište V8 motora, po svemu sudeći bile su proizvod želja, a ne strategije proizvođača. Na žalost mnogih, naredna generacija modela Dodge Charger i Challenger ne samo da će ostati bez Hemi V8 motora nego i svih ostalih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Foto: Stellantis Media

Sledeća generacija modela Dodge Charger i Challenger biće električna. Služba za odnose sa javnošću marke Dodge potvrdila je da se aktuelna LX platforma koja datira još iz 2005. godine sa pogonom na zadnjim točkovima, a koja datira još iz 2005. godine, gasi. Sto važi i za modifikovanu LD platformu za model Charger i LA platformu za Challenger, koje su mogle da prime V6 i V8 motore i osmostepeni automatski menjač.
Sa druge strane, javna je tajna da Dodge priprema novu generaciju svojih „muscle car“-a, ali potpuno električnih. U narednih nekoliko nedelja trebali bi se pojaviti u konceptnoj formi, bliskoj produkcijskoj, koji će se pojaviti 2024.

Foto: Stellantis Media

Za utehu, CEO marke Dodge Tim Kuniskis izjavo je da predstavljanje koncepata novih EV modela neće automatski značiti istovremeno gašenje modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. To je dovelo do spekulacija da bi Dodge, na neko vreme, u proizvodnji mogao zadržati paralelno dva modela.
Međutim, evidentno je da prepoznatljivi grleni V8 zvuk Dodge „mišićavaca“ odlazi zauvek, samo je pitanje da li pre ili kasnije. Jedina dobra vest za okorele ljubitelje V8 motora je da će Hellcat motor u penziju otići uz gromoglasan pozdrav. Nova i ujedno poslednja generacija ovog motora će u Challengeru uz kompresor i prilagođena E85 gorivu imati 900 KS.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Binotto više nije šef Ferrarija

Ferrari Formula 1 tim je zvanično objavio da Mattia Binotto napušta mesto šefa tima ...

Toyota ulazi u drugu generaciju gorivnih ćelija

Toyota Motor Europe (TME) kreće u januaru sa proizvodnjom druge generacije modula gorivnih ćelija ...

Google otovrio svoj infotejment OS aplikacijama “trećih lica”

Tokom zvanične premijere Polestar 2 EV-a u SAD, Google je najavio da će “otvoriti” ...

Red Bull (ponovo) ponudio sedište Fernandu Alonsu!?

Dvostukom šampionu Formule 1, Fernandu Alonsu, Red Bull je ponudio sedište tokom trke u ...

Hyundai testira novi i30 TCR u Španiji

Hyundai Motorsport je započeo testiranje sledeće generacije i30 TCR, novog trkačkog automobila, stvorenog da ...

Mercedes CLA 200 – evolucija sa logikom

Mercedes CLA na prvi pogled deluje kao besmislena evolucija sedan verzije, ali na drugi ...