fbpx

Aston Martin DBR22 – samo za bogate

Aston Martin DBR22 koncept biće predstavljen na ovogodišnjem Monterey Car Week i pokazuje šta ume Q odeljenje

Aston Martin DBR22 za sada je koncept otvorenog dvoseda i biće predstavljen na ovogodišnjem Monterey Car Week-u. Šira slika kaže da je AM DBR22 demonstrator onoga što zna i ume Q odeljenje Aston Martina, a to radi tačno 10 godina – ekskluzivne automobile u malim serijama.
DBR22 bi, obzirom da je deklarisan kao koncept, mogao biti sledeći kolekcionarski primerak iz Q “kuhinje”, koji se kupuje kao investicija i retko izlazi na drum, a kako godine prolaze postaje sve skuplji na običnom čoveku teško shvatljivom tržištu ultra ekskluzivnih i adekvatno skupih četvorotočkaša.
Aston Martin DBR22 je potpuno otvoreni dvosed koji nema čak ni vetrobran u uobičajenom smislu te reči. Donekle podseća na DBR1 i DB3S, ali su dizajneri Aston Martim Q odeljenja napravi korak dalje i dali mu sopstveni stil. Šta više, ne samo stil nego i tehnologiju. Aston Martin DBR22 je uopšte izvodljiv zahvaljujući 3D štampi, tehnologiji kojom su napravljen brojni delovi i kompletna zadnja subšasija. Tek da neko ne pomisli da se radi o plastici, u 3D “štampači” su od aluminjuma “izgradili” potrebne komponete, koje su spojene tehnikom lepljenja. Rezultat je lagana i čvrsta konstrukcija.
Paneli karoserije potpuno su novi i svedeni su na minimalno neophodno. U potpuno novi gril hladnjaka umetnuti su delovi od karbonskih vlakana, veliki otvori sprovode dovoljno vazduha za hlađenje motora, kočnica i menjača, a jasna je i aerodinamička uloga prednjeg splitera vazduha, isto kao i difuzora ispod zadnjeg odbojnika. Među dodatne jedinstvenosti svakako jedinstvenog Aston Martina DBR22 spadaju i naplatci od 21 col sa 14 paoka i centralnim zavrtnjem.
Aston Martin DBR22 nema slučajno podugačak prednji deo. Ispod poklopca motora smešten je rasni V12 od 5.2 litre sa dva turbo kompresora, a fabrika tvrdi da agregat ima potpuno jedinstvenu kalibraciju. Svojih 705KS i 753 Nm do zadnjih točkova isporučuje preko osmostepenog automatskog menjača, što mu je dovoljno da do 100 km/h ubrza za 3.4 sekunde i dohvati maksimalnih 319 km/h.
Obzirom da je konceptno vozilo, moguća cena za jedno ovako vozilo se ni ne pominje. Ako se pojavi dovoljno zainteresovanih kupaca, Aston Martin Q će napraviti nekoliko komada i svaki će koštati basnoslovno.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hibridizacija „boli“ Ferrari

Stradale SF90 je prvi PHEV Ferrari, ali njegova hibridizacija nije prošla ni lako ni ...

Audi i Porsche na Leman izlaze sa “blizancima”

Audi i Porsche će na start Lemana 2023. izaći sa automobilima koji će po ...

TOGG C-SUV – prvi turski automobil

TOGG C-SUV Prototype pokazuje prvi originalni turski automobil, i nije puki koncept koji najavljuje ...

Veliki električni Porsche SUV će biti (jako) skup

Veliki električni Porsche SUV će biti skup, jako skup, možda čak i nekoliko puta ...

Lynk & Co. Zero EV obećava ozbiljne performanse

Kineski auto gigant Geely je nedavno otkrio svoju modularnu EV platformu koju će koristiti ...

Opel Astra najprodavanija u segmentu

Nova Opel Astra je još jednom potvrdila da je nosilac prodaje i tradicionalni bestseler ...