fbpx

Veliki električni Porsche SUV će biti (jako) skup

Veliki električni Porsche SUV će biti skup, jako skup, možda čak i nekoliko puta skuplji od aktuelnog modela Cayenne

Veliki električni Porsche SUV će biti skup. Naravno, znamo da Porsche nikada nije ni bo jeftin, ali nezvanične informacije kažu da će koštati i tri puta više od aktuelnog Cayennea. Prošle, 2022. godine, Oliver Blume, CEO Porschea, najavio je da marka namerava da proširi svoju ponudu i to SUV modelom poziconiran iznad Macana i Cayennea. Još tada Bume je naveo da će se budući sedmosed proizvoditi u pogonu u Leipzigu, da će biti potpuno električni i da će ciljati visoki premijum i luksuzni segment u kojem se i ostvaruju najveće zarade. U osnovi, to je sve što se o budućem Porscheu sa sedam sedišta zna, pored podatka da bi na tržište trebao stići 2027. godine. Obzirom da Cayene startuje sa cenom od oko 65.000 evra, novi električni Porsche sa sedam sedišta mogao bi imati i tri puta višu početnu cenu, bez opcionala koji će sigurno biti brojni, ekskluzivni i prilično skupi.
Projekat novog Porsche SUV-a za sada ima kodno ime K1, a u razvoju je još od 2020. godine, na PPE električnoj platformi koju zajednički razvijaju Porsche i Audi. Prvi modeli koji će koristiti novu PPE platformu biće novi električni Macan i Audi A6 e-tron, dok će novi SUV sa sedam sedišta koristiti modifikovanu PPE platformu.
Neslužbene vesti kažu da će veliki Porsche imati sistem koji radi na naponu od 920 volti, imati bateriju od 100 kWh i sposobnost brzog punjenja. Spekulacije kažu i da će imati autonomiju od 700 kilometara po WLTP ciklusu, hlađenje elektromotora biće uljem i standardno će imati upravljanje na svim točkovima.
Po pitanju stila karoserije, novi Porsche će biti delom limuzina delom crossover, dužine preko pet metara. “Špijunske” informacije kažu da će imati blago povijen krov, vetrobran pod oštrim uglom, kratak prednji deo, kao i da će biti liftback. Veruje se da će novom sedmosedu Porsche dodeliti i dosta dobre off-road sposobnosti, što znači primereno vazdušno ogibljenje koje će omogućavati podizanje karoserije kao i off-road mod vožnje. Kada bude završen, projekat K1 biće sedmi električni Porsche u ponudi, obzirom da će se pre njega pojaviti drugi električni modeli, od novog Taycana, Macana, Boxstera i Caymana, kao i Cayennea. Prema fabrici, glavna tržišta za sedmosed biće Severna Amerika i Kina.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault Kadjar, ekonomični “dobrica” za porodicu

Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali, u praksi Renault ...

Nissan Re-Leaf koncept spreman za apokaliptične scenarije

Nissan je predstavio koncept verziju svog električnog Leafa dizajniranu da služi kao vozilo hitne ...

14 BMW-a M1 ponovo na okupu

40 godina od početka čuvene Procar serije, BMW će na Norisringu okupiti čak 14 ...

Audi pojednostavljuje izbor kupcima RS modela

Audi će kupcima, doduše samo RS modela, pojednostaviti izbor – neće moći mnogo da ...

McLaren tek sada otkrio detalje o Speedtailu

McLaren je tek sada otkrio detalje o svom najbržem modelu Speedtail, iako je već ...

Mercedes G-Klase stiže sa novim dizelom

Mercedes-Benz je predstavio novu motorizaciju G-Klase, iako najslabiju u ponudi, još uvek dovoljno rafiniranu ...