Koenigsegg CC850 ima kilogram po konjskoj snazi ali i TWMPAFMPC manuelni šestostepeni menjač koji ima devet brzina
Koenigsegg CC850 je spektakularan! Osnivač i vlasnik marke Christian von Koenigsegg ove godine puni 50 godina, obeležava 20 godina od kada je predstavljen prvi Koenigsegg CC8, i na Pebble Beachu predstavlja model koji ponovo pomera granice – Koenigsegg CC850.
Šta više, potpuno novi Koenigsegg CC850 izgleda gotovo identično kao i prvenac iz 2002. godine, ali ispod svoje karoserije krije nešto sasvim novo i potpuno drugačije.
Recimo da je poznat 5.0 V8 motor preuzet iz modela Jesko i recimo da prihvatimo kao normalnu činjenicu da ima 1.38 KS sa E85 gorivom i malo manje, 1.185 KS sa normalnim bezolovnim benzinom. I recimo da prihvatimo kao normalno da ima 1.385 Nm maksmalnog obrtnog momenta, i da još uvek ne pomislimo da je masa vozila od 1.385 kilograma slučajna. I recimo da ostanemo hladnokrvni na računicu koja kaže da Koenigsegg CC850 ima samo kilogram opterećenja po konjeskoj snazi.
Ali, Christian von Koenigsegg je svoju maštovitu i sposobnu ekipu inženjera angažovao da naparavi nešto što niko drugi nikada nije do sada. Osmislili su nešto što ima bekrajno dugu skraćenicu – TWMPAFMPC i još duže formalno ime: The Worlds Most Powerful And Fastest Manual Production Car. Dobro, skraćeno, najbrži serijski automobil sa manuelnim menjačem!? Da, ali menjač ima devet brzina, normalnu ručicu i papučicu “kvačila”. Ali stvaru tu tek postaju komplikovane. Zapravo ručica menjača ima šest položaja (i “rikverc”), ali se njome zapravo upravlja devetostepenim menjačem!? Menjač je zapravo Koenigsegg “Light Speed Transmission” preuzet iz Jeska, ali “malo” modifikovan.
Da, Koenigsegg CC850 ima i pedalu i ručicu koji su potpuno funkcionalni, ali iza svega stoji elektronika. Iako se može voziti kao Stojadin sa manuelnim menjačem, papučica “kvačila” i ručica menjača u Koenigsegg CC850 si zapravo komande devetostepenog menjača sa višelamelastom spojnicom.
U manuelnom modu, Koenigsegg CC850 vozi se kao automobil sa standardnim manuelnim “H” menjačem i može se u datom trenutku koristiti samo šest od raspoloživih devet stepena prenosa, ali kojih, zavisi od odabranog moda vožnje, što znači da su svih devet na raspolaganju. Obzirom da na raspolaganju ima odgromnu snagu i obrtni moment Koenigsegg CC850 ima luksuz da vozaču ponudi prvih, srednjih ili drugih šest brzina, ili sve u automatskom režimu rada.
Igračka ili ne procenite sami, ali neki ortodoksni sportisti žele manuelni menjač, a Koenigsegg CC850 to ima, u neku ruku. Koenigsegg nije ulazio u detalje performansi CC850 i sa malo manje snage od Jeska sigurno je malo sporiji od 530 km/h, ali i mnogo brži od originalnog CC8S, obzirom da ima dvostruko više snage. A biće i veoma redak. Christian von Koenigsegg najavljuje proizvodnju 50 komada u skladu sa svojim godinama. Cena će tek biti objavljena, a znamo da će biti u skladu sa egzotikom koju nudi.
Show Comments