Iako leto još formalno traje, Audi RS Q E-Tron E2 je spreman za start Dakar relija 2023. koji počinje 31. januara 2022.
Audi je na Dakar Relju 2022. nastupio sa potpuno novim RS Q E-Tron automobilom sa jedinstvenim hibridnim pogonom. Uz zvezde Dakara za upravljačima Audi RS Q E-Tron je u svom prvom nastupu na velikoj sceni FIA Rally Raid šampionata sveta pokazao zavidnu brzinu i pouzdanost, kakvu ni najveći optimisti nisu mogli naslutiti u pogonu čiji turbo benzinski motor pokreće generator struje, a elektromotori pokreću točkove ovog trkačkog offroadera. Šta više, tokom brutalnih 14 dana prvog ikada dakar Relija za Audi RS Q E-Tron, nije se dogodio nijedan tehnički problem vezan za pogon.
Naravno, Audi se ne zadovoljava samo učešćem, nego za cilj ima pobedu, iako je već u martu ove godine, odmah nakon Dakara, Audi RS Q E-Tron na Abu Dhabi Desert Challenge došao i do svoje prve zvanične pobede. U tu svrhu, na start Dakar relija 2023. izaći će sa RS Q E-Tron E2, značajno modfikovanim i unapređenim vozilom.
Da bi se sagledale sve novine nije dovoljan prvi nego je potreban i drugi pogled. Šta više, Audi RS Q E-Tron E2 ima potpuno novu karoseriju izrađenu od ugljeničnih vlakana. Profil zadnjeg dela vozila potpuno je promenjen. Šef dizajna za RS Q e-tron Axel Löffler, kaže da ni jedan jedini deo karoserije nije ostao stari. Novi trkač je dobrim delom ostao bez odbojnika i blatobrana, pa su točkovi gotovo otvoreni, a ulogu blatobrana preuzeli su deflektori koji sprečavaju da prašna i kamenje stignu do vetrobrana. Kokpit je nešto širi nego što je bio, a karoserija se sužava u svom prednjem i zadnjem delu.
Rezultat modifikacija je manja masa Audi RS Q E-Tron E2, ali i značajno bolja aerodinamika, koja je donela smanjenje aerodinamičkog otpora za 15%. U osnovi to neće povećati maksimalnu brzinu koja je pravilima relija elektronski ograničena na170 km/h, ali će doneti značajnu uštedu u potrošnji električne energije, što je krucijalno za jedno električno vozilo, a što Audi RS Q E-Tron E2 u osnovi i jeste. Pored uštede u masi vozila, promenjen je i balans, pa je centar težišta vozila dodatno spušten.
Pogon za Audi RS Q E-Tron E2 ostaje 2.0 RC8 TFSI kakav se ugrađivao u DTM trkačke automobile, ali će tokom Dakar Relija raditi na veoma ekonomičnom režimu između 4.500 i 6.000 o/min. Ovaj agregat je u osnovi deo generatora i konvertera energije koji tokom vožnje puni bateriju visokog napona, i pri tome ima specifičnu potrošnju goriva od oko 200 g/kWh. Pogon točkova RS Q e-tron je električni. I prednja i zadnja osovina opremljeni su MGU (motor generator) jedinicom, kakvu Audi koristi u trkama Formule E, i samo su minorne izmene i prilagođavanja napravljena za nastup Dakar Reliju. Treći MGU, identičan kao pomenuta dva služi kao punjač baterije kapaciteta oko 50 kWh, koja ima masu od 370 kilograma. Pored toga, kočioni sistem ima efikasan sistem za rekuperaciju energije.
Iako pogon koji ima oko 660 KS nije u osnovi menjan, radi uštede u potrošnji energije optimizovani su neki sistemi na vozilu, vozač i suvozač imaju nove digitalne instrumente koji u četiri moda imaju prikaz željenih informacija. Vozač i suvozač jednostavnim rotacionim selektorima biraju željeni mod rada li opraciju, od limitera brzine pa do pokazivača pravca, ali i dijagnostike eventualnih problema.
Audi RS Q E-Tron E2 će trkači debi imati u oktobru na Maroko reliju, a ko sve prođe kako treba, vozila će biti pripremljena i poslata na start Dakar relija 2023. koji će imati potpuno novi itinerer tokom 14 trkačkih dana.
Show Comments