fbpx

Renault prodaje svoju diviziju za SUS motore

Renault istražuje mogućnost odvajanja proizvodnje vozila sa elektro pogonom i sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem

Renault istražuje mogućnost odvajanja proizvodnje vozila sa elektro pogonom i sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a svaka od dve divizije imala bi po oko 10.000 radnika. Ovo je zvanično saopštio Luca de Meo CEO Renault Grupe, a tokom jeseni se očekuju detalji ovog razdvajanja, kao i uticaja razdvajanja na tržištu kapitala.
Međutim, iza ove strategije nalazi se složenija priča, oko koje su već krenule spekulacije. Naime, ukoliko od 2035. godine u EU i definitivno bude zabranjena prodaja vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, Renaultovo fokusiranje na električna vozila je potpuno opravdano. Sa druge strane, većima proizvođača automobila smatra da ni tada neće biti vreme za potpuno gašenje proizvodnje vozila sa tradicionalnim pogonom sa unutrašnjim sagorevanjem, i da će još uvek biti dovoljno potencijalnih tržišta koja će ovu proizvodnju činiti komercijalno isplativom.
Nezvanično, Renault traži kupca, odnosno partnera za svoju diviziju koja proizvodi motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Šta više, navodno se kao mogući partneri pominju kineski gigant Geely i jedna naftna kompanija. Francuski dnevnik Le Monde je objavio da saudijski naftni gigant Aramco u pregovorima sa Renaultom, i da je država Francuska, koja je vlasnik 12% Renaulta upoznata sa ovim pregovorima. Ranije ove godine, Renault je zvanično saopštio da bi kroz prodaju dela divizije za motore sa unutrašnjim sagorevanjem došao do finansiranja neophodnog za tranziciju u elektro pogon.
Za sada, služba za odnose sa javnošću Renaulta odbija da daje zvanične izjave na ovu temu, ali ne negira da diskusija sa potencijalnim partnerima postoji. Ideja o razdvajanjima pogonskih programa koju očigledno Renault ima u planu nije nova i nije jedinstvena. Ford, Geely i Mahindra razmatraju ovakva razdvajanja i potrazi za svežim kapitalom koji bi bio investiran u EV, a koji bi za nekoliko decenija doveo do vrednosti kakvu je dostigao Tesla, a koje se mere trilijadama dolara.
Ako je istina da Renault u Aramcu vidi potencijalnog partnera, radi se o više nego moćnom partneru. Aramco je najveća svetska kompanija prema kapitalizaciji na tržištu, sa procenjenom vrednošću od 2.2 triliona dolara, a pored potencijalnog plasmana kapitala u deo Renaulta, uključio bi se razvoj sintetičkih goriva sa Renaultom. Aramco inače u blizini Pariza ima svoj razvojni centar, čiji rad je koncentrisan na energiju, transport i zaštitu okoline.
Renaultovo odeljenje za električna vozila “Ampere” biće severnoj Francuskoj, proizvodiće električne automobile i laka dostavna vozila, kao i baterije, a na berzu bi “Ampere” mogao izaći već sledeće godine, uz Renault kao većinskog vlasnika. Odeljenje za motore sa unutrašnjim sagorevanjem pod imenom “Horse” biće van Francuske, a u pogonima u Španiji, Portugalu, Turskoj i Rumuniji kao i Latinskoj Americi, proizvodiće se benzinske i hibridne pogonske jedinice kao i menjači. Prema nezvaničnim informacijama, Rednault bi zadržao 40% vlasništva u “Horse”, 40% bi kupio Geely, a preostalih 20% Aramco. Renault i Geely već imaju partnerski odnos. U Južnoj Koreji zajednički proizvode hibridna vozila, a sportska marka Alpine sarađuje sa Lotus Cars, koji je 100% u vlasništvu Geely-a. Prema nezvaničnim informacijama, Nissan koji je deo Renault Nissan Mitsubishi Alijanse, nije deo ove strategije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sebastien Ogier vodi na Monitiju

Šestostrukom reli šampionu sveta nije mnogo trebalo da se privikne na Citroen Sebastien Ogier, ...

Koenigsegg Jesko Absolut može do 530 km/h?

Koenigsegg Jesko Absolut, može do 530 km/h kažu simulacije, a jedino mesto gde to ...

Bodovi za Pavlovića na poslednjoj trci sezone u Francuskoj

Srpski automobilista Miloš Pavlović i njegov timski kolega, Meksikanac Raul Guzman uspeli su da ...

Toyota predstavila Aygo X prologue, svoju viziju A segmenta

Za Toyotu ime Aygo je oduvek simbolizovalo ličnu slobodu i mobilnost. Sada najavljuje novi ...

Mercedes-Benz najavljuje Vision EQXX conceptom

Mercedes-Benz za 3. januar 2022. godine najavljuje premijeru modela koji je delimično otkrio Vision ...

Unikatni ključ za automobil koji košta kao nekoliko kuća?

Za one koji imaju više novaca nego što mogu da potroše, firma iz Dubaija ...