fbpx

Veliki su gubici pri punjenju EV kod kuće

Gubici pri punjenju električnih automobila na kućnoj utičnici mogu biti dosta veliki a ADAC je objavio koliki su i zbog čega nastaju

Foto: Renault

Ne sviđa se svima, ali električni automobili postaju sve popularniji. Pored stanica za punjenje raznih snaga, alternativa za dopunjava je sopstvena utičnica, koja može biti standardna monofazna, ili uz ugradnju 11 kW Wall boxa koji koristi trofaznu struju. Međutim, u svakom slučaju, javljaju se gubici pri punjenju koji idu do čak 24%, a nemački ADAC je objavio koliki su gubici prilikom punjenja pojedinih modela, kao i razlog zbog kojeg nastaju.
Bez obzira da li koristite monofaznu utičnicu ili ste instalirali Wall box, razlog za gubitak energije je isti – transformacija naizmenične u istosmernu struju.
ADAC je testirao i izmerio gubitke pri punjenju četiri modela: Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 i Volkswagen ID.3, a merenje je pokazalo da su pri punjenju na kućnoj utičnici gubici najveći kod francuskog modela, a najmanji kod malenog Fijata. Šta više, pri punjenju Renaulta, gubici su dostigli čak 24.2%, odnosno skoro četvrtinu potrošene energije.

Kućna utičnica

snaga/gubitak

Wall box

snaga/gubitak

Renault Zoe

2.3kW / 24,2%

11 kW / 9.7%

Volkswagen ID.3

2.3kW / 13.6%

11 kW / 9.0%

Tesla Model 3

2.3kW / 15.2%

11 kW / 7.7%

Fiat 500e

2.3kW / 12.7%

11 kW / 6.3%

Merenje je pokazalo da se iako prilično skupa ugradnja Wall boxa isplati, a značajno manje energije se asipa na gubitke. I prilikom punjenja na Wall boxu najveće gubitke je pokazao Renault Zoe, ali sa 9.7% znatno su manji nego na utičnici. Test koji je sproveo ADAC pokazao je da Fiat ima ubedljivo najefikasniji transformator, pa pri punjenju na Wall boxu rasipa samo 6.3% električne energije.

Foto: Fiat

ADAC skreće pažnju na činjenicu da je prilikom punjenja 12 voltni sistem automobila vrlo aktivan, i troši mnogo više struje pri punjenju na kućnoj utičnici, a potrošnja dostiže i do 300W. Deo gubitaka javlja se i u otporima u samom kablu za povezivanje sa elektroinstalacijom. Ako ADAC kaže da se ugradnja Wall boxa isplati i da u slučaju Renaulta može doneti uštedu i do 120 evra (podatak se odnosi na cenu struje u Nemačkoj), ali mora se dodati i da Wall box košta oko 1.600 evra, kao i da njegova ugradnja na kućni elektrosistem iziskuje dodatne, dosta velike troškove.

  • Show Comments

  • Peki

    Poucno, bravo Stefane

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

VW počeo da prima porudžbine za Golf GTI TCR

Volkswagen je počeo da prima porudžbine za drumsku verziju Golfa GTI TCR Golf GTI ...

Audi sve manje krije Q8

Audi sve manje krije svoj Q8 koji će premijeru imati tokom ove godine, i ...

Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu

Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu, na vebinaru za odabrane medije otkriveno je ...

Priprema vozila za leto i sezonu godišnjih odmora

Kao vozač sa dugogodišnjim iskustvom, naučio sam, nekad i težim putem, da dugo putovanje ...

Gordon Murray počinje prizvodnju automobila

Čuveni dizajner trkačkih i supersportskih automobila Gordon Murray počinje proizvodnju sopstvenih automobila Čuveni engleski ...

Volkswagen će u EU prodavati vozila proizvedena u Kini

Volkswagen će vozila svoje marke Cupra prozvedena u Kini prodavati u Evropi, što je ...