fbpx

FCEV Hyundai Nexo se iznenađujuće dobro prodaje

Evropska prodaja modela NEXO na gorivne ćelije vodonika premašila je 1.000 jedinica od početka proizvodnje 2018. godine

NEXO je SUV druge generacije električnih vozila na gorivne ćelije kompanije (FCEV), nakon modela ix35 Fuel Cell. Proizvodi se u Ulsanu u Južnoj Koreji, sa više od 6.000 jedinica godišnje proizvedenih u 2019. i 2020. godini.
NEXO jača Hyundai-evu dugoročnu posvećenost čistijoj mobilnosti. Inovativni FCEV kompanije emituje samo vodenu paru, nusproizvod hemijske reakcije između vodonika i kiseonika koji proizvode električnu energiju. NEXO pruža domet vožnje do 666 kilometara, prema WLTP -u, kao i vreme punjenja manje od pet minuta. Ovo osigurava korisnicima da imaju koristi jednog od najdužih kapaciteta sa pogonom na gorivne ćelije, kao i maksimalnu udobnost tokom dužih putovanja.
Istorija Hyundai vodonika
Pre NEXO modela, Hyundai je više od dve decenije ulagao u tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija. Kompanijin sistem sa gorivim ćelijama koristi dugogodišnje iskustvo u iznošenju FCEV -ova na tržište. Na prelazu vekova, Hyundai je predstavio svoje prvo električno vozilo na gorivne ćelije, prototip SANTA FE FCEV. Hyundai je bio prvi proizvođač automobila koji je komercijalizovao vodonik i masovno proizvodio FCEV lansiranjem ix35 Fuel Cell 2013. godine, a pet godina kasnije NEXO je postao druga generacija kompanije FCEV.
Kako bi podstakla bolju i čistiju budućnost, Hyundai se obavezao da će dalje razvijati tehnologiju gorivih ćelija. Kompanija podržava uspostavljanje lanca snabdevanja kako bi „vodonična ekonomija“ postala stvarnost.
Samo prošle godine, Hyundai je na švajcarsko komercijalno tržište doneo XCIENT Fuel Cell, prvi masovni električni teretni kamion sa gorivim ćelijama na svetu. Od jula 2021. godine, flotu ćelija XCIENT sa gorivim ćelijama činilo je skoro 50 kamiona, a kamioni koji su trenutno u upotrebi već su kumulativno prešli više od 1,5 miliona kilometara. Verzija za 2021. godinu ima sistem vodoničnih gorivnih ćelija od 190 kW sa dva sklopa gorivnih ćelija od 95 kW i maksimalnim dometom vožnje od oko 400 kilometara.
Nedavno je Hyundai predao svoj autobus Elec Citi Fuel Cell autobusima dva autobuska operatera u Minhenu. Njegov sistem vodoničnih gorivnih ćelija velikog kapaciteta od 180 kV sastoji se od dve vodonične gorivne ćelije od 90 kV i može da isporuči više od 500 kilometara dometa vožnje. Autobus na vodonični pogon se sada testira u Evropi.
Hyundai-eva vizija vodonika
Hyundai Motor Group je na Forumu za vodonične talase, koji je usledio nakon IAA Mobiliti 2021., otkrio svoju mapu FCEV-a za naredne godine. Kompanija trenutno razvija svoju treću generaciju gorivnih ćelija koja će zameniti trenutni paket NEXO-a. Kompanija je takođe otkrila inovativni sistem sa gorivim ćelijama „Full Flat Sistem“ koji ima potencijalnu primenu za PBV, MPV, autobuse i tramvaje. Hyundai očekuje da će godišnje prodati više od 110.000 putničkih i komercijalnih FCEV – ova na globalnom nivou do 2025. godine.
Kao globalni lider u razvoju, masovnoj proizvodnji i izvozu sistema sa vodoničnim gorivim ćelijama, Hyundai će isporučiti svoj pogonski sistem za gorivne ćelije svim vrstama flota za mobilnost. Što se tiče voznog parka kamiona sa gorivim ćelijama XCIENT, Hyundai ima za cilj da isporuči 1.600 teških kamiona švajcarskom tržištu do 2025. godine.
Hyundai je takođe najavio svoj plan popularizacije vodonika do 2040. godine sa novim asortimanom proizvoda i tehnologija na bazi vodonika za vodoničnu zajednicu. Pored uvođenja znatno jeftinijih i smanjenih zapremina, sistema gorivih ćelija sledeće generacije u varijacijama od 100 kW i 200 kW do 2023. godine, Grupa je takođe otkrila buduće koncepte proizvoda sa pogonom na gorivne ćelije, uključujući Trailer Drone, sportski automobil visokih performansi i vozila opremljena gorivim ćelijama za hitne slučajeve pomoći i spašavanja.
Grupa je zacrtala nekoliko ambicioznih ciljeva. Do 2028. godine planira postati prvi proizvođač automobila koji će elektrificirati sve svoje modele komercijalnih vozila, bilo sa sistemom na gorivne ćelije ili sa električnim pogonom na baterije. Dve godine kasnije, namerava da stavi FCEV na raspolaganje po ceni uporedivoj sa BEV. Osim primene sistema gorivih ćelija na sve vrste mobilnosti, Grupa planira da tehnologiju prenese i na druge aspekte društva, uključujući kuće, zgrade i elektrane kao energetska rešenja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – promene veće nego ikada u istoriji sporta

Formula 1 prolazi kroz najveće promene ikada u više od 70 godina svoje istorije, ...

Volkswagen predstavio robotizovani punjač za EV

Izgleda kao iz filma naučne fantastike, ali se radi o ozbiljnoj studiji Volkswagena koji ...

Ren RS super automobil sa turbinom stiže u Ženevu

Kineska kompanija Techrules će na salonu u Ženevi prikazati super sportistu jedinstvenog pogonskog sistema ...

Carine nisu rešenje – kaže Tavares

Carine nisu rešenje – kaže Tavares i tvrdi da zaustavljanje kineske konkurencije ne znači ...

Nova generacija Audija R8 stiže 2020., bez SUS motora?

U najnovijem izveštaju se navodi da je Audi Sport ipak odlučio da će biti ...

Bivši šef dizajna Lincolna prešao u Nissan

Nissan je otkrio da je bivši Lincolnov šef dizajna, David Woodhouse, prešao na stranu ...